Ο αντίκτυπος μιας διαρροής πετρελαίου στη Ερυθρά Θάλασσα από ένα δεξαμενόπλοιο που σαπίζει στο νερό θα μπορούσε να είναι πολύ ευρύτερος από το αναμενόμενο, καθώς 8 εκατομμύρια άνθρωποι απειλούνται με απώλεια πρόσβασης σε πόσιμο νερό, ενώ κινδυνεύει και το αλιευτικό απόθεμα της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα. Κι όλα αυτά μπορεί να γίνουν μια τραγική πραγματικότητα μέσα στις τρεις επόμενες εβδομάδες, όπως αναφέρει ο Guardian.
Σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις για την εκφόρτωση των εκτιμώμενων 1,1 εκατομμυρίων βαρελιών αργού πετρελαίου που παραμένουν στο πλοίο FSO Safer, του οποίου η κατάσταση επιδεινώνεται μέρα τη μέρα από τότε που εγκαταλείφθηκε, το 2017. Το σκάφος περιέχει τέσσερις φορές την ποσότητα πετρελαίου που απελευθερώθηκε από την Exxon Valdez τον Κόλπο της Αλάσκα το 1989 και μια διαρροή θεωρείται όλο και πιο πιθανή.
Το πετρέλαιο θα εξαπλωθεί πολύ πέρα από την Υεμένη και θα προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή που θα επηρεάσει τη Σαουδική Αραβία, την Ερυθραία και το Τζιμπουτί, σύμφωνα με το τελευταίο μοντέλο, το οποίο δεν μοιάζει με προηγούμενες μελέτες επειδή εξετάζει τον αντίκτυπο περισσότερο από μία εβδομάδα μετά τη διαρροή.
Οι τριμερείς συνομιλίες μεταξύ των ανταρτών Χούτι, της αναγνωρισμένης από τον ΟΗΕ κυβέρνησης της Υεμένης και του ΟΗΕ απέτυχαν, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένου του συμβουλίου ασφαλείας του ΟΗΕ, για τον αντίκτυπο εάν το δεξαμενόπλοιο εκραγεί, διαλυθεί ή αρχίσει να χάνει σταδιακά ποσότητες πετρελαίου προς τη θάλασσα. Οι αξιωματούχοι του ΟΗΕ δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν εγγυήσεις για τη συντήρηση του σκάφους, το οποίο τώρα επιβλέπεται από ένα επταμελές πλήρωμα
Δραματικές επιπτώσεις
Το μοντέλο που εξετάζει πιθανή διαρροή, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Sustainability τη Δευτέρα και έδειξε ότι η διαρροή θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμο των λιμένων της Ερυθράς Θάλασσας Hodeidah και Salif μέσα σε δύο εβδομάδες, απειλώντας την παράδοση 200.000 τόνων καυσίμων για την Υεμένη, που ισοδυναμεί με 38%. της εθνικής απαίτησης καυσίμων. Οι τιμές των καυσίμων είναι πιθανό να αυξηθούν έως και 80% και η απουσία καυσίμου για τις αντλίες νερού θα οδηγήσει σε στέρηση από τρεχούμενο νερό 8 εκατομμύρια κατοίκους της Υεμένης, ενώ εως και 2 εκατομμύρια θα χάσουν την πρόσβαση σε νερό εάν οι μονάδες αφαλάτωσης στην περιοχή μολυνθούν.
Αν και το μισό πετρέλαιο αναμένεται να εξατμιστεί στη θάλασσα μέσα σε 24 ώρες, το υπόλοιπο θα φτάσει σε έξι έως 10 ημέρες στη δυτική ακτογραμμή της Υεμένης και στα λιμάνια, νοτιότερα, σε τρεις εβδομάδες.
Θα χρειαστούν επισιτιστική βοήθεια 5,7 έως 8,4 εκατομμύρια άτομα, ανάλογα με το αν η διαρροή θα φτάσει στα λιμάνια του νότου, όπως το Άντεν. Οι εκτιμήσεις εξαρτώνται από την εποχή που θα συμβεί η διαρροή και από την εξάπλωση της γιγάντιας πετρελαιοκηλίδας.
Η διαρροή θα απειλήσει το 66,5% έως 85,2% της αλιείας της Ερυθράς Θάλασσας της Υεμένης μέσα σε μία εβδομάδα και το 93,5% -100% αυτών των αλιευμάτων εντός τριών εβδομάδων, ανάλογα με την εποχή.
Οι επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τη διαρροή, συμπεριλαμβανομένου του αυξημένου κινδύνου νοσηλείας για καρδιαγγειακά και αναπνευστικά, κυμαίνονται από 11,3 εκατομμύρια άτομα εάν το φαινόμενο εξελιχθεί σε χειμερινή περίοδο με αργή εξάπλωση, έως 19,5 εκατομμύρια άτομα για την καλοκαιρινή περίοδο με ταχεία διαρροή.
Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι της Ερυθράς Θάλασσας, οι οποίοι έχουν μελετηθεί για τη μοναδική ανθεκτικότητά τους στη θερμότητα του θαλασσινού νερού, θα απειληθούν επίσης.
Πρόβλημα και στο παγκόσμιο εμπόριο
Η έκθεση στο Nature Sustainability προειδοποιεί: «Η διαρροή θα μπορούσε να εμποδίσει το παγκόσμιο εμπόριο μέσω του ζωτικού στενού Bab el-Mandeb, 29 χιλιομέτρων πλάτος στο στενότερο σημείο του, από το οποίο περνά το 10% του παγκόσμιου εμπορίου ναυτιλίας. Οι ζώνες αποκλεισμού που δημιουργήθηκαν για τον καθαρισμό θα μπορούσαν να επαναπροσδιορίσουν την κυκλοφορία και οι αποστολές θα καθυστερήσουν καθώς τα πλοία που ενδεχομένως εκτίθενται στο πετρέλαιο θα απαιτούν καθαρισμό ».
Και προσθέτει: «Η πιθανότητα διαρροής είναι όλο και πιο πιθανή. Το εμφανώς αποσαθρωμένο Safer είναι μονόχωρο, πράγμα που σημαίνει ότι μια μόνο ρωγμή μπορεί να προκαλέσει τη διαρροή του πετρελαίου από το πλοίο απευθείας στη θάλασσα.
«Μια διαρροή θα μπορούσε να προκύψει μέσω της συνεχούς αλλοίωσης του κύτους του σκάφους ή λόγω παραβίασης του κύτους από κακοκαιρία».
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος