Το πρώτο από τα 12 εγκεκριμένα έργα του εθνικού σχεδίου Ελλάδα 2.0 που προχωρά κανονικά είναι το πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα.

Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο ήδη τρέχει και παρέχει – με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια- επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop), στηρίζοντας έμπρακτα οικογένειες και πιο συγκεκριμένα, 560.000 παιδιά και νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών. Ο προϋπολογισμός  129,2 εκατ. ευρώ.

Η Είδηση

Αρχές του 2022, σύμφωνα με το προγραμματισμό της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα ουσίας στη νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Κυρίως στις περιοχές της Λεωφόρου Κατεχάκη και της Λεωφόρου Βεΐκου. Ήδη, ξεκινά η σχετική προεργασία.

Υπενθυμίζεται: Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα κατασκευαστεί από την ένωση εταιρειών J&P ΑΒΑΞ – GHELLAALSTOM Transport. Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χιλιόμετρα από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

________________________________________

Η Συνάντηση

Και μια κι ο λόγος στις κατασκευές, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, προ ημερών συναντήθηκε με – ποιον άλλον; – τον πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα, Τζέφρυ Ρ. Πάιατ. Ο διπλωμάτης καριέρας που ανέλαβε υπηρεσία στη χώρα μας το 2016, λίγες μέρες πριν είχε δει τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και λίγο νωρίτερα τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, κλπ, κλπ.

Η Ατζέντα: Τι συζήτησαν δύο άνδρες; Αν και δεν ήμουν αυτήκοος μάρτυς, η συνομιλία τους κινήθηκε στο πεδίο των κοινών ενδιαφερόντων. Σε κάθε περίπτωση, εθίγη και ένα θέμα που φαίνεται να «καίει» την αμερικανική πλευρά. Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τα ελληνο – βουλγαρικά σύνορα. Μια σύνδεση που θεωρείται άκρως  απαραίτητη για τις ΗΠΑ, αλλά αργεί…

Η Άλλη Πλευρά: Οι Βούλγαροι έχουν ήδη έτοιμη τη δική τους γραμμή, από τα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα ως το λιμάνι της Βάρνας. Έτσι, απομένει το ελληνικό τμήμα της σύνδεσης προκειμένου η γραμμή να ξεκινά από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και να φθάνει στο λιμάνι της Βάρνας. 

Το Σχέδιο:  Η σύνδεση θα συμβάλει στην παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου, τη νέα διώρυγα που ετοιμάζει ο πολύς Ερντογάν κι ό,τι άλλο έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της η Άγκυρα.

Ο Στόχος: Καταλυτική συμβολή στην υλοποίηση του σχεδίου θα είναι ο έλεγχος του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αποκλειστικά από αμερικανικά συμφέροντα. Η διαγωνιστική διαδικασία για τον μετοχικό έλεγχο του λιμανιού βρίσκεται σε εξέλιξη όπως και για το γειτονικό λιμάνι της Καβάλας.

_________________________________________

Το Ραντεβού

Μια και ο λόγος για τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, παραπάνω, να σας αναφέρουμε και μια άλλη συνάντηση, αυτή τη φορά του πρώην πρωθυπουργού, Κώστα Καραμανλή. Στο γραφείο του, στην πλατεία Μαβίλη. Εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες, συναντήθηκε με τον εφοπλιστή, Γιώργο Προκοπίου. Με την ιδιότητα του νέου ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, υποθέτουμε.

Η Διευκρίνιση: Μόνο που εδώ, για να είμαστε δίκαιοι, θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι οι δυο τους γνωρίζονται καλά, από παλιά. Συνεπώς, δεν συστήθηκαν προχθές.

_________________________________________

Οι Τράπεζες

Στην ομάδα των συνεργαζομένων τραπεζών με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τη δανειακή στήριξη επενδύσεων θα προστεθούν δίπλα στις 4 συστηματικές τράπεζες (Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς) και η Attica Bank, η Παγκρήτια Τράπεζα, η Optima Bank αλλά και περιφερειακές ή τοπικές συνεταιριστικές τράπεζες όπως η Τράπεζα Ηπείρου και η Τράπεζα Χανίων.

_________________________________________

Η Προκαταβολή

Καλώς εχόντων των πραγμάτων αύριο το μεσημέρι – Δευτέρα 9 Αυγούστου- θα ολοκληρωθεί η αποστολή των 4δις ευρώ, δηλαδή του ποσού της προκαταβολής από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επαναλαμβάνω, εκτός απροόπτου.

_________________________________________

Η Φήμη

Από τι φάση διέρχονται οι σχέσεις μεταξύ του υπουργού Εξωτερικών και του συναδέλφου του, της Άμυνας; Γιατί λέγεται ότι για κάποιον λόγο δεν είναι ακριβώς και οι θερμότερες. Αλλά πάλι, αν ισχύει κάτι τέτοιο, για ποιο λόγο;

_________________________________________

Το Project

Έως τα μέσα Σεπτεμβρίου θα έχουν σταλεί στους υποψήφιους επενδυτές τα χρονοδιαγράμματα που αφορούν στις δεσμευτικές προσφορές για το project της πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ. Για την περίπτωση, το ουσιαστικό ενδιαφέρον προέρχεται κυρίως από δυο κοινοπραξίες

Οι Εκκρεμότητες : Υπάρχουν, ωστόσο, ακόμη μια σειρά από  εκκρεμότητες που θα πρέπει να διευθετηθούν έως τότε. Απομένει, πάντως, ακόμη ένας μήνας «και κάτι».

Υπενθυμίζεται: Στη Β’ φάση του διαγωνισμού για τη μίσθωση του μεταλλευτικού εργοστασίου στη Λάρυμνα, των μεταλλείων στη Λάρυμνα και το Λούτσι και μεταλλευτικών δικαιωμάτων και άλλων περιουσιακών στοιχείων ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία μισθώνονται στην ΛΑΡΚΟ, έχουν προκριθεί  τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά): 1) COMMODITY & MINING INSIGHT IRELAND LIMITED, 2) GEK TERNA S.A. – AD HOLDINGS AG, 3) MYTILINEOS S.A., 4) SOLWAY INVESTMENT GROUP LIMITED, 5) THARISA PLC και 6) TRAFIGURA GROUP Pte Ltd.

_________________________________________

Τα αιολικά πάρκα

Η βιομηχανία των fake news ιδιαίτερα στα social media καλά κρατεί ως προς τη δαιμονοποίηση της παρουσίας των αιολικών πάρκων στη χώρας μας και της συσχέτισης τους με τις πυρκαγιές.

Στο site της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ) μπορεί κανείς να βρει άφθονο υλικό που αντιστρατεύεται τις θεωρίες συνωμοσίας. Σε κάθε περίπτωση, η συσχέτιση της πυρκαγιάς με πιθανές επενδύσεις σε αιολικά πάρκα δεν έχει καμία λογική βάση και είναι μια συκοφαντική δυσφήμιση της αιολικής ενέργειας στη χώρα μας.

Αντίθετα τα αιολικά πάρκα συμβάλλουν στην αντιπυρική προστασία των δασικών εκτάσεων της περιοχής εγκατάστασής τους.

Δεκάδες χιλιάδες στρέμματα στην Ελλάδα έχουν σωθεί από την παρουσία σχετικών έργων καθώς συνοδό έργο ενός αιολικού σταθμού αποτελεί η διάνοιξη νέων οδών πρόσβασης για την προσπέλαση των ανεμογεννητριών καθώς επίσης και η βελτίωση υφιστάμενων οδών για τον ίδιο λόγο.

Έτσι σε δύσβατες γενικά περιοχές όπου προ της υλοποίησης ενός έργου αιολικής ενέργειας, η πρόσβαση για την πυρόσβεση δεν ήταν εφικτή παρά μόνο με εναέρια μέσα (π.χ. ελικόπτερο), η διάνοιξη της νέας οδοποιίας παρέχει τη δυνατότητα πυρόσβεσης, όταν αυτό απαιτηθεί, με συνέπεια την εξασφάλιση της προστασίας της δασικής βλάστησης.

Παράλληλα, η καθημερινή παρουσία εργαζομένων που απασχολούνται στη λειτουργία και συντήρηση των αιολικών πάρκων παρέχει τη δυνατότητα εποπτείας σε 24ωρη βάση και άμεσης ενημέρωσης σε περίπτωση περιστατικού πυρκαγιάς προκειμένου να αντιμετωπιστεί έγκαιρα το φαινόμενο εξάπλωσης της.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories