«Είμαστε αντιμέτωποι με ένα αδιανόητο έργο», δήλωσε ο Γουές Μουρ, κυβερνήτης της Πολιτείας του Μέριλαντ, σε ότι αφορά στην κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη.
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», τόνισε δίνοντας στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για το σχέδιο της απομάκρυνσης των συντριμμιών της γέφυρας. Μεγάλο στοίχημα, σύμφωνα με τα όσα παρέθεσε ο κυβερνήτης είναι το πώς θα κοπεί σε κομμάτια η γέφυρα.
MSC: Ποιες λύσεις εξετάζει μετά την Βαλτιμόρη – Πού θα στείλει τα εμπορεύματα
Ξεκίνησαν οι εργασίες
Γερανοί ξεκίνησαν χθες, Πέμπτη, να φτάνουν στη Βαλτιμόρη, στις ανατολικές ΗΠΑ, στο πλαίσιο των προσπαθειών να απομακρυνθούν τα συντρίμμια γέφυρας η οποία κατέρρευσε αφού προσέκρουσε πάνω της φορτηγό πλοίο, με τις αρχές να προειδοποιούν ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος μέχρι να επαναλειτουργήσει το λιμάνι.
Οι γερανοί αυτοί πρόκειται να απομακρύνουν τα κομμάτια της γέφυρας, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά χιλιάδες οχήματα και η οποία κατέρρευσε την Τρίτη αφού προσέκρουσε πάνω της πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ εξήγησε ότι στο λιμάνι της Βαλτιμόρης θα μεταφερθεί «ο μεγαλύτερος γερανός της ανατολικής ακτής για να μας βοηθήσει».
«Προτού ξεκινήσουμε την ανύψωση (των κομματιών), πρέπει να βρούμε τρόπο να κόψουμε τη γέφυρα σε κομμάτια τέτοιου μεγέθους που να μπορούν να ανασυρθούν από το νερό με τη βοήθεια γερανού», εξήγησε ο αντιναύαρχος του λιμενικού Σάνον Γκίλριθ.
Οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των πτωμάτων των υπόλοιπων τεσσάρων έχουν διακοπεί διότι οι αρχές έκριναν ότι είναι πολύ επικίνδυνο να σταλούν δύτες στο σημείο του δυστυχήματος.
«Το νερό είναι τόσο σκοτεινό και τα συντρίμμια τόσο πυκνά που στις περισσότερες περιπτώσεις οι δύτες δεν βλέπουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 30 με 60 εκατοστών», εξήγησε ο Μουρ.
Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της γέφυρας, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ προειδοποίησε ότι πρέπει «να διανυθεί πολύς δρόμος».
Για να βοηθήσει, η κυβέρνηση Μπάιντεν ενέκρινε 60 εκατ. δολάρια (47 εκατ. λίρες) σε κεφάλαια έκτακτης ανάγκης που είχε ζητήσει το Μέριλαντ.
Ο κυβερνήτης Γουές Μουρ περιέγραψε πώς σκοπεύουν να καθαρίσουν τα συντρίμμια, να απομακρύνουν το πλοίο, να αποσπάσουν κομμάτια της γέφυρας και να την ξαναχτίσουν.
«Έχουμε μπροστά μας έναν πολύ μακρύ δρόμο», είπε.
Αντιπαρέβαλε την κατάσταση με το περιστατικό του 2021, κατά το οποίο χρειάστηκαν πέντε εβδομάδες για να απομακρυνθεί ένα φορτηγό πλοίο που είχε κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ. Η διαφορά εδώ, είπε ο κυβερνήτης, είναι ότι η γέφυρα βρίσκεται πάνω στο πλοίο.
«Μιλάμε για 3.000 με 4.000 τόνους χάλυβα που βρίσκονται πάνω στο πλοίο», δήλωσε ο κ. Μουρ.
Ο κυβερνήτης δήλωσε επίσης ότι η πρόκληση της απομάκρυνσης του πλοίου και της γέφυρας είναι ουσιαστικά πρωτοφανής.
Τα επικίνδυνα υλικά που μετέφερε το πλοίο
Το πλοίο Dali μετέφερε χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια επί του πλοίου, μεταξύ των οποίων 56 που περιείχαν επικίνδυνα υλικά, δήλωσαν αξιωματούχοι. Σε αυτά περιλαμβάνονταν αντικείμενα όπως μπαταρίες λιθίου και αρώματα, σύμφωνα με τον κυβερνήτη.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Τετάρτη, η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε ότι στο πλοίο εντοπίστηκαν 764 τόνοι κυρίως διαβρωτικών και εύφλεκτων υλικών.
Είπε ότι τα χρήματα αυτά θα βοηθήσουν να καλυφθεί το «μεγαλύτερο μέρος της ανακατασκευής της γέφυρας».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Πέμπτης, ο κ. Μουρ και άλλοι τόνισαν τη σημασία της επιδιόρθωσης της κατασκευής το συντομότερο δυνατό.
Το μακροχρόνιο κλείσιμό της θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, δήλωσαν ειδικοί.
Πηγή: in.gr
Latest News
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Φαίνεται πως η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024 - αυτό σημαίνει ότι το γερμανικό sports brand θα παραμεινει για μερικά ακόμη χρόνια στην κορυφή
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική