Διευκρινήσεις από τη Ρώμη έχει ζητήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με το μέτρο που προτίθεται να εφαρμόσει για την καταπολέμηση των υψηλών τιμών για τις εσωτερικές πτήσεις της Ιταλίας. Η Κομισιόν προέβη σε αυτή την κίνηση, κατόπιν εκκλήσεως των αεροπορικών εταιρειών ότι το μέτρο αυτό παραβιάζει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τη Ryanair να χαρακτηρίζει την Ιταλία ως Σοβιετική Ένωση του 1927.

Ryanair: Κέρδη 663 εκατ. ευρώ πολύ πάνω από τις προσδοκίες στο β΄τρίμηνο

Η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ενέκρινε τη Δευτέρα ένα μέτρο που επιτρέπει τη χρήση αλγορίθμων για την τιμολόγηση των πτήσεων από τις αεροπορικές εταιρείες και απαγορεύει τη χρήση τους για τις εσωτερικές πτήσεις μεταξύ της ιταλικής ηπειρωτικής χώρας και της Σικελίας και της Σαρδηνίας, εκτός από σπάνιες εξαιρέσεις.

Στην πράξη, το μέτρο θα απαγορεύει στις αεροπορικές εταιρείες να αυξάνουν την τιμή των πτήσεων μεταξύ της ηπειρωτικής Ιταλίας και της Σικελίας ή της Σαρδηνίας κατά περισσότερο από 200% της μέσης τιμής της πτήσης -αν και δεν είναι σαφές τι θα λογίζεται ως «μέση τιμή». Η απόφαση αυτή, έρχεται μετά την εκτόξευση των αεροπορικών ναύλων των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους προς τα δύο νησιά.

Η κίνηση της Ιταλίας έρχεται μία ημέρα μετά την έγκριση από την κυβέρνηση ενός έκτακτου φόρου στα κέρδη των τραπεζών, προκαλώντας περαιτέρω σύγχυση στους διεθνείς παρατηρητές σχετικά με την οικονομική στρατηγική της δεξιάς κυβέρνησης Μελόνι.

Αντιδρούν οι αεροπορικές εταιρείες

Οι αεροπορικές εταιρείες αντέδρασαν έντονα στην κίνηση της Ρώμης, με τον CEO της Ryanair, Έντι Γουίλσον, να τη χαρακτηρίζει «παράνομη».

«Είναι γελοίο, παράνομο και παρεμβαίνει στην ελεύθερη αγορά, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία», δήλωσε ο Γουίλσον στο ιταλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ANSA την περασμένη Τετάρτη. «Πρέπει να ακυρωθεί».

Εκπρόσωπος της Κομισιόν δήλωσε στο Politico ότι η Επιτροπή επικοινώνησε με τις ιταλικές αρχές και αναμένει να λάβει «λεπτομερέστερες πληροφορίες σχετικά με το ακριβές περιεχόμενο του επίμαχου μέτρου».

Ενώ ο εκπρόσωπος δήλωσε ότι η Επιτροπή υποστηρίζει μέτρα που βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα σε προσιτές τιμές, «ο βιώσιμος ανταγωνισμός με ελεύθερο καθορισμό των τιμών είναι συνήθως ο καλύτερος εγγυητής των προσιτών τιμών».

Μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, για παράδειγμα σε ταξίδια προς απομακρυσμένες περιοχές που δεν αποφέρουν στις αεροπορικές εταιρείες αρκετά χρήματα για να είναι οικονομικά βιώσιμες -οι λεγόμενες υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας- το δίκαιο της Ε,Ε, θα επέτρεπε τη ρύθμιση των τιμών.

Όμως αυτό δεν ισχύει για τις πτήσεις αυτές, με τη Ryanair να πραγματοποιεί περισσότερες από 500 εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ των νησιών της Ιταλίας και της ηπειρωτικής χώρας κατά την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού.

Ο Γουίλσον αντιτάχθηκε στην ιδέα ότι η αεροπορική εταιρεία θα καθορίζει τις τιμές της με βάση ένα αλγοριθμικό προφίλ των επιβατών της, λέγοντας ότι πρόκειται για μια «θεωρία συνωμοσίας που βασίζεται στη φαντασία ανθρώπων που δεν έχουν αρκετή δουλειά να κάνουν».

Σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica, συνέκρινε το μέτρο με «τη Σοβιετική Ένωση του 1927».

Υποστήριξε ότι από οικονομική άποψη το μέτρο είναι παράλογο, καθώς θα ενθαρρύνει την εταιρεία να μειώσει τα δρομολόγιά της προς την Ιταλία και να ανοίξει σε νέους προορισμούς αντ’ αυτού. «Ακόμη και στη σχολή του Χάρι Πότερ κατάλαβαν ότι πρέπει να αυξήσεις την προσφορά ενός προϊόντος για να μειωθούν οι τιμές», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το μέτρο της κυβέρνησης θα πάει στη Βουλή των Αντιπροσώπων της Ιταλίας, με τους βουλευτές να έχουν δύο μήνες για να υποβάλουν τροπολογίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή