Καθώς η έκρηξη πωλήσεων μέσα στην πανδημία τελείωσε και ο πληθωρισμός που ακολούθησε αρχίζει να αποκλιμακώνεται, με τους λιανέμπορους να πιέζουν τους προμηθευτές τους να σταματήσουν να αυξάνουν τις τιμές, οι κολοσσοί τροφίμων στρέφονται αλλού προς αναζήτηση αύξησης της κερδοφορίας τους.
Διατροφή: Ανθυγιεινά τα περισσότερα προϊόντα 4 κολοσσών της βιομηχανίας τροφίμων
Σε αυτό το πλαίσιο, η μία μετά την άλλη μεγάλες βιομηχανίες του κλάδου εντάσσουν στην γκάμα των προϊόντων τους τρόφιμα τα οποία ευθυγραμμίζονται με το νέο trend της φριτέζας αέρος που κερδίζει όλο και περισσότερους καταναλωτές.
Εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις φριτέζας αέρος
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022, οι αμερικανοί καταναλωτές διέθεσαν σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια αγοράζοντας φριτέζες αέρος, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση 51% έναντι του 2019.
Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης συσκευής μαγειρέματος έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από το 2017 και πήραν μεγάλη ώθηση από τις πρώτες κιόλας μέρες της πανδημίας καθώς οι καταναλωτές μαγείρευαν περισσότερο στο σπίτι.
Τώρα, με τους εργαζομένους να επιστρέφουν στους φυσικούς χώρους δουλειάς, αναζητούν ακόμα μεγαλύτερη ευκολία και ταχύτητα στο μαγείρεμα. Όπως παρατηρεί ο Joe Derochowski, σύμβουλος οικιακής βιομηχανίας στο NPD Group, το κύριο πλεονέκτημα είναι η ευκολία και η ταχύτητα χρήσης της συσκευής, καθώς και η τραγανής υφή που δίνει στα τρόφιμα χωρίς τηγάνισμα. Και οι παρασκευστές τροφίμων θέλουν να επωφεληθούν από αυτή την τάση.
Η στροφή των εταιρειών
Όπως γράφει το CNBC, η Kettle Foods, γνωστή για τα τηγανητά πατατάκια, παρουσίασε πρόσφατα «το μέλλον της κατηγορίας των τσιπ πατάτας», όπως τα χαρακτήρισε, τα πατατάκια τηγανητά στον αέρα.
Το λανσάρισμα γεύματος της Campbell Soup, παρασκευασμένο με τεχνολογία για την οποία εκκρεμεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση που μαρτυρά τη στροφή των κολοσσών τροφίμων στο μαγείρεμα σε φριτέζες αέρος, αφουγκραζόμενοι τη νέα καταναλωτική τάση.
Ο Άνταμ Γκρέιβς, πρόεδρος του τμήματος πίτσας και σνακ της Nestle στις ΗΠΑ, δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία στρέφεται προς τη νέα τάση μέσω των κατεψυγμένων τροφίμων της, ειδικά για να προσφέρει στους πελάτες περισσότερη αξία.
«Είναι η μεγαλύτερη τάση που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή στη σύγχρονη μαγειρική», χαρακτηριστικά.
Πέρυσι, η Nestle κυκλοφόρησε τις μπουκιές πίτσας με τα εμπορικά σήματα DiGiorno και Stouffer. Η συσκευασία και των δύο προϊόντων προτρέπει τους καταναλωτές: «δοκιμάστε το στη φριτέζα σας». Άλλα προϊόντα της Nestle, όπως τα Hot Pockets, περιλαμβάνουν πλέον και οδηγίες μαγειρέματος σε φριτέζα αέρος, εκτός από τις οδηγίες για θέρμανση στο φούρνο μικροκυμάτων και στον φούρνο.
