Ζημιές κατάγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2021 η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Τσάκου η Tsakos Energy Navigation (TEN), που ελέγχει ένα στόλο από 64 δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η πτώση των ναύλων στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων επηρέασε τόσο τα έσοδα τα οποία μειώθηκαν στα  139,013 εκατ. δολ. από 178,899 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν όσο και τα αποτέλεσμα τα οποία ήταν ζημίες ύψους 4,822 εκατ. δολ. έναντι κερδών ύψους 21,221 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020. Να σημειωθεί πάντως ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020 οι ζημίες που κατέγραψε η ΤΕΝ ήταν υψηλότερες, στα 29,6 εκατ. δολ.

Η διοίκηση της ΤΕΝ αξιοποίησε την περίοδο χαμηλών ναύλων προκειμένου να φέρει πιο μπροστά ένα πρόγραμμα δεξαμενισμών πλοίων της, ετσι ώστε αυτά να είναι έτοιμα όταν η αγορά ανακάμψει κάτι που οι ειδικοί αναμένουν για το επόμενο διάστημα.

Κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου πάντως τα έσοδα από συμβάσεις χρονοναύλωσης ήταν και πάλι επαρκή για την κάλυψη των εξόδων της ΤΕΝ (opex, γενικά, ναύλωσης και τόκων δανείων) αναδεικνύοντας την αξία της στρατηγικής της εταιρείας.

Επίσης, παρά το  φορτωμένο  πρόγραμμα δεξαμενισμών η απασχόληση του στόλου έφτασε στο 92%, ενώ το μέσο ημερήσιο έσοδο (TCE) ανά πλοίο ανήλθε στα 18.121 δολ.  κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.

Mε τις προσπάθειες όλων προς τη σωστή κατεύθυνση, οι απώλειες του πρώτου τριμήνου ήταν σημαντικά λιγότερες από αυτές του τέταρτου τριμήνου του 2020 δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ Νίκος Τσάκος στους αναλυτές ενώ ο COO Γιώργος Σαρόγλου πρόσθεσε ότι η εταιρεία προετοιμάζεται για την ανάκαμψη του κλάδου που θα είναι παρόμοια με εκείνη στις αγορές εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου.

Τέλος, ο Νίκος Τσάκος σημείωσε απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρείες ενέργειας που είναι πελάτες, από τις οποίες συζητήσεις θα εξαρτηθεί εάν θα προχωρήσει σε νέο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων δεξαμενοπλοίων.

Επίσης, όπως τόνισε ο κ. Τσάκος, η δομή της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλάζει και αποκάλυψε ότι ειδική επιτροπή υπό τον πρώην επικεφαλής του ΙΜΟ κ Ευθύμιο Μητρόπουλο έχει συσταθεί από την ΤΕΝ προκειμένου να διερευνήσει τι είδους πλοία (καύσιμα, κινητήρας)  θα επικρατήσουν στο μέλλον για να παραγγείλει και η εταιρεία τα ανάλογα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα