Η βιομηχανία όπλων στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει αρχίσει να ανακάμπτει μετά τη βουτιά στις πωλήσεις της, που ανάγκασε ορισμένους από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές να σταματήσουν την παραγωγή τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του FBI, που αναλύθηκαν από το The Trace και δημοσιεύει το CNBC, μόνο τον Ιούλιο, οι Αμερικανοί αγόρασαν περίπου 1,19 εκατομμύρια όπλα, μειωμένα κατά 17% σε σχέση με τον προηγούμενο Ιούλιο.

Ωστόσο, ενώ πωλούνται λιγότερα πυροβόλα όπλα στις ΗΠΑ, η επιχείρηση εξακολουθεί να είναι κερδοφόρα καθώς οι κατασκευαστές προσαρμόζονται ώστε να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών, αναπτύσσουν μια νέα γενιά όπλων και χρησιμοποιούν στρατηγικές μάρκετινγκ που έχουν ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση στους νεότερους, πιο διαφορετικούς καταναλωτές.

Σοκαριστική μελέτη για την οπλοκατοχή – Ένας στους πέντε έχει νεκρό στην οικογένεια

Σύμφωνα με το CNBC υπάρχουν  τέσσερις τάσεις που διαμορφώνουν τη βιομηχανία όπλων σήμερα:

Ομαλοποίηση της αγοράς

Αρκετές εταιρείες στην αγορά όπλων επιβραδύνουν την παραγωγή και μειώνουν τις τιμές, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τη μείωση της ζήτησης για τα όπλα τους. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, περισσότεροι Αμερικανοί από ποτέ αγόρασαν πυροβόλα όπλα. Το 2020, στο απόγειο των πωλήσεων, τα ποσοστά κατοχής νέων όπλων έφτασαν το ρεκόρ των 21 εκατομμυρίων, σύμφωνα με τον εμπορικό όμιλο National Shooting Sports Foundation. Η NSSF χρησιμοποιεί δεδομένα του FBI και ελέγχους ιστορικού για να εκτιμήσει τα νέα ποσοστά κατοχής όπλων.

Ωστόσο, μέχρι το 2022, τα αισθήματα ανασφάλειας και αστάθειας που βιώνουν πολλοί Αμερικανοί εν μέσω της πανδημίας υποχώρησαν, όπως και η αύξηση των πωλήσεων πυροβόλων όπλων. Οι αγορές όπλων εκείνο το έτος μειώθηκαν στα 16,4 εκατομμύρια.

«Ο κλάδος έχει πιάσει πάτο και έχει σταθεροποιηθεί», δήλωσε στο CNBC ο αναλυτής της Aegis Capital, Rommel Dionisio.

Η Smith & Wesson, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πυροβόλων όπλων της χώρας σε έσοδα, ανέφερε καθαρές πωλήσεις 144,8 εκατομμυρίων δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο, μείωση 20% από το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

Σε μια τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές, ο διευθύνων σύμβουλος Mark Smith είπε ότι η εταιρεία «προσαρμόζει τους ρυθμούς παραγωγής ώστε να ταιριάζει με την ομαλοποίηση των προτύπων ζήτησης». Ο Smith πρόσθεσε ότι «οι εστιασμένες προωθητικές ενέργειες των καταναλωτών» έχουν βοηθήσει την εταιρεία να διατηρήσει το ηγετικό μερίδιο αγοράς της και να διατηρήσει τα κέρδη της.

Έξυπνα όπλα

Η επόμενη γενιά πυροβόλων όπλων φαίνεται να είναι στον ορίζοντα: ελαφριά, οικονομικά αποδοτικά όπλα που ενσωματώνουν προηγμένη τεχνολογία και ορισμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Οι νεοσύστατες εταιρείες όπλων όπως η Biofire Technologies πρωτοστατούν με το πιστόλι των 9 mm που χρησιμοποιεί τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου και επαλήθευσης δακτυλικών αποτυπωμάτων για να λειτουργήσει. Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής Kai Kloepfer είπε ότι το έξυπνο όπλο, το οποίο είναι το πρώτο που έρχεται στην αγορά μετά από χρόνια αποτυχημένων προσπαθειών άλλων εταιρειών, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των τυχαίων πυροβολισμών και των αυτοκτονιών.

«Όταν σηκώνεις το πυροβόλο όπλο, χρησιμοποιεί είτε το δακτυλικό σου αποτύπωμα είτε το πρόσωπό σου για να ξεκλειδώσει, επομένως μόνο ένας εξουσιοδοτημένος χρήστης μπορεί να  πυροβολήσει», είπε ο Kloepfer στο CNBC.

Ο Kloepfer είπε ότι χιλιάδες έχουν ήδη κάνει προπαραγγελίες στο Διαδίκτυο, με ορισμένα μοντέλα να ξεπουλούν.  Τα όπλα τους πωλούνται μεταξύ 1.499 και 1.899 δολαρίων.

Αναμένεται να κυκλοφορήσουν τον Δεκέμβριο.

Αλλαγή δημογραφικών στοιχείων

Η έκρηξη των πωλήσεων πυροβόλων όπλων την εποχή της πανδημίας έδειξε ότι το πρόσωπο της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ αλλάζει.

Από τα 7,5 εκατομμύρια Αμερικανούς που αγόρασαν όπλα για πρώτη φορά μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και Απριλίου 2021, οι μισοί ήταν γυναίκες, το ένα πέμπτο ήταν μαύροι και το άλλο πέμπτο ήταν Ισπανόφωνοι, σύμφωνα με μελέτη του Μάθιου Μίλερ, καθηγητή επιστημών υγείας και επιδημιολογίας στο Βορειοανατολικός.

Αντίθετα, οι κάτοχοι όπλων είναι συνολικά 63% άνδρες και 73% λευκοί, σύμφωνα με τη μελέτη.

Μια άλλη μελέτη από το NORC στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο κατέγραψε  παρόμοιες τάσεις. Οι πρώτοι αγοραστές όπλων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με τη μελέτη, ήταν νεότεροι από τους προηγούμενους κατόχους όπλων στις ΗΠΑ πριν από την πανδημία.

Το 86% όσων αγόρασαν όπλο για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν κάτω των 45 ετών. Πριν από την πανδημία, το 41% ​​όλων των κατόχων όπλων ήταν κάτω των 45 ετών, σύμφωνα με το NORC.

Αυτοπροστασία

Οι κάτοχοι όπλων κατατάσσουν όλο και περισσότερο την προσωπική προστασία ως τον κορυφαίο λόγο για την αγορά πυροβόλου όπλου.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των κατόχων όπλων στις ΗΠΑ ανέφεραν την προστασία περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα ως τον κύριο λόγο που κατέχουν ένα όπλο, σύμφωνα με έρευνα του ερευνητικού κέντρου Pew το 2023 . Η έρευνα έδειξε ότι οι ερωτηθέντες ανέφεραν άλλους παράγοντες όπως το κυνήγι και η αθλητική σκοποβολή σε 30% και 32%, αντίστοιχα.

Πολλοί κατασκευαστές, ειδικά εν μέσω της κοινωνικής αναταραχής που βιώνουν οι ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, έχουν απομακρυνθεί από τα θέματα του κυνηγιού και της αναψυχής για να διαφημίσουν τα όπλα τους και αντ′ αυτού έχουν κλίνει σε θέματα προσωπικής προστασίας και αυτοάμυνας για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
ΔΥΠΑ – Παιδικές κατασκηνώσεις: Από Μεγάλη Τετάρτη οι αιτήσεις για 70.000 voucher – Δικαιούχοι και διαδικασία
Επικαιρότητα |

Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για 70.000 voucher στις παιδικές κατασκηνώσεις - Δικαιούχοι και διαδικασία

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από 15 Ιουνίου έως 10 Σεπτεμβρίου για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης και έως 20 Σεπτεμβρίου για τα παιδιά με αναπηρία με ποσοστό 50% και άνω