Η Tyson Foods υιοθέτησε την τάση σχετικά νωρίς, λανσάροντας τη σειρά της τηγανητά στον αέρα το 2019. Τα προϊόντα, από λωρίδες κοτόπουλου έως τις μπουκιές κοτόπουλου με παρμεζάνα και καρυκεύματα, περιέχουν 75% λιγότερα λιπαρά.
Η Colleen Hall, ανώτερη διευθύντρια μάρκετινγκ της Tyson, αναφέρει ότι η σειρά έχει φτάσει περίπου τα 100 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες λιανικές πωλήσεις.
Η Tyson προσθέτει ακόμη οδηγίες φριτέζας αέρος στη συσκευασία του για τα κατεψυγμένα τρόφιμα.
«Αν κοιτάξετε πόσο συχνά χρησιμοποιείται ως μέθοδος προετοιμασίας, είναι περίπου 5%,» είπε το στέλεχος της Tyson. «Νομίζω ότι οι καταναλωτές θέλουν να το χρησιμοποιούν περισσότερο, θέλουν περισσότερες επιλογές για να το χρησιμοποιήσουν. Επομένως, είναι καλό να το συμπεριλάβουμε στη συσκευασία μας».
Για την Gorton’s Seafood, το τηγάνισμα στον αέρα είναι ένα μέσο διατήρησης των πελατών που απέκτησε κατά τη διάρκεια των lockdown πανδημίας.
«[Η πανδημία] ήταν μια αρκετά δραματική αλλαγή που έφερε πολλά νέα νοικοκυριά στην κατηγορία μας και στην επωνυμία μας», είπε στο CNBC ο Jake Holbrook, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της Gorton. «Και έχουμε εργαστεί σκληρά μέσω των μηνυμάτων μας και των προϊόντων μας για να κρατήσουμε αυτούς τους καταναλωτές στην κατηγορία και να κρατήσουμε τους Αμερικανούς να τρώνε περισσότερα θαλασσινά».
Το τηγάνισμα στον αέρα είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής τρόπος για να ζεστάνει κανείς παρασκευασμένα τρόφιμα, σύμφωνα με τον Holbrook.
Η εταιρεία, η οποία ανήκει στη Nissui, μπήκε στην τάση βάζοντας στον ιστότοπό της οδηγίες μαγειρέματος με φριτέζες αέρος. Στη συνέχεια πρόσθεσε τις οδηγίες στη συσκευασία. Τον Ιανουάριο, παρουσίασε προϊόντα γαρίδας και ψαροκροκέτας μαγειρεμένων στον αέρα. Η συσκευασία του προϊόντος αναφέρει ότι περιέχει 50% λιγότερα λιπαρά.
Άλλοι κατασκευαστές τροφίμων που ακολουθούν την τάση είναι η Kellogg, η οποία άρχισε να περιλαμβάνει οδηγίες φριτέζας αέρος για φυτικά προϊόντα της στις αρχές του 2021.
Ένα βήμα μπροστά η Nestle
Η Nestle έχει προχωρήσει ακόμη περισσότερο, στοχεύοντας καταναλωτές που δεν έχουν αγοράσει ακόμη φριτέζα αέρος. Τον Δεκέμβριο, συνεργάστηκε με την Insta Brands, τον κατασκευαστή του Insta Pot και τη δική του έκδοση της συσκευής για να τη χαρίσει. Μάλιστα, την έκανε δώρο και στους υπαλλήλους της.
Ο πρόεδρος του τμήματος πίτσας και σνακ της Nestle στις ΗΠΑ εκτιμά ότι περίπου το 60% των νοικοκυριών των ΗΠΑ έχουν ήδη φριτέζα αέρος. Ωστόσο, είναι ακόμη πίσω από τον φούρνο μικροκυμάτων που κάθε σπίτι σχεδόν στις ΗΠΑ έχει στην κουζίνα του.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το 2022, η φριτέζα αέρα ξεπέρασε τις ψησταριές και τις πολυκουζίνες για να γίνει η Νο. 4 συσκευή μαγειρέματος, σύμφωνα με τον Όμιλο NPD.
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της