Συνέχισε τη θετική του πορεία το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σημειώνοντας αύξηση 9,2% σε αξία το εννιάμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, στα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη  (εξαιρούμενων των νησιών), τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα παρουσιάζουν ανάπτυξη 9,5%, την ίδια στιγμή που το μερίδιο της ιδιωτική ετικέτας συνεχίζει να διευρύνεται.

Τρόφιμα: Στο +9,1% ο τζίρος του λιανεμπορίου στο 4μηνο – Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα 

H αυξητική τάση των FMCGs φαίνεται να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%. Στο σημείο αυτό και σαν ένα γενικότερο σχόλιο, αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.

Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα Τρόφιμα & Ποτά η αύξηση κατά 10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά 4,5%.

Άνοδος για ιδιωτική ετικέτα

Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το 9μηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.

Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%. Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό «deal».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις