Οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν να αυξάνονται εν μέσω προβλέψεων για τους διαχειριστές τακτικών γραμμών (liners) ότι θα έχουν ένα ακόμη έτος με ρεκόρ κερδών. Παράλληλα ικανοποιητική πορεία καταγράφουν και οι μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ειδικότερα οι τιμές από την Ασία προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 114 $ σε 6.226 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (feu) στις 15 Απριλίου, σχεδόν 10% υψηλότερα από τη στιγμή του αποκλεισμού του Σουέζ, σύμφωνα με τον Δείκτη Freightos Baltic.

Ο δείκτης σημείωσε άνοδο 53% στις τιμές από τη Βόρεια Ευρώπη προς τις ΗΠΑ τις τελευταίες δύο εβδομάδες στα 3,357 $ ανά feu, που συνιστά υψηλό πολλών ετών.

Οι αυξήσεις προκαλούνται από τη συμφόρηση στα λιμάνια που επηρεάζει τη διαθεσιμότητα κενών εμπορευματοκιβωτίων (“κουτιών”) στην Ευρώπη και τους μεταφορείς που ακυρώνουν πλόες, πιθανόν για να μεταφέρουν την μεταφορική ικανότητα στις ζώνες που επηρεάζονται άμεσα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Freightos στον τομέα ερευνών, Τζούντα Λεβίν.

Ο αυξανόμενος όγκος οδήγησε τη Mediterranean Shipping Co (MSC) αυτόν τον μήνα να αναπτύξει το MSC Cristina 13.102-TEU (ναυπηγήθηκε το 2011) στις εμπορικές διαδρομές του Ειρηνικού

Η MSC είναι ο πρώτος μεταφορέας που ανέπτυξε πλοία neo-panamax μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και το πλοίο είναι το μεγαλύτερο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι δρομολογημένο στη γραμμή, λέει η Alphaliner.

Η Freightos υποστηρίζει, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι το παγκόσμιο εμπόριο επηρεάζεται στη χωρητικότητα και τις τιμές, από την αργή κίνηση της απόφραξης του Σουέζ.

Η κρίσιμη συμφόρηση σε μεγάλα λιμάνια όπως το Ρότερνταμ και το Felixstowe, και οι προκύπτουσες καθυστερήσεις, οι ελλείψεις εξοπλισμού και οι ακυρωμένοι πλόες, αυξάνουν τα ναύλα, προσέθεσε.

Οι εκτιμήσεις για το πόσο θα διαρκέσουν οι διακυμάνσεις λόγω Σουέζ από τις επόμενες τρεις έως έξι εβδομάδες, αλλά μια σημαντική διακοπή των καθυστερήσεων και αυξημένων ναύλων δεν αναμένεται πριν από το τέλος του έτους, σύμφωνα με την Freightos.

Ένα ακόμη έτος ρεκόρ

Η μεγάλη άνοδος των ναύλων οδήγησε σε προβλέψεις ότι τα κέρδη των μεταφορέων θα μπορούσαν να φτάσουν σε νέα επίπεδα ρεκόρ.

Το 2020, η ναυτιλιακή βιομηχανία κέρδισε 26,6 δισ. Δολάρια, σύμφωνα με τη τελευταία έρευνα Container Forecaster της Drewry και εκτιμά ότι οι liners πρόκειται να παραμείνουν σε μεγάλη κερδοφορία για τουλάχιστον δύο ακόμη χρόνια.

Η συμφόρηση λιμένων και οι ελλείψεις σε εμπορευματοκιβώτια θα παραμείνουν ανεπιθύμητα χαρακτηριστικά κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2021 και αυτό θα περιορίσει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα της χωρητικότητας και θα οδηγήσει σε σημαντικά υψηλότερους μέσους ναύλους στην spot αγορά και στις ναυλώσεις..

Με τους ναύλους κλειδωμένους σε υψηλά επίπεδα, μια άλλη εξαιρετικά κερδοφόρα χρονιά είναι σχεδόν εγγυημένη και ο Drewry πιστεύει ότι η βιομηχανία θα επαναφέρει τα ρεκόρ κερδοφορίας για άλλη μια φορά το 2021 , δήλωσε ο Drewry.

Οι γραμμές αναμένεται να παραμείνουν εξαιρετικά κερδοφόρες φέτος και λόγω των ευνοϊκών τάσεων αύξησης της προσφοράς και της ζήτησης. Ωστόσο, οι προοπτικές μετά το 2022 παραμένουν λιγότερο βέβαιες, σύμφωνα με τον Drewry.

Ο οίκος αναλύσεων επισημαίνει την ταχεία κλιμάκωση των παραγγελιών για νέες κατασκευές με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν φέτος να είναι ήδη πολύ περισσότερες από ολόκληρο το 2020, καθώς 1,45 εκατ. TEU νεότευκτων πλοίων συμβολαιοποιήθηκαν σε μόλις τρεις μήνες.

Αυτά τα πλοία παραγγέλλονται σαν να είναι για σήμερα, όχι με μια προοπτική δύο έως τριών ετών, όταν και θα μπουν σε λειτουργία, δήλωσε ο Drewry..

Οι πλοιοκτήτες διακινδυνεύουν να πληρώσουν πολλά δολάρια για περιουσιακά στοιχεία που πιθανόν να τερματίσουν τον κύκλο ανόδου του τομέα εμπορευματοκιβωτίων.

Ικανοποιητικές αποδόσεις και για τις μετοχές των εταιρειών containerships

Από τις εξελίξεις στην αγορά των liners επωφελούνται και οι ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αναμένουν βελτιωμένα αποτελέσματα ενώ η εικόνα αυτή αποτυπώνεται και στην πορεία των μετοχών τους στο αμερικάνικο χρηματιστήριο.

Ενδεικτικά η τιμή της μετοχής της ναυτιλιακής εταιρείας Danaos του έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Κούστα που ελέγχει ένα στόλο από 65 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 403.793 TEUs, έχει απόδοση από τις αρχές του τρέχοντος έτους 138,29% από 21,76 δολ στις 4 Ιανουαρίου στα 53,11 δολ την προηγούμενη Παρασκευή.

Επίσης η μετοχή της Capital Product Partner του Βαγγέλη Μαρινάκη που ελέγχει ένα στόλο από 17 πλοία εκ των οποίων τα 16 Neo-Panamax containerships και ένα Capesize bulk carrier, καταγράφει άνοδο 35% από την αρχή του έτους και έκλεισε την προηγούμενη Παρασκευή στα 11,11 δολ από 8,23 δολ στις αρχές Ιανουαρίου

Τέλος η μετοχή της Costamare της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου με ένα στόλο από 77 containerships, 555.810 TEU, καταγράφει άνοδο 22,14% από τις αρχές του χρόνου και συγκεκριμένα από τα 8,22 στις αρχές Ιανουαρίου η μετοχή την προηγούμενη Παρασκευή βρέθηκε στα 10,04 δολ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία