Επαναδρομολόγηση των πλοίων της προς τη Διώρυγα του Σουέζ αποφάσισε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Μaersk, καθώς ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι άλλαξε ρότα στα τέσσερα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν «κολλήσει» στην Ερυθρά Θάλασσα και πλέον κατευθύνονται ξανά προς τη Μεσόγειο Θάλασσα, προκειμένου να αποφύγουν το επικίνδυνο πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα και πιθανό χτύπημα από τους Χούθι.
Οι σιίτες αντάρτες με έδρα την Υεμένη επιτέθηκαν πρόσφατα σε μια σειρά πλοίων στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου της Maersk το Σάββατο, διαταράσσοντας το παγκόσμιο εμπόριο και αυξάνοντας τους φόβους για νέα περίοδο παγκόσμιου πληθωρισμού καθώς οι ναυτιλιακές τιμές εκτοξεύθηκαν στα ύψη.
Ερυθρά Θάλασσα: To κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτινάχθηκε κατά 173%
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου μια πολυεθνική επιχείρηση για τη διασφάλιση του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά πολλές ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίου εξακολουθούν να εκτρέπουν τα πλοία τους περιμετρικά της Αφρικής.
Η Maersk, η οποία την περασμένη εβδομάδα προσπάθησε για λίγο να ξαναρχίσει τα ταξίδια στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια διακοπή, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της θα αποφύγουν ξανά την επικίνδυνη διαδρομή που μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, οδηγεί τα πλοία πιο σύντομα από την Ευρώπη προς την Ασία.
Ωστόσο, πέντε πλοία της Maersk που κατευθύνονταν προς την Ασία είχαν ήδη διασχίσει τη Διώρυγα από τα βόρεια και ήταν έτοιμα να ταξιδέψουν νότια μετά την Υεμένη, όταν ανακοινώθηκε η παύση, αφήνοντας τα πληρώματα και δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ στον «αέρα».
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Genoa, Maersk Londrina, Ebba Maersk και Gjertrud Maersk, τα οποία βρίσκονταν στην Ερυθρά Θάλασσα, ακριβώς νότια του λιμανιού Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας τις τελευταίες ημέρες, επαναδρομολογήθηκαν την Πέμπτη πίσω προς το Σουέζ ώστε να κάνουν το ταξίδι τους περιμετρικά από την Αφρική περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Maersk.
Ένα πέμπτο σκάφος, το Maersk Utah, το οποίο είχε επίσης εγκλωνιστεί στην περιοχή, δεν είχε ακόμη επαναδρομολογηθεί, αλλά ένας εκπρόσωπος της Maersk δήλωσε ότι δεν θα πλεύσει πέρα από την Υεμένη.
Η Maersk ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε επιβάλει επιπλέον χρέωση διακοπής της διέλευσης (TDS) και προσαύξηση περιόδου αιχμής (PSS), προσθέτοντας συνολικά 700 δολάρια στο κόστος ενός τυπικού κοντέινερ 20 ποδιών που ταξιδεύει από την Κίνα στη Βόρεια Ευρώπη.
Η Διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται από περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
Latest News
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων