Την πρώτη του εμπορική πτήση πραγματοποίησε την Κυριακή το κατασκευασμένο από την αρχή μέχρι το τέλος σε κινεζική εταιρεία αεροσκάφος C919, αντανακλώντας την φιλοδοξία της Κίνας να ανταγωνιστεί την Boeing και την Airbus.

Κίνα: Διαγραφή 1,4 εκατ. αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η πτήση MU9191 απογειώθηκε από τη Σαγκάη στις 10:32 π.μ. τοπική ώρα, ανέφερε η China Eastern στον λογαριασμό της στο Weibo. Το αεροπλάνο μετέφερε 128 επιβάτες και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Πεκίνο, ανέφερε σε tweet η People’s Daily.

Το εμπορικό ντεμπούτο σηματοδοτεί ένα μακρύ ταξίδι για την Commercial Aircraft Corp of China ή Comac όπως είναι πιο γνωστή. H κατασκευάστρια εγκαινίασε την ανάπτυξη του αεροσκάφους στενής ατράκτου το 2008 και η παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του 2011.

Ωστόσο, μόλις τον Σεπτέμβριο του 2022, το C919 έλαβε επίσημη πιστοποίηση πτήσης, σηματοδοτώντας το μακρύ τέλος των δοκιμών πτήσης και ανοίγοντας το δρόμο για την Comac να ξεκινήσει τις παραδόσεις.

Η China Eastern ανέλαβε την πτήση του C919, έχοντας δώσει παραγγελία για πέντε αεροσκάφη. Μετά την παράδοση του πρώτου τζετ τον Δεκέμβριο, το αεροσκάφος ξεκίνησε μια περίοδο σχεδόν καθημερινών πτήσεων μέχρι να συμπληρώσει 100 ώρες δοκιμαστικών πτήσεων. Όμως, από τις 7 Φεβρουαρίου έως τις 17 Μαΐου, το C919 της China Eastern δεν πετούσε τακτικά για 104 ημέρες, σύμφωνα με τα στοιχεία του FlightRadar24.

Απέναντι σε Boeing και Airbus

Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της Κίνας με τη Δύση στο επίπεδο της υψηλής τεχνολογίας, το Πεκίνο επιδιώκει να σταθεί απέναντι από την κυριαρχία της Boeing και της Airbus στην κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών.

Τόσο η οικογένεια A320neo της Airbus όσο και τα αεριωθούμενα 737 Max της Boeing έχουν ένα πλήρες βιβλίο παραγγελιών μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε αερομεταφορέας που θέλει αεροσκάφη στενής ατράκτου νωρίτερα μπορεί να αναζητήσει εναλλακτική.

Η Comac έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1.000 παραγγελίες για το C919, αν και η πλειονότητα δεν έχει επιβεβαιωθεί.

Σύμφωνα με το Bloomberg υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσον η Comac είναι σε θέση να εκπληρώσει αυτές τις παραγγελίες. Η κινεζική κατασκευάστρια αεροσκαφών βασίζεται επίσης σε ξένους προμηθευτές, όπως η General Electric, η Honeywell International, και, για τους κινητήρες, η CFM International.

Η China Eastern με έδρα τη Σαγκάη, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς της χώρας, ανακοίνωσε, παρουσιάζοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα την προηγούμενη εβδομάδα, ότι σχεδιάζει να εντάξει και τα πέντε C919 στον στόλο της το 2023.

Ωστόσο, το C919 παραμένει πιστοποιημένο μόνο για πτήση εντός Κίνας, ενώ η ευρωπαϊκή πιστοποίηση εκκρεμεί.

Η αρχική τιμή του C919 είναι περίπου 99 εκατομμύρια δολάρια, πριν από τις συνήθεις εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή