Προβλήματα αντιμετώπισαν χιλιάδες πελάτες της HSBC στο Ηνωμένο Βασίλειο σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ημέρες του έτους για ηλεκτρονικές αγορές, αφού οι κινητές και ψηφιακές υπηρεσίες της τράπεζας υπέστησαν βλάβη.

H τράπεζα ζήτησε συγγνώμη καθώς «ένα εσωτερικό πρόβλημα του συστήματος» προκάλεσε χάος καθ’ όλη τη διάρκεια της Black Friday. Οι πελάτες της προσπαθούσαν να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική, συμπεριλαμβανομένης της εξουσιοδότησης ηλεκτρονικών αγορών. Το πρόβλημα δεν είχε διορθωθεί μέχρι τις 5 το απόγευμα, όταν οι χρήστες εξακολουθούσαν να διαμαρτύρονται διαδικτυακά ότι οι υπηρεσίες ήταν εκτός λειτουργίας.

HSBC Holdings Plc: Επαναγορά μετοχών 3 δισ. δολαρίων

Σύμφωνα με το Downdetector, την υπηρεσία που παρακολουθεί τις διακοπές που πλήττουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες, περίπου 4.000 άτομα είχαν αναφέρει προβλήματα με την HSBC UK το πρωί. Η χρονική συγκυρία ήταν ιδιαίτερα ανασταλτική επειδή συνέπεσε με την ετήσια εμπορική εκδήλωση Black Friday, καθώς οι καταναλωτές συρρέουν στο διαδίκτυο για προσφορές ενόψει των Χριστουγέννων.

Πρόκειται για πλήγμα για την HSBC, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Βρετανίας και ο μεγαλύτερη της Ευρώπης με βάση το ενεργητικό της

Η τράπεζα ανέφερε ότι τα προβλήματα επηρέασαν τους πελάτες του τμήματος HSBC UK και όχι της μάρκας First Direct ή της κοινοπραξίας M&S Bank. Σε μηνύματα που αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X/Twitter, ενημέρωσε τους πελάτες της ότι διερευνούσε το πρόβλημα «επειγόντως» και ότι «εργάζεται σκληρά» για να αποκαταστήσει τις υπηρεσίες της.

Οι χρήστες των υπηρεσιών της κατέκλυσαν με παράπονα την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Η λειτουργική ανθεκτικότητα στο επίκεντρο των ρυθμιστικών αρχών

Η προστασία των ψηφιακών υπηρεσιών από διακοπές που προκαλούνται από δυσλειτουργίες ή κυβερνοεπιθέσεις έχει γίνει προτεραιότητα για τις τράπεζες καθώς οι πελάτες μετακινούνται διαδικτυακά. Η διασφάλιση της  λειτουργικής ανθεκτικότητας των υπηρεσιών που διαχειρίζονται οι τράπεζες και οι οικοδομικές εταιρείες έχει επίσης γίνει αντικείμενο εστίασης για τις ρυθμιστικές αρχές.

Μία από τις χειρότερες διακοπές που έχει υποστεί ποτέ τράπεζα ήταν η κατάρρευση των συστημάτων πληροφορικής της TSB το 2018, η οποία συνέβη όταν η τράπεζα προσπάθησε να μεταφέρει τους πελάτες του σε διαφορετική πλατφόρμα.

Στον τράπεζα επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 48,7 εκατ. λιρών πέρυσι από την Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς και την Αρχή Προληπτικής Ρύθμισης της Τράπεζας της Αγγλίας για τις αδυναμίες «επιχειρησιακής ανθεκτικότητας» που προκάλεσαν την καταστροφή, ενώ στον πρώην επικεφαλής του τμήματος  Πληροφορικής επιβλήθηκε πρόστιμο 81.620 λιρών από την Αρχή Προληπτικής Ρύθμισης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
TikTok: Φλερτάρει και η Ευρώπη με την απαγόρευσή του
Διεθνή |

Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του

«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση