«Εκείνο που πρέπει να αποφύγουμε άμεσα είναι να παραφορτώσουμε τη βάρκα προσθέτοντας διαρκώς νέους στόχους, για τον περιορισμό εκτός από το διοξείδιο του άνθρακα και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου παραδείγματος χάρη ή για την υιοθέτηση νέων κανόνων που συνδέονται με το νόμο περί γεωργικών καλλιεργειών στο ύπαιθρο ή επίσης νέων κανόνων για τη βιοποικιλότητα», δήλωσε μιλώντας την Τρίτη στην τηλεόραση ο πρωθυπουργός του Βελγίου Αλεξάντερ Ντε Κρo.
O φιλελεύθερος φλαμανδός πολιτικός με τις δηλώσεις του συντάσσεται με το γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος στις 11 Μαΐου είχε απευθύνει έκκληση για να γίνει μια «ρυθμιστική παύση στην Ευρώπη» σε ό,τι αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα, εκτιμώντας ότι η ΕΕ έχει κάνει ήδη «περισσότερα από τους γείτονές της για το περιβάλλον» και πλέον «έχει ανάγκη από μια σταθερότητα».
Περιβάλλον: Η Γαλλία προετοιμάζεται για «κλιματικό σοκ»
Ενώ το μεγαλύτερο μέρος του σχεδίου της ΕΕ για το κλίμα έχει εγκριθεί (μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα, τερματισμός των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης κ.λπ.), οι διαπραγματεύσεις για κάποια κομβικά κείμενα της ευρωπαϊκής «Πράσινης Συμφωνίας» συνεχίζονται με δυσκολία λόγω πολλών αντιδράσεων από κυβερνήσεις και επαγγελματικούς κλάδους, που επηρεάζονται κατά τρόπο ανατρεπτικό από την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου. Οι διαπραγματεύσεις παραδείγματος χάρη για τη βιοποικιλότητα, για τα φυτοφάρμακα ή για τις εκπομπές ρύπων από τα αγροκτήματα καρκινοβατούν λόγω των ισχυρών αντιδράσεων.
Το κουμπί της «παύσης»
«Σας ζητώ να πατήσουμε το κουμπί παύσης, αλλά όχι όσον αφορά τον άνθρακα. Για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να διατηρήσουμε πλήρως τις φιλοδοξίες μας και ακέραιους τους στόχους μας. Όμως άλλα θέματα θα πρέπει να τα επανεξετάσουμε. Να δούμε αν είναι η κατάλληλη στιγμή για να τα κάνουμε όλα ταυτόχρονα», είπε χαρακτηριστικά ο Αλεξάντερ Ντε Κρο.
Ο επικεφαλής της κυβέρνησης συνασπισμού του Βελγίου πρόσθεσε ότι φοβάται πως «η ευρωπαϊκή βιομηχανία δεν θα μπορεί πλέον να διαχειριστεί μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από την ισχύ τόσων πολλών περιβαλλοντικών κανόνων». Το αποτέλεσμα θα είναι, κατά τον Ντε Κρο, «να δυσκολευθούμε εν τέλει να πετύχουμε τους στόχους μας και για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, διότι η βιομηχανία είναι αυτή που θα πρέπει να εφαρμόσει τις νέες νόρμες».
Συγκλονισμένοι οι οικολόγοι
Ο βέλγος πρωθυπουργός εξήγησε ότι ο κίνδυνος που ελλοχεύει είναι «να χαθεί η δυναμική που υπάρχει επί του παρόντος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» και τόνισε ότι ανησυχεί για το «γενικευμένο σκεπτικισμό που κλιμακώνεται».
«Οι δηλώσεις του Αλεξάντερ Ντε Κρο είναι συγκλονιστικές. Δεν έχω άλλη λέξη για να τις περιγράψω. Η διάβρωση της βιοποικιλότητας είναι εξίσου ανησυχητική όσο και η κλιματική αλλαγή», έγραψε στο Twitter ο Ζαν-Μαρκ Νολέ, συμπρόεδρος του κόμματος Écolo που συμμετέχει στον κυβερνητικό συνασπισμό του οποίου ηγούνται οι Φιλελεύθεροι του Ντε Κρο.
«Αν θέλουμε να διατηρήσουμε έναν κατοικήσιμο πλανήτη, αν θέλουμε να κληροδοτήσουμε ένα καλύτερο μέλλον στα παιδιά μας, δεν τίθεται θέμα να πατάμε το κουμπί της παύσης», πρόσθεσε ο γαλλόφωνος πολιτικός.
«Μορατόριουμ» προτείνει και το ΕΛΚ
Όπως σημειώνει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), το συντηρητικό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), που συγκροτεί τη μεγαλύτερη πολιτική ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει ζητήσει να γίνει ένα νομοθετικό «μορατόριουμ» στις ρυθμίσεις που σχετίζονται με τη χρήση φυτοφαρμάκων και εν γένει με την «αποκατάσταση της φύσης», ανησυχώντας για τον «πολύ βαρύ αντίκτυπο» που θα μπορούσε να έχει η αυστηροποίηση της νομοθεσίας στους Ευρωπαίους αγρότες.
Το ΕΛΚ φοβάται ότι οι υπερβολικές απαγορεύσεις μπορούν να εξελιχθούν σε μπούμερανγκ και αντί για προστατευτικές να μετατραπούν σε απειλητικές για την ασφάλεια των τροφίμων. Την Τρίτη η Επιτροπή Γεωργίας του Ευρωκοινοβουλίου τάχθηκε εναντίον ενός από αυτά τα βασικά κείμενα της «Πράσινης Συμφωνίας», το οποίο επιβάλλει στα κράτη-μέλη στόχους για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων σε χερσαίες και θαλάσσιες ζώνες που έχουν υποστεί ζημιά από τη ρύπανση ή την εντατική εκμετάλλευση.
Δεν αμφισβητείται το Euro 7
Αδιαπραγμάτευτη εμφανίζεται η ΕΕ σε ό,τι αφορά την καταπολέμηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τόσο από τα αυτοκίνητα όσο και από τη βιομηχανία. Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα έπειτα από την κατηγορηματική επιμονή του αρμόδιου επιτρόπου Τιερί Μπρετόν, από την 1η Ιουλίου 2025 θα εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός εκπομπής καυσαερίων Euro 7 στα ΙΧ και τα μικρά φορτηγά και από την 1η Ιουλίου 2027 στα μεγάλα φορτηγά, τα λεωφορεία και τα πούλμαν. Και από το 2035, ως γνωστόν, θα απαγορευτεί η πώληση «ελαφρών οχημάτων» που θα εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα έστω και ελάχιστη ποσότητα άνθρακα.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει προειδοποιήσει ότι η εφαρμογή των πολύ αυστηρών αντιρρυπαντικών προδιαγραφών των κινητήρων Euro 7 θα αυξήσει τις μέσες τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά 2.000 ευρώ. Οι τιμές των φορτηγών και λεωφορείων υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν κατά 12.000 ευρώ.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα