Δύο στους δέκα Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι έχουν υποστεί απάτη σε ηλεκτρονικές αγορές σε εορταστικές περιόδους στο παρελθόν, με το ηλικιακό group με το υψηλότερο ποσοστό να είναι το 18-26 (26%), όπως αποκαλύπτει έρευνα της Klarna σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως.. Την ίδια στιγμή το 19% των καταναλωτών παγκοσμίως απάντησαν θετικά, δείχνοντας ότι ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής αγοραστικής κίνησης, όπως η περίοδος των εκπτώσεων.
Με αφορμή τις χειμερινές εκπτώσεις, η Klarna δίνει συμβουλές στους καταναλωτές ώστε να έχουν ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές.
Υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις
Ηλεκτρονικά καταστήματα που προσφέρουν πολύ υψηλές εκπτώσεις (ιδιαίτερα σε γνωστές μάρκες) μπορεί να είναι ένδειξη απάτης και οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πολύ χαμηλές τιμές.
Το όνομα και το περιεχόμενο των fake shops
Ένα κοινό χαρακτηριστικό των ψεύτικων καταστημάτων (fake shops) είναι η χρήση ονομάτων ιστότοπων που μοιάζουν με γνωστές μάρκες αλλά έχουν μικρές παραλλαγές. Αν το όνομα του ιστότοπου δεν ταιριάζει με τα προϊόντα που προσφέρονται από το κατάστημα, αυτό θα μπορούσε να είναι μία ένδειξη ψεύτικου καταστήματος. Επιπλέον, ένα άλλο δείγμα μη αυθεντικού καταστήματος είναι τα λάθη (ορθογραφικά, τυπογραφικά, λανθασμένες φράσεις) στα κείμενα και το περιεχόμενο του ιστότοπου.
Τρόποι πληρωμής
Τα ύποπτα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν μερικές φορές να αναγνωριστούν από τους τρόπους πληρωμής που προσφέρουν ή που δεν είναι διαθέσιμοι. Τα καταστήματα αυτά προτιμούν συχνά την προκαταβολή, καθώς δυσκολεύει τους αγοραστές να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Από την άλλη πλευρά, οι τρόποι πληρωμής όπως η πάγια χρέωση ή οι αγορές μέσω Klarna, δεν γίνονται δεκτοί, κυρίως επειδή η τελευταία παρέχει πρόσθετη προστασία στον αγοραστή. Με τις αγορές μέσω Klarna, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που τον προστατεύει από ύποπτα καταστήματα.
Ασαφείς πολιτικές επιστροφής χρημάτων
Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει σαφείς οδηγίες για το πώς γίνονται επιστροφές προϊόντων και τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής αν είναι δυσαρεστημένος από την αγορά. Αντίθετα, τα ψεύτικα καταστήματα έχουν συχνά πολιτικές επιστροφής χρημάτων που είναι δύσκολο να κατανοηθούν, να βρεθούν στον ιστότοπο ή μπορεί και να μην υπάρχουν.
«Με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων η online αγοραστική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους καθώς ελλοχεύει κίνδυνος για διαδικτυακές απάτες από ύποπτα καταστήματα. Με την Klarna οι χρήστες έχουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να έχουν τον έλεγχο των οικονομικών τους και ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας κατά τις πληρωμές τους» δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.
Latest News
Οι λύσεις που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο - Ποιες είναι οι προκλήσεις
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει το λιανεμπόριο στην πρόβλεψη της ζήτησης, στις προβλέψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο omnichannel
Μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ έως και 15% για 120 κωδικούς
Οι μειώσεις τιμών στους 120 αυτούς κωδικούς καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ θα κυμαίνονται από 6%-15%
Πρώτη εκτόξευση δορυφόρων μετα τη συγχώνευση Eutelsat και OneWeb
Ο όμιλος της Eutelsat έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών ύψους 4 δισ. δολαρίων και περιμένει το «άνοιγμα» αγορών όπως η Ινδία και η Σαουδική Αραβία
Kosmima: Αλμα 35% στους εκθέτες, αύξηση και στην επιφάνεια της έκθεσης
Το «παρών» στη φετινή Kosmima δίνουν επιχειρηματίες του κλάδου κοσμημάτων και ωρολογίων από Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη
Τι κερδίζουν από το πάγωμα των στεγαστικών επιτοκίων οι δανειολήπτες
Για όσους έχουν στεγαστικά δάνεια με κυμαινόμενο επιτόκιο η μείωση των δόσεων θα εξαρτηθεί από τις επόμενες κινήσεις της ΕΚΤ
Λιανεμπόριο: Ο φαύλος κύκλος της περιβαλλοντικής παρακμής και της εφοδιαστικής αλυσίδας
Οι προκλήσεις για το λιανεμπόριο δεν είναι μόνο γεωπολιτικές, η ραγδαία επιδείνωση των περιβαλλοντικών συνθηκών σε όλο τον κόσμο παίζει το δικό της ρόλο
Εστίαση στα premium προϊόντα για το 2025 από την LG Electronics Hellas
Ο τομέας Β2Β θα αποτελέσει επίσης σημαντικό πυλώνα για την ανάπτυξη της ελληνικής θυγατρικής της LG Electronics
Πράκτορες Τεχνητής Νοημοσύνης στην ασφαλιστική αγορά από την DGTAL
Οι AI Agents, που παρέχει η DGTAL στην ασφαλιστική αγορά, ξεπερνούν την συμβατική προσέγγιση της Τεχνητής Νοημοσύνης και υιοθετούνται σήμερα από σημαντικούς τεχνολογικούς φορείς άλλων κλάδων
ΕΥΔΑΠ καλεί ΔΕΗ για μονάδα αφαλάτωσης στο Λαύριο – Τι συζητούν Σαχίνης με Στάσση
Έτοιμη η μελέτη της ΕΥΔΑΠ που προβλέπει τη μεταφορά νερού από τα Κρεμαστά για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αττική – Τα σχέδια για αφαλατώσεις
Πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις για τη θυγατρική του ΟΤΕ στη Ρουμανία
Οι πρόσθετες επιβαρύνσεις που επιβλήθηκαν στη θυγατρική του ΟΤΕ αφορούν τις Οικονομικές Χρήσεις 2017-2021 και ανέρχονται στα 33,5 εκατομμύρια ευρώ