Την πλήρη ενσωμάτωση και αποδοχή από τις ασφαλιστικές εταιρείες των όρων ασφάλισης μεταφοράς εμπορευμάτων (IC Clauses), βάσει σχετικής αναθεώρησης του λεκτικού στην οποία κατέληξε το 2009 το Joint Cargo Committee (JCC) του Lloyd’s Market Association (LMA), ζητεί ο ΣΕΜΑ (Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων) απευθυνόμενος στην Επιτροπή Μεταφορών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Όπως σημειώνει ο ΣΕΜΑ σε σχετική επιστολή του προς την αρμόδια επιτροπή, η αναθεώρηση του λεκτικού αποτέλεσε προϊόν μιας μακράς – παγκόσμιας διαβούλευσης που διήρκεσε τρία έτη και αφορούσε τα από το 1982 ήδη ισχύοντα ICC.
Στην ίδια επιστολή ο ΣΕΜΑ διευκρινίζει ότι, παρόλο που η νέα εκδοχή των όρων αυτών έχει τεθεί στη διάθεση των cargo underwriters από το 2009, η ελληνική ασφαλιστική αγορά -πλην μίας μόνο, ή δύο, εξαιρέσεων- συνεχίζει και σήμερα να κάνει χρήση των όρων στην εκδοχή του 1982.
Όπως δήλωσε ο κ. Γιώργος Ζαφειρίου, Γενικός Γραμματέας του ΣΕΜΑ, η αναθεώρηση των όρων το 2009 είχε ως κύριο στόχο την αφαίρεση κάποιων, λίγων, ασαφειών που είχαν διαπιστωθεί στην πράξη, με το κύριο σώμα των συμβάσεων να παραμείνει σχεδόν απαράλλαχτο. Στο μεσοδιάστημα από το 2009 έως σήμερα έγιναν κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες με ασφαλιστικές εταιρείες να πεισθούν να μεταβούν στην εκδοχή των όρων του 2009, που, όμως, οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση.
Ο ΣΕΜΑ χαρακτηρίζει αναχρονιστικό για την αγορά να επιμένει σε όρους του 1982, όταν αυτοί έχουν αναθεωρηθεί ήδη από το 2009. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ικανή αιτιολόγηση για μία μη-μετάβαση, καθώς επίσης επειδή έχουν ήδη παρέλθει 12 έτη από την αναθεώρηση του 2009, ζητεί τη συνδρομή της Επιτροπής Μεταφορών της ΕΑΕΕ ώστε με τη θετική της παρέμβαση να πεισθούν όλες οι εταιρείες – μέλη της να ενσωματώσουν την εκδοχή των αναθεωρημένων όρων ICC (εκδοχή 2009) στα συμβόλαια Μεταφοράς Εμπορευμάτων, με όσο πιο άμεση ημερομηνία εφαρμογής.
Latest News
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Οριακή αύξηση στα 404,6 εκατ. ο κύκλος εργασιών της Alumil
Η μείωση της τιμής της πρώτης ύλης του αλουμινίου επηρέασε σημαντικά τον κύκλο εργασιών της εταιρείας το 2023 - Θετική η πορεία των μεγεθών στο α' τρίμηνο του 2024
Εμμένει ο SSM στη σκληρή στάση για τα μερίσματα των τραπεζών - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Εμμένει στο status quo η Κλαούντια Μπουχ
Τι απαντά η Lerοy Merlin για την «καμπάνα» του υπουργείου Ανάπτυξης
Η εταιρεία αμφισβητεί τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα του προστίμου
ΟΣΕ: Αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου
Ποια είναι τα νέα μέλη
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Πρόταση Ελλάκτωρ για την αγορά του 38,79% της Reds - Στόχος η έξοδος από το ΧΑ
Το συνολικό τίμημα της πρότασης ανέρχεται σε 60,14 εκατ. ευρώ
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo
Πόσο πουλά τώρα η Lamda Development τα οικόπεδα στο Ελληνικό
«Σπάνε» τα ταμεία οι πωλήσεις των σπιτιών - Αύξηση τιμών 15-20% μέσα σε 10 μήνες
Ξεπουλάνε τα νέα αμοιβαία κεφάλαια των τραπεζών
Διπλάσιες οι πωλήσεις το 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – Ένεση στα έσοδα των τραπεζών