Ο αντίκτυπος μιας διαρροής πετρελαίου στη Ερυθρά Θάλασσα από ένα δεξαμενόπλοιο που σαπίζει στο νερό θα μπορούσε να είναι πολύ ευρύτερος από το αναμενόμενο, καθώς 8 εκατομμύρια άνθρωποι απειλούνται με απώλεια πρόσβασης σε πόσιμο νερό, ενώ κινδυνεύει και το αλιευτικό απόθεμα της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα. Κι όλα αυτά μπορεί να γίνουν μια τραγική πραγματικότητα μέσα στις τρεις επόμενες εβδομάδες, όπως αναφέρει ο Guardian.

Σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις για την εκφόρτωση των εκτιμώμενων 1,1 εκατομμυρίων βαρελιών αργού πετρελαίου που παραμένουν στο πλοίο FSO Safer, του οποίου η κατάσταση επιδεινώνεται μέρα τη μέρα από τότε που εγκαταλείφθηκε, το 2017. Το σκάφος περιέχει τέσσερις φορές την ποσότητα πετρελαίου που απελευθερώθηκε από την Exxon Valdez τον Κόλπο της Αλάσκα το 1989 και μια διαρροή θεωρείται όλο και πιο πιθανή.

Το πετρέλαιο θα εξαπλωθεί πολύ πέρα από την Υεμένη και θα προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή που θα επηρεάσει τη Σαουδική Αραβία, την Ερυθραία και το Τζιμπουτί, σύμφωνα με το τελευταίο μοντέλο, το οποίο δεν μοιάζει με προηγούμενες μελέτες επειδή εξετάζει τον αντίκτυπο περισσότερο από μία εβδομάδα μετά τη διαρροή.

Οι τριμερείς συνομιλίες μεταξύ των ανταρτών Χούτι, της αναγνωρισμένης από τον ΟΗΕ κυβέρνησης της Υεμένης και του ΟΗΕ απέτυχαν, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένου του συμβουλίου ασφαλείας του ΟΗΕ, για τον αντίκτυπο εάν το δεξαμενόπλοιο εκραγεί, διαλυθεί ή αρχίσει να χάνει σταδιακά ποσότητες πετρελαίου προς τη θάλασσα. Οι αξιωματούχοι του ΟΗΕ δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν εγγυήσεις για τη συντήρηση του σκάφους, το οποίο τώρα επιβλέπεται από ένα επταμελές πλήρωμα

Δραματικές επιπτώσεις

Το μοντέλο που εξετάζει πιθανή διαρροή, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Sustainability τη Δευτέρα και έδειξε ότι η διαρροή θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμο των λιμένων της Ερυθράς Θάλασσας Hodeidah και Salif μέσα σε δύο εβδομάδες, απειλώντας την παράδοση 200.000 τόνων καυσίμων για την Υεμένη, που ισοδυναμεί με 38%. της εθνικής απαίτησης καυσίμων. Οι τιμές των καυσίμων είναι πιθανό να αυξηθούν έως και 80% και η απουσία καυσίμου για τις αντλίες νερού θα οδηγήσει σε στέρηση από τρεχούμενο νερό 8 εκατομμύρια κατοίκους της Υεμένης, ενώ εως και 2 εκατομμύρια θα χάσουν την πρόσβαση σε νερό εάν οι μονάδες αφαλάτωσης στην περιοχή μολυνθούν.

Αν και το μισό πετρέλαιο αναμένεται να εξατμιστεί στη θάλασσα μέσα σε 24 ώρες, το υπόλοιπο θα φτάσει σε έξι έως 10 ημέρες στη δυτική ακτογραμμή της Υεμένης και στα λιμάνια, νοτιότερα, σε τρεις εβδομάδες.

Θα χρειαστούν επισιτιστική βοήθεια 5,7 έως 8,4 εκατομμύρια άτομα, ανάλογα με το αν η διαρροή θα φτάσει στα λιμάνια του νότου, όπως το Άντεν. Οι εκτιμήσεις εξαρτώνται από την εποχή που θα συμβεί η διαρροή και από την εξάπλωση της γιγάντιας πετρελαιοκηλίδας.

Η διαρροή θα απειλήσει το 66,5% έως 85,2% της αλιείας της Ερυθράς Θάλασσας της Υεμένης μέσα σε μία εβδομάδα και το 93,5% -100% αυτών των αλιευμάτων εντός τριών εβδομάδων, ανάλογα με την εποχή.

Οι επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τη διαρροή, συμπεριλαμβανομένου του αυξημένου κινδύνου νοσηλείας για καρδιαγγειακά και αναπνευστικά, κυμαίνονται από 11,3 εκατομμύρια άτομα εάν το φαινόμενο εξελιχθεί σε χειμερινή περίοδο με αργή εξάπλωση, έως 19,5 εκατομμύρια άτομα για την καλοκαιρινή περίοδο με ταχεία διαρροή.

Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι της Ερυθράς Θάλασσας, οι οποίοι έχουν μελετηθεί για τη μοναδική ανθεκτικότητά τους στη θερμότητα του θαλασσινού νερού, θα απειληθούν επίσης.

Πρόβλημα και στο παγκόσμιο εμπόριο

Η έκθεση στο Nature Sustainability προειδοποιεί: «Η διαρροή θα μπορούσε να εμποδίσει το παγκόσμιο εμπόριο μέσω του ζωτικού στενού Bab el-Mandeb, 29 χιλιομέτρων πλάτος στο στενότερο σημείο του, από το οποίο περνά το 10% του παγκόσμιου εμπορίου ναυτιλίας. Οι ζώνες αποκλεισμού που δημιουργήθηκαν για τον καθαρισμό θα μπορούσαν να επαναπροσδιορίσουν την κυκλοφορία και οι αποστολές θα καθυστερήσουν καθώς τα πλοία που ενδεχομένως εκτίθενται στο πετρέλαιο θα απαιτούν καθαρισμό ».

Και προσθέτει: «Η πιθανότητα διαρροής είναι όλο και πιο πιθανή. Το εμφανώς αποσαθρωμένο Safer είναι μονόχωρο, πράγμα που σημαίνει ότι μια μόνο ρωγμή μπορεί να προκαλέσει τη διαρροή του πετρελαίου από το πλοίο απευθείας στη θάλασσα.

«Μια διαρροή θα μπορούσε να προκύψει μέσω της συνεχούς αλλοίωσης του κύτους του σκάφους ή λόγω παραβίασης του κύτους από κακοκαιρία».

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Βορίδης – Η Τοπική Αυτοδιοίκηση πυλώνας στήριξης προς βιώσιμη, πράσινη και αειφόρο ανάπτυξη
Green |

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση πυλώνας στήριξης προς βιώσιμη, πράσινη και αειφόρο ανάπτυξη»

Ο Υπουργός Εσωτερικών συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής στo forum «Circle The Med» που διοργανώθηκε από το Διεθνές Ινστιτούτο Κυκλικής Οικονομίας και Κλιματικής Αλλαγής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου