Φωτογραφίες από την συναρμολόγηση του πρώτου από τους δυο Μετροπόντικες που θα διανοίξουν τη σήραγγα της γραμμής 4 του Μετρό ανάρτησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Όπως αναφέρει, ο Μετροπόντικας που θα ξεκινήσει τις εργασίες του σε λίγες εβδομάδες συναρμολογείται στο φρέαρ της οδού Μεσογείων, εκεί που θα κατασκευαστεί μελλοντικά ο δεύτερος σταθμός Κατεχάκη που θα περιλαμβάνεται στην επέκταση της γραμμής προς βόρεια και σε βάθος περίπου 36 μέτρων. Υπενθυμίζεται πως από την Κατεχάκη είχε ξεκινήσει και πριν 28 χρόνια, το 1994 ο ένας από τους δυο μετροπόντικες, που διάνοιξαν τα πρώτα τμήματα των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας.
Ακίνητα: Τα «φιλέτα» της Γραμμής 4 – Πόσο αυξήθηκαν τα ενοίκια
Σε σχήμα U
«Και να λοιπόν που έρχεται η ώρα να ξεκινήσει μια σκουληκότρυπα σε σχήμα U, που σε κάποια χρόνια θα έρθει να αποδείξει ότι υπάρχουν και (χρονικά) συντομότερες διαδρομές από αυτές που παραλληλίζονται με μία νοητή ευθεία: Γαλάτσι – Γουδή σε 17 λεπτά με το υπερσύγχρονο Μετρό της Γραμμής 4.
15 νέοι σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή), 12,8 χιλιόμετρα σήραγγας, 20 συρμοί χωρίς οδηγό που σε ώρες αιχμής θα περνούν από τους σταθμούς κάθε 90 δευτερόλεπτα, χάρις σε μία συγχρηματοδοτούμενη από την ΕΕ επένδυση προϋπολογισμού κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ αποτελούν την πρώτη φάση μίας μεγάλης αλλαγής στις μετακινήσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας».
Τα οφέλη της Γραμμής
Με την ολοκλήρωση κατασκευής του πρώτου τμήματος, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», 340.000 επιβάτες θα μετακινούνται σε καθημερινή βάση ενώ 53.000 αυτοκίνητα θα «βγουν» από τους δρόμους.
Συνεπώς, αναμένεται και μείωση των ρύπων με την ποσότητα CO2 που δεν θα εκλύεται στην ατμόσφαιρα της πόλης από επιβάτες που θα χρησιμοποιούν το Μετρό αντί το ΙΧ τους, η οποία και εκτιμάται σε 318 tons/ημέρα.
Στα οφέλη του έργου είναι και η αναβάθμιση των περιοχών και της αξίας των ακινήτων – καταστημάτων και η συμβολή στον πολιτισμό με την διενέργεια αρχαιολογικής έρευνας συνολικής επιφάνειας 45.000 τ.μ., ενώ οι αστικές αναπλάσεις στους 15 σταθμούς της Γραμμής 4 θα είναι 85.000τμ και 3.000 δενδροφυτεύσεις. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας.
Καινοτομίες του έργου
Μια από τις καινοτομίες του έργου θα είναι η εγκατάσταση και λειτουργία αυτοματοποιημένων θυρών σε συρμούς και αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών, όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει πως οι συρμοί θα εισέρχονται στο σταθμό, θα σταματούν και οι θύρες ασφαλείας θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες του συρμού. Τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών.
Επίσης, οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό, η λειτουργία τους θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Έλεγχου της Γραμμής 4, συρμοί σύγχρονης αισθητικής κατασκευασμένοι από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου