Πληθαίνουν τα σήματα κινδύνου που έγκαιρα είχαν εκπέμψει οι εργαζόμενοι και τα σωματεία του στον χώρο του ελληνικού σιδηρόδρομου αλλά ουδείς από τους υπευθύνους φαίνεται ότι τα λάμβαναν στα σοβαρά, ιδίως όταν στις σχετικές ανακοινώσεις θίγονταν κρίσιμα ζητήματα που αφορούσαν την πολιτική ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών του.
Μία μόλις εβδομάδα πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες από τη σύγκρουση δύο τρένων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έβαλε κατά της έναρξης της διαδικασίας των ΣΔΙΤ στο σιδηρόδρομο που αφορούν τη δραστηριότητα της συντήρησης της υποδομής στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.
Τέμπη: Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Hellenic Train – Η πορεία και τα απόνερα μιας ιδιωτικοποίησης
Τα ΣΔΙΤ μειώνουν τα στάνταρ ασφαλείας
Η ΠΟΣ αναφερόμενη στις ΣΔΙΤ σε ανακοίνωσή της στις 24 Φεβρουαρίου 2023 εξέφρασε την έντονη διαφωνία της και την αντίθεσή της στο να πραγματοποιείται με ΣΔΙΤ η συντήρηση της υποδομής, καθώς αυτό είναι μία μορφή περαιτέρω ιδιωτικοποίησης και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των στάνταρ ασφαλείας των Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
Στην προφητική ανακοίνωσή της ανέφερε:
«Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ευλαβικά από όλες τις κυβερνήσεις και ειδικά από την περίοδο της κρίσης και έπειτα, έφερε το Σιδηρόδρομο σε χειρότερη κατάσταση από πριν. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η κακή κατάσταση που υφίσταται στην ιδιωτικοποιημένη πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σήμερα HELLENIC TRAIN (που εξαγόρασε και την Τεχνική Βάση) δε θα καλυτερεύσει με επικοινωνιακά κόλπα για αγορά δήθεν καινούργιων τρένων που έχουν ηλικία 30 ετών».
Ειδικά στο θέμα της συντήρησης της υποδομής, η ΠΟΣ τόνιζε:
«Στη συντήρηση της υποδομής διαπράττεται διαχρονικά ένας σχεδιασμός απαξίωσης όλης της διαδικασίας, των μέσων και του προσωπικού, προκειμένου σήμερα να εμφανιστούν τα ΣΔΙΤ ως ενδεδειγμένη λύση. Ο ΟΣΕ εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει προμηθευτεί ούτε ένα μηχάνημα συντήρησης καθώς αυτά που διαθέτει αριθμούν τουλάχιστον τρεις δεκαετίες για τα οποία δεν προμηθεύεται και ανταλλακτικά για τη συντήρησή τους».
Προσλήψεις από το… 1985
Οι εργαζόμενοι ανέδειξαν και το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού επισημαίνοντας ότι «προσλήψεις εργαζομένων στον κλάδο Γραμμής έχουν να πραγματοποιηθούν από το 1985 με αποτέλεσμα, οι λίγοι που υπηρετούν ακόμη να είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης γεγονός που επιφέρει την απώλεια της τεχνογνωσίας όχι για εκτενή συντήρηση καθώς αυτό είναι αδύνατο, αλλά ούτε και για επίβλεψη καλής εκτέλεσης του έργου που παρέχουν οι ανάδοχοι. Ακόμη και στις λιγοστές προσλήψεις που ανακοινώνονται δεν προβλέπεται Προσωπικό Συντήρησης της υποδομής, προκειμένου να υπάρξει συνέχεια της τεχνογνωσίας».
Χωρίς κρατικά κονδύλια για την υποδομή
Η ανακοίνωση της ΠΟΣ κατέληγε:
«Όλα τα προηγούμενα χρόνια παρά το ότι εξαγγέλλονταν και πραγματοποιούνται νέα έργα δε δίνονται κονδύλια από το Κράτος για τη συντήρηση της υποδομής οδηγώντας την στην υφιστάμενη κακή κατάσταση. Σήμερα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης θα δοθεί στους ανάδοχους ένα ικανοποιητικό ποσό για να αναλάβουν τη συντήρηση.
Λόγω του ότι το ζήτημα αυτό βρίσκεται ακόμη στο επίπεδο των εξαγγελιών καθώς δεν έχει ακόμη κατατεθεί κανένα σχέδιο για το μοντέλο ΣΔΙΤ που θα προταθεί, ΕΜΕΙΣ τους ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να τεθεί σε κίνδυνο Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ των Σιδηροδρομικών Μεταφορών. »
Latest News
Το σημερινό γεωπολιτικό τοπίο και οι βασικοί τομείς ανησυχίας για παγκόσμια σύγκρουση
Πόσο κοντά βρισκόμαστε σε μια παγκόσμια σύγκρουση; Ποιες περιοχές αναμένεται να βρεθούν στο μάτι των ανταγωνισμών;
Aπασχόληση: Στην ΕΕ αυξάνεται, στην Ελλάδα μειώνεται – Έκθεση Εurostat
Η απασχόληση στην ΕΕ αυξήθηκε το γ' τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το β' τρίμηνο - Aντίθετα, στην Ελλάδα μειώθηκε.
Νότια Κορέα: Τι σηματοδοτεί η καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Η προσοχή στη Νότια Κορέα στρέφεται τώρα στο συνταγματικό δικαστήριο, το οποίο πρέπει να αποφασίσει αν θα απομακρύνει τον Γιουν
Πήλιο: Αναστέλλονται τα δρομολόγια του «Μουτζούρη» μετά τον εκτροχιασμό
Η Hellenic Train σε ανακοίνωση αναφέρει πως το τρένο στο Πήλιο ενώ κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα, τροχός του πρώτου βαγονιού παρέκκλινε εκτός των ραγών
Συρία: «Αμεση επαφή» Μπλίνκεν με την ισλαμιστική HTS
«Ηρθαμε σε επαφή με την HTS και άλλες πλευρές», δήλωσε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τις συζητήσεις για τη Συρία
Πιερρακάκης: Τον Σεπτέμβριο 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην χώρα μας,
Γεωργία: Ο ακροδεξιός Μιχαήλ Καβελασβίλι διορίστηκε στην προεδρία της χώρας
Ο Μιχαήλ Καβελασβίλι, σήμερα 53 ετών, είναι πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος και ήταν ο μοναδικός υποψήφιος για τη θέση
ΕΣΗΕΑ: Ιδρύθηκε σαν σήμερα στις 14 Δεκεμβρίου 1914
Το 1947 θα πάρει τη σημερινή ονομασία της
Τουρκία: «Αποτρέψαμε αιματοχυσία στη Συρία»
Ο Χακάν Φιντάν δηλώνει ότι έπεισε Μόσχα και Τεχεράνη να μην παρέμβουν υπέρ του Άσαντ, για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Το μέλλον της Συρίας επί τάπητος σε συνάντηση στην Ιορδανία.
Γερμανία: Εκτός κυβέρνησης και στη Θουριγγία η AfD
Συνεννοήσεις και «αλχημείες» των άλλων κομμάτων απέτρεψαν την είσοδο του ακροδεξιού κόμματος AfD στην κυβέρνηση της Θουριγγίας. Θα έχει όμως διάρκεια η νέα κυβέρνηση;