Την πρώτη του εμπορική πτήση πραγματοποίησε την Κυριακή το κατασκευασμένο από την αρχή μέχρι το τέλος σε κινεζική εταιρεία αεροσκάφος C919, αντανακλώντας την φιλοδοξία της Κίνας να ανταγωνιστεί την Boeing και την Airbus.
Κίνα: Διαγραφή 1,4 εκατ. αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η πτήση MU9191 απογειώθηκε από τη Σαγκάη στις 10:32 π.μ. τοπική ώρα, ανέφερε η China Eastern στον λογαριασμό της στο Weibo. Το αεροπλάνο μετέφερε 128 επιβάτες και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Πεκίνο, ανέφερε σε tweet η People’s Daily.
Το εμπορικό ντεμπούτο σηματοδοτεί ένα μακρύ ταξίδι για την Commercial Aircraft Corp of China ή Comac όπως είναι πιο γνωστή. H κατασκευάστρια εγκαινίασε την ανάπτυξη του αεροσκάφους στενής ατράκτου το 2008 και η παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του 2011.
Ωστόσο, μόλις τον Σεπτέμβριο του 2022, το C919 έλαβε επίσημη πιστοποίηση πτήσης, σηματοδοτώντας το μακρύ τέλος των δοκιμών πτήσης και ανοίγοντας το δρόμο για την Comac να ξεκινήσει τις παραδόσεις.
Η China Eastern ανέλαβε την πτήση του C919, έχοντας δώσει παραγγελία για πέντε αεροσκάφη. Μετά την παράδοση του πρώτου τζετ τον Δεκέμβριο, το αεροσκάφος ξεκίνησε μια περίοδο σχεδόν καθημερινών πτήσεων μέχρι να συμπληρώσει 100 ώρες δοκιμαστικών πτήσεων. Όμως, από τις 7 Φεβρουαρίου έως τις 17 Μαΐου, το C919 της China Eastern δεν πετούσε τακτικά για 104 ημέρες, σύμφωνα με τα στοιχεία του FlightRadar24.
Απέναντι σε Boeing και Airbus
Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της Κίνας με τη Δύση στο επίπεδο της υψηλής τεχνολογίας, το Πεκίνο επιδιώκει να σταθεί απέναντι από την κυριαρχία της Boeing και της Airbus στην κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών.
Τόσο η οικογένεια A320neo της Airbus όσο και τα αεριωθούμενα 737 Max της Boeing έχουν ένα πλήρες βιβλίο παραγγελιών μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε αερομεταφορέας που θέλει αεροσκάφη στενής ατράκτου νωρίτερα μπορεί να αναζητήσει εναλλακτική.
Η Comac έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1.000 παραγγελίες για το C919, αν και η πλειονότητα δεν έχει επιβεβαιωθεί.
Σύμφωνα με το Bloomberg υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσον η Comac είναι σε θέση να εκπληρώσει αυτές τις παραγγελίες. Η κινεζική κατασκευάστρια αεροσκαφών βασίζεται επίσης σε ξένους προμηθευτές, όπως η General Electric, η Honeywell International, και, για τους κινητήρες, η CFM International.
Η China Eastern με έδρα τη Σαγκάη, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς της χώρας, ανακοίνωσε, παρουσιάζοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα την προηγούμενη εβδομάδα, ότι σχεδιάζει να εντάξει και τα πέντε C919 στον στόλο της το 2023.
Ωστόσο, το C919 παραμένει πιστοποιημένο μόνο για πτήση εντός Κίνας, ενώ η ευρωπαϊκή πιστοποίηση εκκρεμεί.
Η αρχική τιμή του C919 είναι περίπου 99 εκατομμύρια δολάρια, πριν από τις συνήθεις εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες.
Latest News
Η ιππασία οδήγησε την Αθηνά Ωνάση στα σούπερ μάρκετ Casino - Η «σχέση» με τον Τσέχο ιδιοκτήτη
Το ζευγάρι Daniel Kretinsky -Anna Kellnerová και η φιλία τους με την Αθηνά Ωνάση - Ποιος είναι ο Τσέχος κροίσος και νέος επενδυτής της West Ham
ΗΠΑ: Αναθεωρήθηκε προς τα πάνω το ΑΕΠ του γ’ τριμήνου – Μειώθηκαν οι αιτήσεις ανεργίας
Η αμερικανική οικονομία αναπτύχθηκε ταχύτερα το τέταρτο τρίμηνο του 2023 από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως
Ποιος είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος Ευρωπαίος τραπεζίτης
Πώς επιδρά ο «γάμος» UBS- Credit Suisse
Πανέτα (ΕΚΤ): Πλησιάζει η ώρα μείωσης των ευρωεπιτοκίων
Επιβραδύνεται ο ρυθμός του πληθωρισμού υποστηρίζει ο Ιταλός κεντρικός τραπεζίτης
Οι «πρωταθλητές» στις εξαγωγές σοκολάτας της Ευρώπης - Το κλειστό «club των 5»
Πέντε χώρες της ΕΕ κατέχουν το 75% των συνολικών εξαγωγών σοκολάτας και ράβδων σοκολάτας σε χώρες εκτός ΕΕ
Τι είπε το Νο3 της Κίνας για τις επενδύσεις στο «Νταβός της Ασίας»
Η Κίνα στοχεύει να αποτελέσει ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας
Πόσο κόστισε στις πολυεθνικές η έξοδος από την Ρωσία - Τα αντίποινα στον Πούτιν
Περίπου 1.000 επιχειρήσεις έχουν αποχωρήσει από την Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία και την πολεμική σύρραξη
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 για περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το κόστος της ανοικοδόμησής της θα μπορούσε να είναι δεκαπλάσιο της αρχικής της τιμής
Επιβίωση ή ευημερία - Οι επιλογές της Macy's
Ο Tony Spring, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι μόλις τον περασμένο μήνα, παραμένει βέβαιος ότι το πολυκατάστημα εξακολουθεί να κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών - Αρκεί όμως κάτι τέτοιο για το μέλλον;
Στα 58,4 δισ. ο τζίρος της βιομηχανίας του σεξ - Οι περιζήτητες θέσεις εργασίας «λευκού κολλάρου»
Με τον σημερινό ρυθμό ανάπτυξής της η βιομηχανία «ψυχαγωγίας ενηλίκων» εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 96,2 δισ. δολάρια το 2032