Η ελληνική ναυτιλία είναι η υπεροπλία της Ευρώπης, η ναυτοσύνη μας είναι είναι η ιστορία μας, η δύναμή μας. Αυτό τόνισε η Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, εκπροσωπώντας θεσμικά τον ηγετικό κλάδο της εθνικής οικονομίας, την ελληνική ναυτιλία, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ανοίγει τις πόρτες της στη νέα γενιά Nαυτελλήνων
Ένα στα τέσσερα πλοία είναι ελληνικό. Η ελληνική ναυτιλία είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Είναι εθνικός, οικονομικός εταίρος. Τροφοδότης δισεκατομμυρίων ευρώ ναυτιλιακού συναλλάγματος, εργοδότης εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων άμεσης και έμμεσης εργασίας και σταθερός επενδυτής και σε άλλους κλάδους της εθνικής μας οικονομίας, υπογράμμισε η κα Τραυλού.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας της υπογράμμισε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο, ταυτισμένο με την εθνική υπερηφάνεια. Η εθνική ευεργεσία και η κοινωνική αλληλεγγύη προς την πατρίδα, προς την Ελληνίδα και τον Έλληνα πολίτη, είναι συνεπής, αθόρυβη, ευρύτατη. Η ναυτοσύνη μας είναι η ιστορία μας, τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Επίσης αναφέρθηκε και στις νέες προκλήσεις για τις κοινωνίες, τις οικονομίες και τη ναυτιλία λέγοντας ότι η νέα τάξη πραγμάτων έχει μία καινούρια πρόκληση, μία νέα φιλοσοφία. Αυτή, όπου το «επιχειρείν» και το «ευ-ζην» συνυπάρχουν. Αυτή, όπου το κέντρο είναι ο άνθρωπος. Αυτή, όπου το «εγώ» υποχωρεί και παίρνει την θέση του και πάλι το «εμείς». Η βιώσιμη ανάπτυξη συνέχισε η κα. Τραυλού, προϋποθέτει βιώσιμο άνθρωπο. «Ας επανατοποθετήσουμε το ευ ζην στο επίκεντρο της ανάπτυξης και των νέων δεδομένων. Η προστασία της ανθρώπινης αξίας και συνύπαρξης είναι η πρόκληση, αλλά και η μόνη λύση. Το μέλλον μας, το μέλλον του ανθρώπου, είναι μόνον ο ίδιος ο άνθρωπος. Είμαστε εμείς!»
Η ομιλία
Ολόκληρη η ομιλία της Πρόεδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνας Τραυλού, κατά την έναρξη των εργασιών του φετινού Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών έχει ως εξής:
«Με ιδιαίτερη χαρά συμμετέχω στην έναρξη των εργασιών του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Με ιδιαίτερη τιμή, εκπροσωπώ εδώ στους Δελφούς, στον ομφαλό της γης, την ελληνική ναυτιλία, τον ομφαλό της παγκόσμιας ναυτιλίας, της παγκόσμιας οικονομίας.
Είμαστε εδώ, με περιέργεια και ενδιαφέρον για να ανταλλάξουμε σκέψεις, εμπειρίες, γνώση, να συζητήσουμε προβληματισμούς. Το φετινό Φόρουμ πραγματεύεται μια ισχυρή πρόκληση. Την πρόκληση της θεμελιώδους αναθεώρησης των δεδομένων, των προτύπων μας.
Βρισκόμαστε εδώ, γιατί ουσιαστικά αντιλαμβανόμαστε ότι ο τρόπος που έως σήμερα δημιουργούσαμε, επιχειρούσαμε, εργαζόμασταν και αλληλοεπιδρούσαμε, έχει αλλάξει. Η νέα τάξη πραγμάτων έχει μία καινούρια πρόκληση, μία νέα φιλοσοφία. Αυτή, όπου το «επιχειρείν» και το «ευ-ζην» συνυπάρχουν. Αυτή, όπου το κέντρο είναι ο άνθρωπος. Αυτή, όπου το «εγώ» υποχωρεί και παίρνει την θέση του και πάλι το «εμείς».
