Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Le Figaro» ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis Κάρλος Ταβάρες αποκάλυψε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων επί γαλλικού εδάφους δεν είναι συμφέρουσα. «Αμφιβάλλω πολύ αν θα μπορέσουμε να παράγουμε με αποδοτικό τρόπο μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πατρίδα μας», είχε πει ο Ταβάρες.
Ήταν μια δήλωση του πορτογαλικής καταγωγής (αλλά πολιτογραφημένου Γάλλου, έχει εξάλλου Γαλλίδα μητέρα) μάνατζερ που ουδόλως ευχαρίστησε τον Μπρουνό Λεμέρ. Καλεσμένος την Τετάρτη στο κανάλι BFMTV ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της κυβέρνησης Μπορν εξέφρασε την «έντονη διαφωνία» του με τον Ταβάρες και υπερασπίστηκε την ελκυστικότητα της Γαλλίας.
«Όταν βλέπουμε τον ρυθμό με τον οποίο επιταχύνεται η κλιματική αλλαγή, η προσήκουσα οικονομική στρατηγική είναι να κάνουμε μια πλήρη και δίχως αμφιταλαντεύσεις στροφή προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο Κάρλος Ταβάρες είναι ένας άνθρωπος των προκλήσεων. Του ζητώ λοιπόν να μη μείνει αδιάφορος απέναντι στη μεγάλη αυτή πρόκληση, να κατασκευάζει δηλαδή μικρά και προσιτά σε όλους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το e-208, στη Γαλλία», τόνισε ο Λεμέρ.
Μπρουνό Λε Μερ: «Όχι δημοσιονομικούς κανόνες με αυτόματο κόφτη χρέους»
Το παράδειγμα της Renault
«Τουλάχιστον ένα μέρος της παραγωγής θα μπορούσε να επαναπατριστεί στη Γαλλία», πρόσθεσε ο γάλλος υπουργός, απευθυνόμενος ταυτόχρονα και στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες αλλά και στον οικονομικό πατριωτισμό του Κάρλος Ταβάρες. Ο Λεμέρ ζήτησε ουσιαστικά από τον μάνατζερ της Stellantis (δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της γαλλικής PSA Peugeot-Citroen με την ιταλική Fiat-Chrysler) να μεταφέρει το σύνολο ή έστω μέρος της παραγωγής του ευπώλητου Peugeot e-208 στη Γαλλία από τη γειτονική Ισπανία, κάτι που εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται και τόσο δύσκολο.
Για να στηρίξει περισσότερο την πρότασή του ο Λεμέρ έφερε το παράδειγμα της επίσης γαλλικής Renault, που δέχθηκε να επαναπατρίσει στη Γαλλία μέρος της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της. «Ο Λούκα Ντε Μέο της Renault κατασκευάζει στη Γαλλία μικρά αυτοκίνητα, όπως το R5. Γιατί η Stellantis δεν κάνει το ίδιο;», αναρωτήθηκε ο γάλλος υπουργός.
«Κόκκινο χαλί στους Κινέζους»
Επανερχόμενος ο Κάρλος Ταβάρες με νεότερες δηλώσεις του στον «Figaro» σημείωσε ότι «οι δύο κατασκευαστές έχουν διαφορετικές στρατηγικές».
«Θα δούμε αργότερα όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα ποιος είχε δίκιο», σημείωσε το αφεντικό της Stellantis. Ο Ταβάρες ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι δεν τον ανησυχούν τόσο οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές του, όσο οι Κινέζοι. Διότι κατ’ αυτόν «η Ευρώπη με αφορμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έστρωσε το κόκκινο χαλί για να υποδεχθεί τους Κινέζους»!
«Η Ευρώπη έχει βασίσει τους κανονισμούς της σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, σε αυτό ακριβώς που είναι το δυνατό σημείο των Κινέζων κατασκευαστών. Οι Κινέζοι ελκύονται από μια αγορά που είναι κερδοφόρα. Εμείς τους καλέσαμε στην Ευρώπη, τους στρώσαμε το κόκκινο χαλί για να τους υποδεχθούμε», είπε ο γαλλο-πορτογάλος μάνατζερ.
«Σκεφθείτε ως πατριώτες»
Ο ιδιότυπος διάλογος Λεμέρ-Ταβάρες είχε και συνέχεια, καθώς ο γάλλος υπουργός σε ραδιοφωνική εκπομπή σκλήρυνε την στάση του. «Η Stellantis, όπως και οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη χώρα, πρέπει να είναι πολύ χαρούμενοι που εφωλελούνται από την στήριξη της κυβέρνησης, από τα μπόνους με τα οποία προικίζει τα ηλεκτρικά οχήματα για να στηρίξει τη γαλλική βιομηχανία στο σύνολό της», είπε ο Λεμέρ.
«Στόχος μας είναι να δώσουμε ώθηση στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για περιβαλλοντικούς και για εθνικούς λόγους, πριμοδοτώντας την κατασκευή του ως επί το πλείστον στη Γαλλία. Ελπίζω ο Κάρλος Ταβέρες να σηκώσει το γάντι και να ανταποκριθεί στην πρόκληση», κατέληξε ο υπουργός. Και απευθυνόμενος στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας του τους κάλεσε «να δείξουν και λίγο οικονομικό πατριωτισμό».
Όπως μετέδωσε το Reuters, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει να υιοθετήσει μια έκπτωση της τάξεως των 100 ευρώ μηνιαίως για τα χαμηλότερου εισοδήματος νοικοκυριά που αποκτούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing). Αρκεί το αυτοκίνητο να έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη (όχι απαραιτήτως στη Γαλλία δηλαδή). Παρά ταύτα, είναι φανερό ότι ο «οικονομικός πατριωτισμός» απέχει ακόμα πολύ από τη μετεξέλιξή του σε «οικονομικό ευρωπαϊσμό».
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού