Τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη απασχολούν και θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για πολύ καιρό. Ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, δικαστικός πραγματογνώμων τροχαίων ατυχημάτων, μιλώντας στο MEGA, εξηγεί γιατί δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο στον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».
«Επειδή εξετάζουμε όλα τα πιθανά σενάρια και θα υπάρξουν κι άλλες πληροφορίες τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο κ. Μιχαλόπουλος, «εγώ πιστεύω ότι πρέπει να σταθούμε στο ότι υπάρχει μία Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει δώσει κάποια πορίσματα και κάποιες οδηγίες».
Έκθεση κόλαφος για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων [γραφήματα]
Και εξήγησε: «Αναφέρομαι στα θέματα ασφάλειας των γραμμών και τον ανθρώπινο παράγοντα. Γι’ αυτό μιλάμε ουσιαστικά, για το ανθρώπινο λάθος. Η εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους δεν είναι ένας τυχαίος παράγοντας«, υπογράμμισε.
«Δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί»
Ο δικαστικός πραγματογνώμων σημείωσε ότι «γενικά οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα είναι μια πολύπαθη ιστορία, οι καλές πρακτικές και τα ανθρώπινα λάθη πάντα υπάρχουν στο ιστορικό, το θέματα ασφάλειας όμως είναι σοβαρά αντικείμενα μελέτης και όσο πιο αξιόπιστα είναι αυτά, τόσο η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους μηδενίζεται».
Όπως τόνισε, «ο κανονισμός λειτουργίας για τα μέτρα ασφάλειας είναι πολύ συγκεκριμένος. Τα μέτρα ασφάλειας για την ηλεκτρονική επιτήρηση των γραμμών και τα συστήματα ειδοποίησης σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκονται, δεν ήταν σε λειτουργία από το 2004 που υπολειτούργησαν ή παραδόθηκαν».
Και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Προφανώς, δεν θα έπρεπε να λειτουργούν οι συρμοί».
«Αυτό είναι ένα πρώτο συμπέρασμα», σημείωσε, προσθέτοντας με νόημα: «δηλαδή, το να μετακινούμε την ευθύνη σε ένα ανθρώπινο λάθος, το οποίο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή…».
Μάλιστα, αναφέρθηκε σε ένα καθοριστικής σημασίας παράγοντα, τονίζοντας πως «η γραμμή που συνδέει το εμπορευματικό κομμάτι πατάει επάνω – σε ορισμένα σημεία – στο αστικό κομμάτι, αυτό που συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Αθήνα».
«Άρα, με τις αλλαγές των γραμμών και τις νέες αντοχές που υπάρχουν, για να μπορεί ακριβώς να εξυπηρετεί και το εμπορευματικό κομμάτι, νομίζω ότι είναι καθοριστικής σημασίας η ηλεκτρονική επιτήρηση», σημείωσε ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος.
Πηγή: In.gr
Latest News
Ζαχάροβα: Oι χώρες της Βαλτικής απομακρύνθηκαν από τη Ρωσία
«Η Μόσχα θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί διπλωματικά μέσα άσκησης επιρροής στις χώρες της Βαλτικής»
Τι ισχύει για τις αμοιβές όσων εργάζονται την Κυριακή του Πάσχα
Τι δικαιούνται οι εργαζόμενοι
Το Συμβούλιο της Ευρώπης γίνεται 75 χρονών
Ένα ιωβηλαίο σε ταραγμένες εποχές με κρίσεις παντού και μέλη που απειλούν με έξοδο - Όμως υπάρχει ακόμη ελπίδα για την “αδελφή” της ΕΕ
Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς σήμερα Κυριακή του Πάσχα
Με ειδικά προγράμματα δρομολογίων θα κινηθούν οι συγκοινωνίες της Αθήνας
Πού θα βρέξει την Κυριακή του Πάσχα
Οι άνεμοι στα δυτικά θα πνέουν βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως σε όλη την χώρα
Το Άγιο Φως έφτασε το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου από τα Ιεροσόλυμα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Ποιοι απειλούν να μετατρέψουν το Παρίσι σε σκουπιδότοπο
Οι υπάλληλοι καθαρισμού του Δήμου ζητούν αυξήσεις και έκτακτο πριμ για να μην απεργήσουν εν μέσω Ολυμπιακών Αγώνων
Πού το πάει ο Τραμπ; Πώς εκμεταλλεύεται προεκλογικά τη δίκη του
Μεγαλώνει το προβάδισμά του Τραμπ έναντι του Μπάιντεν – Τι θα γίνει αν μπει στη φυλακή για την υπόθεση της πορνοστάρ Στόρμι Ντάνιελς
Έρχεται το... αμερικανικό ιππικό για το Κίεβο - Πάνω από 60 δισ. σε νέα όπλα από τις ΗΠΑ
Αντιαρματικά όπλα, συστήματα αεράμυνας, πυροβολικό και βλήματα, τανκς, drones, μαχητικά αεροσκάφη
«Καταζητούμενος» για την Ρωσία ο Ζελένσκι
«Με βάση ένα άρθρο του ποινικού κώδικα»