Η δράση του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας «Νταντάδες της Γειτονιάς» ήδη βοηθά πολλές οικογένειες με μικρά παιδιά που δυσκολεύονται να συνδυάσουν τη φροντίδα των παιδιών με την απαιτητική καθημερινότητα του εργαζόμενου γονέα.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε οικογένειες με παιδιά ηλικίας από 2 μηνών έως 2½ χρονών και έχει στόχο να ανακουφίσει νέους γονείς, βάζοντας έτσι ένα λιθαράκι στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας.

Ωστόσο, ενδιαφερόμενοι έχουν εντοπίσει κενά στο πρόγραμμα, το οποίο αφήνει εκτός μια σειρά από περιπτώσεις που ήλπιζαν στην κρατική υποστήριξη για τη φύλαξη των παιδιών τους.

Το πρώτο πρόβλημα που προκύπτει αφορά τα οικονομικά κριτήρια που έχουν οριστεί για να ενταχθεί στο πρόγραμμα μια νέα οικογένεια.

Το όριο στο ετήσιο εισόδημα του ωφελούμενου γονέα έχει τεθεί στα 24.000 ευρώ, το οποίο είναι υψηλό σε σύγκριση με άλλα προγράμματα κοινωνικών παροχών.

Όμως, το γεγονός ότι το όριο αυτό αφορά το ατομικό εισόδημα, σε συνδυασμό με το ότι το πρόγραμμα στοχεύει ειδικά στις μητέρες, δημιουργεί μια σειρά από παράδοξα.

Άνεργος πατέρας

Αυτό σημαίνει πως μια οικογένεια όπου ο πατέρας έχει ετήσιο εισόδημα 40.000 ευρώ και το εισόδημα της μητέρας δεν ξεπερνά τα 24.000 ευρώ μπορεί να μπει στο πρόγραμμα – αν και, κατά κοινή ομολογία, ένα τέτοιο οικογενειακό εισόδημα αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της οικογένειας.

Την ίδια στιγμή, όμως, μια μητέρα που αναθρέφει μόνη της τα παιδιά της και έχει ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ δεν μπορεί να επωφεληθεί.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση των «ΝΕΩΝ», πηγές του υπουργείου αναγνώρισαν ότι, αναγκαστικά, κάποιες περιπτώσεις γονέων δεν καλύπτονται, αλλά επεσήμαναν ότι το όριο των 24.000 ευρώ/έτος είναι αρκετά υψηλό.

Παράλληλα, η στόχευση του προγράμματος στις μητέρες (δικαίως, δεδομένου ότι η επιμέλεια των παιδιών συνήθως εναπόκειται σε αυτές) μπορεί να αφήσει αρκετούς μπαμπάδες εκτός του προγράμματος.

Έτσι, ενώ μια άνεργη μητέρα εγγεγραμμένη στο μητρώο της ΔΥΠΑ μπορεί να λάβει το voucher για τις «Νταντάδες», δεν ισχύει το ίδιο για έναν άνεργο πατέρα, ακόμα κι αν πρόκειται για μονογονεϊκή οικογένεια.

Με αποτέλεσμα να μπορούν να επωφεληθούν μόνο εργαζόμενοι πατέρες των οποίων το εισόδημα δεν ξεπερνά τα 24.000 ευρώ ετησίως.

Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και για τις άνεργες μητέρες η διάρκεια χορήγησης του voucher δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τρεις μήνες και ανανεώνεται για ακόμα τρεις μήνες σε περίπτωση ανανέωσης του δελτίου ανεργίας.

Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι το ύψος του voucher διπλασιάστηκε στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, πριν καν ανοίξει η πλατφόρμα αιτήσεων για τους ενδιαφερόμενους γονείς τον επόμενο μήνα (11/2023), αποτελεί ένδειξη ότι το ενδιαφέρον, τόσο για τους επιμελητές όσο και για τους ενδιαφερόμενους γονείς, ήταν αρχικά μειωμένο.

Το voucher είχε αρχικά οριστεί στα 250 ευρώ για τους γονείς που εργάζονται με πλήρη απασχόληση και στα 150 ευρώ για τους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, τις άνεργες μητέρες και τις οικογένειες που ήδη επωφελούνται από προγράμματα για βρεφονηπιακούς σταθμούς, και διπλασιάστηκε στα 500 και 300 ευρώ αντίστοιχα.

Τέλος, ερωτηματικό αποτελεί η συνέχεια του προγράμματος μετά την ολοκλήρωση της πιλοτικής φάσης του τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Τότε θα γίνει η αξιολόγηση του έργου και θα αποφασιστεί η συνέχισή του ή μη, καθώς και τυχόν αλλαγές στα κριτήρια και τη στόχευσή του.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν μέχρι στιγμής 62 δήμοι, με το υπουργείο να προωθεί την ένταξη περισσότερων μέσα στο επόμενο διάστημα.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Η Πορεία της Ελληνικής Κτηματαγοράς και οι Επενδυτικές Προκλήσεις στις Συναλλαγές Ακινήτων
Ακίνητα |

Η Πορεία της Ελληνικής Κτηματαγοράς και οι Επενδυτικές Προκλήσεις στις Συναλλαγές Ακινήτων

Παρά τις σύγχρονες επενδυτικές προκλήσεις (ενδεικτικά αύξηση κατασκευαστικού κόστους, αύξηση επιτοκίων, πράσινη μετάβαση), η  διατήρηση του θετικού ρυθμού ανάπτυξης καθιστά αναγκαία τη σταθερότητα του νομοθετικού και εν γένει επενδυτικού πλαισίου