Κυρίες και Κύριοι,
Η τεχνολογική επανάσταση μεταβάλλει χρονικά, ποιοτικά και ταχύτατα τα δεδομένα. Στη σύγχρονη, περίπλοκη καθημερινότητα, η αστάθεια και η αβεβαιότητα κυριαρχούν. Η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα είναι η πρόβλεψη. Και όταν λέμε πρόβλεψη, ερμηνεύοντας τους διττούς χρησμούς του μαντείου των Δελφών, εννοούμε έλεγχο. Πόσο πραγματικά, όμως, μπορούμε να προβλέψουμε και να ελέγξουμε το μέλλον; Οι μνήμες μας είναι ακόμα πρόσφατες. 3 χρόνια πριν, η πανδημία ανέτρεψε τα πάντα. Η ναυτιλία, σε αυτό το πρωτόγνωρο περιβάλλον, αναδείχτηκε, για ακόμα μία φορά, ως η σταθερά που προσαρμόστηκε, ανταποκρίθηκε και αντιμετώπισε την πρωτοφανή αυτή κρίση. Όταν όλα σταμάτησαν να κινούνται στον πλανήτη, καύσιμα, τρόφιμα και κυρίως φαρμακευτικά και υγειονομικά υλικά παρέμειναν διαθέσιμα. Μοναδική επικοινωνία ανάμεσα στις 5 ηπείρους ήταν τα πλοία και οι ναυτικοί που κράτησαν τη μεταφορική αλυσίδα ανοιχτή, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Τα εκατομμύρια ναυτικών, σε ολόκληρο τον κόσμο, οι αφανείς αυτοί πρωταγωνιστές, με δύναμη ψυχής ανταποκρίθηκαν στις σκληρές καταστάσεις που ζήσαμε.
Είναι γεγονός ότι ο ρόλος της ναυτιλίας είναι καταλυτικός και αναντικατάστατος. Αποτελεί θεματοφύλακα της ευημερίας και της εύρυθμης λειτουργίας των κρατών και των οικονομιών τους. Συμβάλλει τόσο στην επιβίωση, όσο και στην διαβίωση των λαών. Αποτελεί λύση στα προβλήματα της παγκόσμιας κοινότητας. Η ναυτιλία ήταν, είναι και θα είναι πάντα εδώ, για να ενώνει τον κόσμο.
Κυρίες και Κύριοι,
Ζούμε στην εποχή της υπερπληροφόρησης αλλά και της παραπληροφόρησης. Θα ήθελα, λοιπόν, να μοιραστώ μαζί σας ορισμένες πραγματικότητες της ναυτιλίας. Δεν ξέρω πόσοι γνωρίζουν ότι το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, 365 ημέρες τον χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο. Το πλοίο αποτελεί το οικονομικότερο μέσο μεταφοράς αγαθών και πρώτων υλών. Η ναυτιλία στη σύγχρονη, συνεχώς μεταβαλλόμενη γεωπολιτική σκακιέρα, αποτελεί τη λύση και στην ενεργειακή επάρκεια του πλανήτη και ειδικά στις μέρες μας, της Ευρώπης.
Όσον αφορά στην περιβαλλοντική μας επίδοση, λίγοι γνωρίζουν ότι η ναυτιλία αποτελεί μακράν το πιο φιλικό για το περιβάλλον σύστημα μεταφοράς. Αν και μεταφέρουμε το 90% του παγκοσμίου εμπορίου, εκπέμπουμε το 1,9% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ποσοστό εντυπωσιακά μικρότερο από ό,τι εκπέμπουν μεμονωμένα οι μεγαλύτερες εθνικές οικονομίες του κόσμου. Σε σχέση δε με τους άλλους τρόπους μεταφοράς, οι θαλάσσιες μεταφορές είναι, έως 32 φορές πιο φιλικές προς το περιβάλλον από τις χερσαίες και έως 200 φορές πιο φιλικές από τις εναέριες. Αυτό, δεν αναιρεί τον απαράβατο κανόνα της ναυτιλίας να προσαρμόζεται και να αυτοβελτιώνεται διαρκώς. Δεν επαναπαυόμαστε ποτέ. Η ναυτιλία επενδύει σταθερά στο στόχο της πράσινης, αλλά και βιώσιμης μετάβασης του κλάδου. Η πλήρης απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι μία δύσκολη εξίσωση, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του κλάδου. Επιπλέον, εξαρτάται από άλλα εμπλεκόμενα μέρη, όπως πρωτίστως τους παραγωγούς ενέργειας και τους κατασκευαστές μηχανών και πλοίων. Οφείλουμε, όλοι μαζί, να λειτουργήσουμε συλλογικά και με νέα μοντέλα συνεργασίας, ώστε να οδηγηθούμε σε ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες, οικουμενικές και ασφαλείς λύσεις.
Είναι εμφανές ότι η ναυτιλία είναι ο οικονομικός, στρατηγικός εταίρος που προασπίζει τη λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Ειδικότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι κομβικής σημασίας οι θεσμοί να αναγνωρίζουν το στρατηγικό αυτό ρόλο της ναυτιλίας και να λαμβάνουν υπόψη τους την παράμετρο της βιωσιμότητας του κλάδου απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό εκτός Ευρώπης. Θεμελιακός εγγυητής της παγκόσμιας και, ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είναι η ναυτιλία των Ελλήνων. Η ηγέτιδα ναυτιλία με τα πεντέμισι χιλιάδες πλοία.
Ο στόλος των Ελλήνων αντιπροσωπεύει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 60% της Ευρωπαϊκής. Ειδικότερα σε παγκόσμιο επίπεδο ελέγχουμε το 25% των φορτηγών πλοίων, το 31% των δεξαμενοπλοίων, το 23% του στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο το 80% των φορτηγών πλοίων, το 73% των δεξαμενοπλοίων, το 85% του στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και το 20% του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ένα στα τέσσερα πλοία είναι ελληνικό.
Είμαστε ένας σύγχρονος και νέας ηλικίας στόλος που συνεχώς αναβαθμίζεται και ανανεώνεται. Η θετική περιβαλλοντική μας απόδοση είναι δεδομένη. Μέχρι να φτάσουμε στο στόχο της αναγκαίας για όλο τον πλανήτη απανθρακοποίησης, επενδύουμε σταθερά σε όλες τις νέες διαθέσιμες τεχνολογίες, δίνοντας έμφαση και στην ψηφιοποίηση, βελτιώνοντας έτσι, δραστικά το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Κυρίες και κύριοι,
Η ελληνική ναυτιλία είναι εθνικός, οικονομικός εταίρος. Τροφοδότης δισεκατομμυρίων ευρώ ναυτιλιακού συναλλάγματος, εργοδότης εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων άμεσης και έμμεσης εργασίας και σταθερός επενδυτής και σε άλλους κλάδους της εθνικής μας οικονομίας.
Η ελληνική ναυτιλία είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Η πρωτοκαθεδρία μας, αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα της πατρίδας μας και ενισχύει καθοριστικά την διαπραγματευτική μας δύναμη ως χώρα, εντός και εκτός της Ευρώπης.
Αποτελεί εθνικό κεφάλαιο, ταυτισμένο με την εθνική υπερηφάνεια. Η εθνική ευεργεσία και η κοινωνική αλληλεγγύη προς την πατρίδα, προς την Ελληνίδα και τον Έλληνα πολίτη, είναι συνεπής, αθόρυβη, ευρύτατη.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία πορεύεται με την εμπειρία και την ικανότητά της να αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα κάθε νέα πρόκληση. Αυτή είναι η ιστορική υπεροχή μας. Η ναυτοσύνη μας είναι η ιστορία μας. Η δύναμη μας, ως Έλληνες, ως η μεγαλύτερη εθνική ένωση πλοιοκτητών στον κόσμο, είναι οι άνθρωποι μας. Είναι η δύναμη του «εμείς».
Οι ημέρες που ακολουθούν, εδώ στους Δελφούς, είναι ημέρες δημιουργικής σκέψης και διαλόγου, για την επανατοποθέτηση του τρόπου αντίληψης και δράσης μας.
Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει βιώσιμο άνθρωπο. Ας επανατοποθετήσουμε το «ευ ζην» στο επίκεντρο της ανάπτυξης και των νέων δεδομένων. Η προστασία της ανθρώπινης αξίας και συνύπαρξης είναι η πρόκληση, αλλά και η μόνη λύση. Το μέλλον μας, το μέλλον του ανθρώπου, είναι μόνον ο ίδιος ο άνθρωπος. Είμαστε εμείς!»
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda