Με νέες προκλήσεις στο εξωτερικό έρχεται αντιμέτωπη η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD, διαπιστώνοντας έτσι πως η ταχεία ανάπτυξή της στο εσωτερικό δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε γρήγορη επιτυχία στις μεγάλες ξένες αγορές.

Στελέχη της BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla στα τέλη του περασμένου έτους στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσαν ότι τα ζητήματα περιλάμβαναν την αδύναμη ζήτηση στην αγορά, την πολύ υψηλή τιμολόγηση, τον ποιοτικό έλεγχο και την εσωτερική ένταση σχετικά με το πόσο γρήγορα η BYD θα πρέπει να επιδιώξει να πάρει μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Ο Γουάνγκ Τσουανφού της BYD θέλει να κάνει «απόβαση» στην Ευρώπη με ηλεκτρικά οχήματα [γράφημα]

Επισήμαναν μάλιστα ότι η απειρία της εταιρείας φάνηκε σε ορισμένα προβλήματα που έχουν προκύψει, όπως η διαχείριση μούχλας στα αυτοκίνητα και η συσσώρευση χιλιάδων οχημάτων σε ευρωπαϊκές αποθήκες.

Νο 1 κατασκευαστής EV

Η BYD έχει κατακλύσει τον κλάδο των EV με ιλιγγιώδη ανάπτυξη, κυρίως στην εγχώρια αγορά της, όπου έχει γίνει ο Νο. 1 κατασκευαστής αυτοκινήτων σε συνολικές πωλήσεις.

Τα στελέχη δήλωσαν ότι η εταιρεία είναι απίθανο να επιτύχει τον εσωτερικό στόχο της ηγεσίας να πουλήσει 400.000 αυτοκίνητα εκτός Κίνας φέτος, σε σύγκριση με 242.765 που πωλήθηκαν πέρυσι.

Στην Ευρώπη, η BYD πούλησε περίπου 16.000 οχήματα το 2023, πολύ κάτω από έναν εσωτερικό στόχο που είχε τεθεί το προηγούμενο έτος για την ήπειρο.

Ένας εκπρόσωπος της BYD είπε ότι η αναφορά της Wall Street Journal ήταν «ασύμβατη με τα γεγονότα».

«Η BYD είναι πολύ ικανοποιημένη με τα επιτεύγματα των ομάδων μας στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου αυτού στην Ευρώπη», είπε ο εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι η εταιρεία εξάγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα εδώ και μόλις δύο χρόνια και είναι σίγουρη για τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό.

Υπό τον Πρόεδρο Ουάνγκ Τσουάνφου, η BYD ελπίζει να ακολουθήσει τα βήματα των ιαπωνικών και νοτιοκορεατικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Γερά θεμέλια

Η εταιρεία χτίζει σε γερά θεμέλια, έχοντας κερδίσει το ισοδύναμο των περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το 2022. Η κεφαλαιοποίησή της έχει μειωθεί πάνω από το ένα πέμπτο από το περασμένο καλοκαίρι, αλλά παραμένει πάνω από 70 δισεκατομμύρια δολάρια, περισσότερο από τη Ford Motor ή τη General Motors.

Η BYD έχει αποφύγει σημαντικά ζητήματα ποιότητας. Ωστόσο, έχουν σημειωθεί περιστατικά που επηρεάζουν τόσο επιβατικά όσο και επαγγελματικά οχήματα.

Τον Ιανουάριο, ένα λεωφορείο της BYD στο Λονδίνο έπιασε φωτιά, με αποτέλεσμα οι αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου να ανακαλέσουν σχεδόν 2.000 λεωφορεία. Ευτυχώς κανένας δεν πληγώθηκε.

Μια εσωτερική ανησυχία αφορά τον αριθμό των επισκευών που απαιτούν τα μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων που εξάγονται από την Κίνα προτού μπορέσουν να πωληθούν στους καταναλωτές.

Μούχλα, γρατζουνιές και βαθουλώματα

Πρόσφατα, οχήματα έφτασαν στην Ιαπωνία με ατέλειες επιφανείας, όπως βαθουλώματα, γρατσουνιές και εξαρτήματα που χρειάζονται αντικατάσταση για να πληρούν τα τοπικά πρότυπα, ενώ στην Ευρώπη, ορισμένα οχήματα έφτασαν από την Κίνα με μούχλα, είπαν άτομα στην Wall street Journal.

Αρκετά ζητήματα ποιότητας BYD έχουν δημοσιοποιηθεί, συμπεριλαμβανομένων καταγγελιών για ξεφλούδισμα χρωμάτων και πλαστικών και οχημάτων που παραμορφώνονται κάτω από το βάρος των σχαρών οροφής. Ένα στέλεχος της BYD περιέγραψε την υποδοχή των οχημάτων BYD από πελάτες στο εξωτερικό ως παρόμοια με το «πηγαίνοντας σε ένα αξιοπρεπές εστιατόριο, αλλά διαπίστωσε ότι το πιάτο είναι ραγισμένο».

Τα στελέχη έχουν επισημάνει εσωτερικά τις ανησυχίες ότι το σύστημα ad-hoc επιδιορθώσεων σε εισαγόμενα οχήματα, αν και διαχειρίσιμο για μικρό αριθμό, δεν θα λειτουργούσε για το είδος της επιχείρησης μεγάλης κλίμακας που ελπίζει να δημιουργήσει η BYD.

να στέλεχος της BYD στην Ευρώπη είπε ότι οι ευρωπαϊκοί στόχοι δεν μπορούσαν να επιτευχθούν λόγω προβλημάτων όπως η χαμηλή ζήτηση και η ανάγκη για ποιοτικές επιδιορθώσεις.

Τα οχήματα BYD κοστίζουν πολύ περισσότερο στο εξωτερικό από ό,τι στην Κίνα, γεγονός που μειώνει την ικανότητα ανταγωνισμού. Το κορυφαίο εξαγωγικό μοντέλο της BYD, το Atto 3, κοστίζει περισσότερα από 41.000 δολάρια στη Γερμανία. Αυτή η τιμή είναι 5% χαμηλότερη από το συγκρίσιμο ID.3 της Volkswagen. Το ίδιο αυτοκίνητο BYD πωλείται για λιγότερο από 20.000 δολάρια στην Κίνα.

Μεταφορές με ειδικά πλοία

Η BYD έχει αρχίσει να ναυλώνει ειδικά πλοία για να μεταφέρει τα αυτοκίνητά της. Μετά την αποστολή ενός αρχικού πλοίου χωρητικότητας έως και 7.000 οχημάτων τον Ιανουάριο, ο Ουάνγκ είπε τον Φεβρουάριο ότι η εταιρεία σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει επιπλέον επτά πλοία τα επόμενα δύο χρόνια.

Εν τω μεταξύ, από τα τέλη του περασμένου έτους, περισσότερα από 10.000 επιβατικά αυτοκίνητα BYD περίμεναν σε αποθήκες στην Ευρώπη, με τα πιστοποιητικά πώλησης της ΕΕ έτοιμα να λήξουν σύντομα.

Προς το παρόν, οι μεγαλύτεροι εξαγωγικοί προορισμοί της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η Ταϊλάνδη και η Βραζιλία, όπου είναι η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και οδηγεί στην ανάπτυξη των EV σε μια αναδυόμενη αγορά. Η BYD ανοίγει νέα εργοστάσια και στις δύο αυτές χώρες, καθώς και στο Ουζμπεκιστάν και την Ουγγαρία.

Η BYD πούλησε περισσότερα από 12.000 οχήματα στην Αυστραλία πέρυσι, ένα από τα φωτεινά σημεία στο εξωτερικό. Τον Ιανουάριο, άρχισε να προσφέρει εκπτώσεις άνω των 1.300 δολαρίων για το πιο δημοφιλές EV μοντέλο της εκεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