Ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με μόνο έξι συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) θα μείωνε τον κίνδυνο ατυχήματος έως και 24%. Αυτό ήταν το συμπέρασμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Limerick, στην Ιρλανδία, όπου διαπιστώθηκε η σπουδαιότητα των συστημάτων.

Τα συστήματα που μειώνουν τον κίνδυνο ατυχήματος είναι το cruise control, η προειδοποίηση για εμπρός εμπόδιο, η προειδοποίηση αναχώρησης από την λωρίδα κυκλοφορίας, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας και η προειδοποίηση τυφλού σημείου. Από αυτά τα συστήματα ως σημαντικότερο είναι το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό τις συγκρούσεις. Επιβεβαιώθηκε, επίσης, ότι αυτό το σύστημα είναι αποτελεσματικό στο 28% των περιπτώσεων σε διασταυρώσεις, στο 27,7% σε συγκρούσεις που έχουν γίνονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και στο 28,4% σε συγκρούσεις με πεζούς.

Στο επίκεντρο τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Με βάση τις διαθέσιμες εκθέσεις οδικής ασφάλειας από τη Μεγάλη Βρετανία που είχαν γίνει το 2019, η ερευνητική ομάδα εκτιμά ότι η πλήρης ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) θα μείωνε τη συχνότητα ατυχημάτων στη Βρετανία κατά 23,8%, αντιπροσωπεύοντας ετήσια μείωση 18.925 ατυχημάτων.

Οι δύο έρευνες έδειξαν ότι η αποτελεσματικότητα των συστημάτων ADAS εξαρτάται από την σωστή χρήση αυτών των συστημάτων από τον οδηγό και τις συνθήκες οδήγησης. «Η έρευνά μας δείχνει ότι η εισαγωγή του ADAS σε όλα τα οχήματα θα μείωνε τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων σχεδόν κατά ένα τέταρτο (23,8%). Επιπλέον, τα ατυχήματα που συμβαίνουν στον περιβάλλοντα χώρο του αυτοκινήτου θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 29%», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Barry Sheehan, καθηγητής του Ιρλανδικού Ερευνητικού Κέντρου Λογισμικού στο Πανεπιστήμιο του Limerick.

Το 92,7% των νέων οχημάτων στις ΗΠΑ έχουν τουλάχιστον ένα σύστημα ADAS

Η υπάρχουσα έρευνα δείχνει ότι τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της συχνότητας και της σοβαρότητας των ατυχημάτων. Σύμφωνα με την American Automobile Association, από τον Μάιο του 2018, το 92,7% των νέων οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν τουλάχιστον ένα σύστημα υποβοήθησης ADAS.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ, τα οχήματα με ADAS, συμπεριλαμβανομένου του Automatic Emergency Braking (AEB), γίνονται όλο και πιο συχνά και η χρήση τους είναι σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αν και αυτά τα συστήματα παρέχουν σημαντικά οφέλη, αυτή η έρευνα, που δημοσιεύτηκε από το περιοδικό Transportation Research Interdisciplinary Perspectives (TRIP), έχει αποκαλύψει τον πιθανό αντίκτυπό τους στον αριθμό των ατυχημάτων σε άσχημες καιρικές συνθήκες.

Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι η επισκευή και η συντήρηση των συστημάτων ADAS αποτελεί μία από τις κύριες επιχειρηματικές εργασίες των συνεργείων. Την ίδια στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η νομοθεσία απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα να έχουν τα πιο σημαντικά συστήματα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
TikTok: Φλερτάρει και η Ευρώπη με την απαγόρευσή του
Διεθνή |

Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του

«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση

Apple: Πλησιάζει η ώρα της τεχνητής νοημοσύνης
Tεχνητή νοημοσύνη |

Καμία βιασύνη για την Apple - Πλησιάζει η ώρα της ΑΙ

H εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα, όπως και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI

Γερμανίδα ΥΠΕΞ: Η Ρωσία θα υποστεί συνέπειες για την κυβερνοεπίθεση του 2023
Τεχνολογία |

Γερμανίδα ΥΠΕΞ: Η Ρωσία θα υποστεί συνέπειες για την κυβερνοεπίθεση του 2023

Τον Ιανουάριο του 2023, το Βερολίνο δήλωσε ότι Ρώσοι ακτιβιστές χάκερ έθεσαν εκτός δικτύου αρκετούς γερμανικούς ιστότοπους σε αντίποινα για την απόφασή του να στείλει άρματα μάχης στην Ουκρανία.