Η Γαλλία θέλει καλύτερη πρόσβαση στην κινεζική αγορά και μια πιο «ισορροπημένη» εμπορική σχέση, όχι μια «αποσύνδεση» από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ μετά τις συναντήσεις του με Κινέζους αξιωματούχους.
«Δεν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε κάποια νομικά εμπόδια ή κάποιους άλλους φραγμούς στην απόκτηση πρόσβασης προς τις κινεζικές αγορές», δήλωσε ο Λεμέρ σε συνέντευξη Τύπου στο Πεκίνο την επομένη των «εποικοδομητικών» όπως τις χαρακτήρισε εμπορικών συνομιλιών που είχε με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Χε Λιφένγκ.
«Αυτό ήταν βέβαια στον πυρήνα των συζητήσεών μας», είπε ο Λεμέρ. «Θέλουμε να έχουμε καλύτερη πρόσβαση και πιο ισορροπημένη πρόσβαση στην κινεζική αγορά».
Όταν η Κίνα φτερνίζεται… «παγώνει» η παγκόσμια οικονομία
Στη χθεσινή συνάντηση, ο Χε είπε πως η Κίνα ελπίζει πως η Γαλλία θα μπορέσει να «σταθεροποιήσει τον τόνο» των σχέσεων της Κίνας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το Πεκίνο είναι πρόθυμο να εμβαθύνει τη συνεργασία με το Παρίσι σε ορισμένους τομείς.
De-risking
Ευρωπαίοι αξιωματούχοι έχουν πει κατ΄επανάληψη πως δεν θέλουν να αποσυνδεθούν (decouple) από την Κίνα αλλά να μειώσουν τους κινδύνους (de-risk) από αυτό που η Ομάδα των Επτά πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικών χωρών αποκαλεί «οικονομικό καταναγκασμό» που ασκεί η Κίνα.
«De-risking δεν σημαίνει πως η Κίνα αποτελεί κίνδυνο», είπε ο Λεμέρ. «Σημαίνει πως θέλουμε να είμαστε πιο ανεξάρτητοι και πως δεν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε οποιονδήποτε κίνδυνο στις εφοδιαστικές αλυσίδες μας αν υπήρχε μια νέα κρίση, όπως εκείνη της COVID με την πλήρη κατάρρευση μερικών αλυσίδων αξίας».
Η Κίνα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γαλλίας, όμως γαλλικές εταιρίες ανησυχούν όλο και περισσότερο ότι μπορεί να βρεθούν στα διασταυρούμενα πυρά της αυξανόμενης αντιπαλότητας ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και το Πεκίνο, των παγκόσμιων οικονομικών υπερδυνάμεων.
Ερωτηθείς για τους φόβους Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων για το ενδεχόμενο φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) να κατακλύσουν τις αγορές της Ευρώπης, ο Λεμέρ είπε πως η Γαλλία έχει το δικό της σχέδιο, για το οποίο εργάζεται με την Ευρώπη, ώστε να υπάρξει καλύτερη εστίαση της Γαλλίας και της Ευρώπης στις επιχορηγήσεις EV προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα.
«Είμαστε έτοιμοι να έχουμε κινεζικές επενδύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία στη Γαλλία και στην Ευρώπη», είπε, προσθέτοντας πως θα ήταν «πολύ καλό πράγμα» να υπάρχουν κινεζικές εταιρίες που επενδύουν και αναπτύσσονται στην Ευρώπη.
Ο Λεμέρ είπε πως η Γαλλία είναι στο σωστό μονοπάτι, ανοίγοντας τον δρόμο για μεγαλύτερη πρόσβαση των γαλλικών καλλυντικών στην κινεζική αγορά.
Latest News
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D) [γράφημα]
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία
Άνοιξε ξανά η συριακή Κεντρική Τράπεζα – Για πρώτη φορά μετά την ανατροπή Άσαντ
Η συριακή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι οι καταθέσεις των Σύρων πολιτών στις τράπεζες στη Συρία είναι ασφαλείς
Lazard: Το 2025 «σημείο καμπής» για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της
Οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Lazard, Peter Orszag
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων
Στο 3% ο πληθωρισμός στη Νορβηγία, «έσπασε» το ετήσιο σερί επιβράδυνσης
Μεγάλη άνοδο - έκπληξη κατέγραψαν στη Νορβηγία τα οικιακά αγαθά, όπως τρόφιμα, έπιπλα, ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα οικιακού εξοπλισμού
Απογειώθηκαν τα κέρδη των αεροπορικών - Γιατί είναι «στα κάγκελα» με Boeing - Airbus
Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει την ανάπτυξή τους να παρεμποδίζεται από προβλήματα στη Boeing και στην Airbus
Οι «χρησμοί» της Schroders για το 2025 - Πού να εστιάσουν οι επενδυτές
Η Schroders έχει μια αισιόδοξη οπτική για το 2025, όμως επισημαίνει πως αυτό μπορεί να αλλάξει λόγω πολιτικών κινδύνων
Φρένο στις εξαγωγές, ψαλίδι στις εισαγωγές στην Κίνα ενόψει δασμών Τραμπ
Απογοητευτικά εμπορικά στοιχεία για την Κίνα που ακολουθούν άλλους δείκτες οι οποίοι δείχνουν αποσπασματική ανάπτυξη τον Νοέμβριο