Το μετασύμπαν είναι εδώ, κατ’ όνομα αν όχι στην πραγματικότητα. H εταιρεία Facebook, θα είναι στο εξής γνωστή ως Meta, ένα νέο όνομα που αντικατοπτρίζει την εστίαση του συνιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Ζάκερμπεργκ στη δημιουργία μιας νέας πραγματικότητας βασισμένης σε καθηλωτικές εικονικές εμπειρίες. Προς το παρόν, το rebrand τοποθετεί προπετάσματα για να καλύψει ένα αμαυρωμένο όνομα.
Η εισαγωγή όλων εκείνων των τεχνολογιών που απαιτούνται για να γίνει πραγματικότητα το όραμα του Ζάκερμπεργκ για το μετασύμπαν, το οποίο παρουσίασε σε μια εκδήλωση την Πέμπτη, θα διαρκέσει δεκαετίες. Αλλά το κόστος θα αρχίσει να φαίνεται αρκετά γρήγορα. Η πρώην Facebook δημιουργεί ένα νέο τμήμα που ονομάζεται Reality Labs, μια επένδυση που θα μειώσει τα λειτουργικά κέρδη κατά περίπου $10 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Ένα πειστικό μετασύμπαν θα χρειαστεί τεράστιες προόδους σε πάνω από δώδεκα τομείς, εκτιμά η εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των οθονών, της παρακολούθησης των οφθαλμικών κινήσεων, των αισθητήρων και της τεχνητής νοημοσύνης.
Η λέξη «μετά» υποδηλώνει ένα στρώμα αφαίρεσης μεταξύ της εταιρείας και του ομώνυμου προϊόντος της, το οποίο θα εξακολουθεί να ονομάζεται Facebook. Αυτό μοιάζει λίγο με τη δημιουργία της Alphabet, της εταιρείας στην οποία υπάγεται η μηχανή αναζήτησης Google. Είναι καλή ιδέα, καθώς το κορυφαίο προϊόν του Ζάκερμπεργκ δέχεται κριτική από πολιτικούς και πληροφοριοδότες για τις πολλάκις καταστροφικές επιπτώσεις του στα άτομα και την κοινωνία. Η πρώην υπάλληλος Φράνσες Χάουγκεν συνέκρινε την πλατφόρμα με εθιστικές ουσίες όπως ο καπνός ή τα οπιοειδή όταν μίλησε ενώπιον του βρετανικού κοινοβουλίου τη Δευτέρα.
Ο καπνός μπορεί να είναι ένας κατάλληλος παραλληλισμός και κατά άλλους τρόπους, καθώς το rebrand του Facebook έχει μια νότα από την Altria, την ιδιοκτήτρια των τσιγάρων Marlboro. Αυτή η εταιρεία άλλαξε το όνομά της από Philip Morris το 2003, εν μέρει για να ξεφύγει από τη σχέση με τα τσιγάρα. Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, εξακολουθεί να απολαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων και των κερδών της από τα καπνικά προϊόντα. Μερικές φορές ένα όνομα είναι απλώς ένα όνομα.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Η εκπληκτική επιτυχία των προγραμμάτων διάσωσης της Ευρωζώνης - Το παράδειγμα της Ελλάδας
Καθώς το κόστος δανεισμού της Ελλάδας πέφτει στα γαλλικά επίπεδα, η «περιφέρεια» του μπλοκ δείχνει την αξία της σταθερής μεταρρύθμισης
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου