Άλλαξαν πορεία πλεύσης δύο πλοία που βρίσκονται υπό διαχείριση από την ίδια ιαπωνική εταιρεία που ελέγχει το Galaxy Leader, το οποίο κατέλαβαν την Κυριακή αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Ισραήλ: Αντάρτες Χούθι της Υεμένης κατέλαβαν πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι οι Χούθι κατέλαβαν ένα πλοίο βρετανικής ιδιοκτησίας και ιαπωνικής εκμετάλλευσης στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, κάνοντας λόγο για «τρομοκρατική ενέργεια του Ιράν» που θα έχει συνέπειες στη διεθνή θαλάσσια ασφάλεια.
Οι Χούθι, σύμμαχος της Τεχεράνης, επιβεβαίωσαν ότι κατέλαβαν ένα πλοίο στην περιοχή αυτή, αλλά το χαρακτήρισαν ισραηλινό.
Ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής κυβέρνησης επιβεβαίωσε τη Δευτέρα την κατάληψη του πλοίου Galaxy Leader, το οποίο διαχειρίζεται η Nippon Yusen, προσθέτοντας ότι η Ιαπωνία απευθύνει έκκληση στους Χούτι, ενώ ζητά τη βοήθεια των αρχών της Σαουδικής Αραβίας, του Ομάν και του Ιράν ώστε να εργαστούν για την ταχεία απελευθέρωση του πλοίου και του πληρώματός του.
Η νέα πορεία των πλοίων
Δύο άλλα πλοία που επίσης αναφέρονται ως εμπορικά διαχειριζόμενα από την Ray Car Carriers, το Glovis Star και το Hermes Leader, άλλαξαν πορεία την Κυριακή.
Το Hermes Leader επρόκειτο να περάσει νοτίως της Υεμένης, όμως το περιστατικό στο Galaxy Leader οδήγησε σε αλλαγή πορείας. Το πλοίο γυρίζει προς τα πίσω, έχοντας ως νέο προορισμό το λιμάνι Χαμπάτοτα της Σρι Λάνκα.
Το Glovis Star παρέμεινε για αρκετές ώρες σε αναμονή στην Ερυθρά Θάλασσα πριν συνεχίσει το ταξίδι του.
Η εγγεγραμμένη στο Isle of Man εταιρεία Galaxy Maritime Ltd, ιδιοκτήτρια του Galaxy Leader, ανέφερε σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα ότι στο πλοίο επιβιβάστηκε παράνομα στρατιωτικό προσωπικό μέσω ελικοπτέρου».
Η ηγεσία των Χούθι προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι δυνάμεις τους θα πραγματοποιήσουν περαιτέρω επιθέσεις κατά του Ισραήλ και ότι θα μπορούσαν να στοχεύσουν ισραηλινά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στο στενό Bab al-Mandeb.
Πώς συνδέεται με το Ισραήλ το πλοίο
Σημειώνεται ότι αν και ισραηλινοί αξιωματούχοι επιμένουν ότι το πλοίο είναι βρετανικής ιδιοκτησίας υπό ιαπωνική εκμετάλλευση, τα στοιχεία ιδιοκτησίας σε ανοιχτές βάσεις ναυτιλιακών δεδομένων – όπως τονίζει το Associated Press – συνδέουν τους ιδιοκτήτες του πλοίου με την Ray Car Carriers που ιδρύθηκε από τον Abraham “Rami” Ungar, ο οποίος είναι γνωστός ως ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στο Ισραήλ.
Latest News
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου