Οι 4 συστημικές τράπεζες αλλά και όλες οι τράπεζες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εποπτεύονται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και θα δεχθούν να συνεργαστούν με το Ταμείο Ανάκαμψης θα έχουν δικαίωμα να λάβουν το ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ ως «πρώτη εκταμίευση», ενώ όλες οι άλλες τράπεζες που λειτουργούν στην Ελλάδα και εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος και θα θελήσουν να συνεργαστούν με το Ταμείο θα λάβουν από 20 -100 εκατομμύρια ευρώ.

Τα Λιμάνια

Μεταξύ των διεκδικητών – 7 στο σύνολο τους- του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ ΑΕ) περιλαμβάνεται και η κοινοπραξία αποτελούμενη από δύο εταιρείες, την GRIMALDI EUROMED και την MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. που ανήκουν στον ίδιο επιχειρηματικό όμιλο. Το GRIMALDI GROUP. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στη περίπτωση του Λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης. Η κοινοπραξία των GRIMALDI EUROMED και MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. ήταν μεταξύ των 9 διεκδικητών του 67 % της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ Α.Ε).

Η Απάντηση: Αλλά, γιατί ο όμιλος GRIMALDI αποφάσισε από μεταφορέας να γίνει και διαχειριστής λιμανιών; Τουλάχιστον στην Ελλάδα. Την απάντηση την έδωσε πρόσφατα ο ίδιος ο Emanuele Grimaldi , που αποκάλυψε ότι το ενδιαφέρον πέραν των 2 λιμανιών επεκτείνεται και σε εκείνο της Κέρκυρας. Το μεγάλο αφεντικό του Ομίλου διευκρίνισε ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα 2 μεγάλα λιμάνια, εκείνο της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου Κρήτης. Και το ενδιαφέρον υπάρχει γιατί σε αυτά τα λιμάνια ο όμιλος είναι ο μεγαλύτερος πελάτης. Τόσο απλά, τόσο καθαρά. Ο μεγάλος πελάτης διεκδικεί και το ρόλο του διαχειριστή.

Το Αφεντικό: Ο Grimaldi, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι στα σχέδια του ομίλου δεν είναι απλώς και μόνο να διαχειριστεί τα λιμάνια αλλά να επενδύσει σε αυτά, να αυξήσει

τις δραστηριότητες τους, να τα δυναμώσει και να τα εξελίξει. Επιπλέον, να ενισχύσει την παρουσία των logistics και να αυξήσει το θαλάσσιο μεταφορικό έργο.

Ο όμιλος GRIMALDI, όμως, πέραν της διεκδίκησης του ελέγχου στις εταιρείες διαχείρισης των λιμένων δίνει το παρών και στις διεργασίες που εξελίσσονται στο χώρο της ακτοπλοΐας. Με άλλα λόγια, το μεγάλο αφεντικό του Ομίλου δεν κρύβει – και δεν έχει κανένα λόγο για αυτό- ότι θα εμπλακεί σε οποιαδήποτε διαδικασία πώλησης από την MIG του ATTICA GROUP, ενώ δεν άφησε και ασχολίαστη την προοπτική της εξαγοράς της ΑΝΕΚ από το ATTICA GROUP. Για τον ίδιο – εδώ και χρόνια- υπάρχουν δύο παίκτες στις ελληνικές θάλασσες, δύο πυλώνες ανταγωνισμού, ο Όμιλος GRINALDI και το ATTICA GROUP.

Τα Καύσιμα: Σε έκθεση της εταιρείας ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΝΕ διαβάζω: «Το κόστος καυσίμων, λόγω της φύσης των υπηρεσιών που προσφέρει ο Όμιλος, είναι το σημαντικότερο λειτουργικό κόστος και αποτελεί τον βασικότερο κίνδυνο έκθεσης του Ομίλου. Λόγω της υψηλής μεταβλητότητας των διεθνών τιμών πετρελαίου ο Όμιλος επεξεργάζεται συνεχώς διάφορα προϊόντα αντιστάθμισης του κινδύνου από την άνοδο της τιμής των καυσίμων, έτσι ώστε μόλις οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν, να προχωρήσει στη χρήση τους. Επιπρόσθετα, έχοντας ήδη προβεί σε μια σειρά ενεργειών ο Όμιλος έχει περιορίσει σημαντικά τις καταναλώσεις καύσιμων.

Σημαντικό παράγοντα στο επίπεδο των τιμών καυσίμων αποτέλεσε η τοποθέτηση σε όλα τα πλοία του Ομίλου ειδικών συστημάτων παρακράτησης επιβλαβών ουσιών στην ατμόσφαιρα/φίλτρων καυσαερίων (scrubbers) κατά το 2019, τα οποία επέτρεψαν την κατανάλωση φθηνότερων καυσίμων σε σύγκριση με τα καύσιμα που θα πρέπει να καταναλώνουν πλοία που δεν έχουν εγκαταστήσει αντίστοιχα φίλτρα (βάσει σχετικής οδηγίας του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) ήδη από 01/01/2020)».

 H Διάδοχος

Η Μελίνα Ν. Τραυλού, γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών συγκεντρώνει αυξημένες πιθανότητες να είναι η διάδοχος του Θεόδωρου Ε.Βενιάμη, σημερινού προέδρου της Ένωσης. Με καταγωγή από την Κεφαλονιά και με μακρά οικογενειακή παράδοση στη ναυτιλία, δραστηριοποιείται μέσω των εταιρειών Neptune Lines και Neptune Dry.

Το Ακίνητο

Μετά τη ΔΕΗ, άλλος ένας μεγάλος «πελάτης» αναζητά καινούργια στέγη στο κέντρο της Αθήνας. Ο «πελάτης» δεν είναι άλλος από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Η τελευταία αναζητεί περισσότερα ή πολύ περισσότερα τ.μ από εκείνα που διαθέτει το ακίνητο που εξυπηρετεί σήμερα τις ανάγκες της και το οποίο βρίσκεται σε κτήριο επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας.

Οι Λεπτομέρειες: Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναζητεί έναν ενιαίο χώρο, έκτασης περίπου 1.000 τ.μ, στα όρια του κέντρου της πρωτεύουσας, με εύκολη πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες. Για μακροχρόνια μίσθωση.

Η Γκρίνια

Πληθαίνουν οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι υπάρχει γκρίνια από το Λονδίνο όπου βρίσκεται και το regional head office μιας μεγάλης και σημαντικής επενδυτικής τράπεζας αμερικανικής καταγωγής που έχει παρουσία από το 1968 στην Ελλάδα όταν και «άνοιξε» για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους ένα γραφείο κάπου στον ναυτιλιακό Πειραιά και στη συνέχεια, στην Αθήνα. Η γκρίνια των Λονδρέζων αφορά κυρίως τις επιδόσεις της ελληνικής ομάδας τα δύο τελευταία χρόνια- επιδόσεις που υπολείπονται των προσδοκιών που είχαν αναπτυχθεί. Το πως και το γιατί είναι μια άλλη υπόθεση…

Όποιος πρόλαβε…

Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ φαίνεται ότι σε αυτή την περίοδο τουλάχιστον «κόβει τα πόδια» σε αρκετούς άλλους υποψηφίους για άντληση νέων κεφαλαίων από την αγορά. Ο λόγος, σε κάθε περίπτωση, προφανής.

Οι Φρεγάτες

Για «το κόψιμο της πρώτης λαμαρίνας» όταν έρθει η ώρα της ναυπήγησης των φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού από το Naval Group, θα πάει ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος στο Λοριάν (Lorient) -πόλη αλλά και σημαντικός λιμένας στη βορειοδυτική Γαλλία στη περιοχή της Βρετάνης που βρίσκεται σε ένα μεγάλο φυσικό όρμο στον οποίο οι ποταμοί Μπλαβέ (Blavet) και Σκορφ (Scorff) εκβάλλουν στον Ατλαντικό ωκεανό. Εκεί βρίσκονται και τα ναυπηγεία της Naval. Η πρόσκληση για την επίσκεψη έχει σταλεί και παραληφθεί από το Πεντάγωνο.

Το Χρονοδιάγραμμα: Αν όλα πάνε καλά, η ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας ξεκινά αρχές Φεβρουαρίου. Μερικές μέρες μετά, θα ξεκινήσουν οι εργασίες ναυπήγησης και της δεύτερης. Θα παραδοθούν (και οι δυο) μέσα του 2025. Η τρίτη θα είναι έτοιμη έναν χρόνο αργότερα.

Οι Επενδυτές

Ένα νέο όνομα έρχεται να προστεθεί στα επενδυτικά πράγματα της Ελλάδας. Πρόκειται για τον αραβικό κατασκευαστικό – επενδυτικό όμιλο Damac Properties, από το Dubai των ΗΑΕ που έχει «χτίσει» σε όλο τον Κόλπο (και όχι μόνο).

Το Ενδιαφέρον: Επί ελληνικού εδάφους, το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται κατ’ αρχήν στην επένδυση του «μικρού Ελληνικού», στις Γούρνες Ηρακλείου.

Η Επιλογή

Η διπλωμάτης καριέρας Άννα Μαρία Μπούρα, θα είναι, όπως όλα δείχνουν, η διάδοχος της Ελένης Σουρανή, στο διπλωματικό γραφείο του πρωθυπουργού, στην Αθήνα.

Η Εκκρεμότητα

Με αργούς ρυθμούς προχωρά η διαδικασία παραχώρησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον όμιλο Προκοπίου. Η εκκρεμότητα που προέκυψε από την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας του τοπικού Δήμου Χαϊδαρίου κατά της διαδικασίας, θα αργήσει τις εξελίξεις.

Πάντως, στην κυβέρνηση ακόμη προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν αυτή την παρέμβαση. Κι αυτό γιατί ποτέ άλλοτε ο Δήμος δεν είχε ασχοληθεί με τα ναυπηγεία. Τώρα γιατί; Μεγάλη κουβέντα…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories