Σημαντική άνοδο κατέγραψε η αξία του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίων VesselsValue.
Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη που περιλαμβάνει τις χώρες με τους μεγαλύτερους σε αξία εμπορικούς στόλους. Ωστόσο η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε μέσα σε δέκα μήνες από τα 93,2 δισεκ. δολ στις αρχές του 2021 στα 145,88 δις δολ.
Στην πρώτη θέση ανέβηκε ο στόλος των Κινέζων με αξία 191,25 δις. δολ και στη δεύτερη θέση έπεσε από τη ν πρώτη ο γιαπωνέζικος στόλος με αξία 187,67 δις. δολ.
Η κατάταξη των στόλων με βάση την αξία τους μπορεί να μεταβάλλεται συχνότερα καθώς συναρτάται με την αξία των πλοίων.
Για παράδειγμα η πρόσφατη μεγάλη άνοδος της αξίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφερε τους κινέζους στην πρώτη θέση καθώς ελέγχουν μεγάλο στόλο με containerships.
Υπεροχή
Επίσης να σημειώσουμε ότι με βάση την μεταφορική ικανότητα του στόλου που είναι το πιο ουσιαστικό στοιχείο σύγκρισης μεγεθών, ο ελληνόκτητος στόλος είναι πρώτος στη παγκόσμια κατάταξη με 17% περίπου με τους κινέζους να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 11,5% περίπου.
Διαβάστε επίσης: Στην κορυφή του κόσμου η ελληνόκτητη ναυτιλία
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το μεγαλύτερο σε αξία στόλο δεξαμενοπλοίων (41,55 δις. δολ) τον τρίτο σε αξία στόλο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (52,76 δις. δολ) και τον πρώτο σε αξία στόλο LNG Carriers, των πλοίων δηλαδή, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (19,11 δις. δολ).
Οι κινέζοι προηγούνται στα containerships (78,8 δις. δολ) ενώ κατέχουν τη δεύτερη θέση στα bulkers (53,21 δις. δολ) και την δεύτερη θέση στα δεξαμενόπλοια (27,17 δις. δολ).
Οι Γιαπωνέζοι κατέχουν την πρώτη θέση στα bulkers (62,9 δις. δολ), την δεύτερη στα containerships (49 δις. δολ) και την δεύτερη στα LNG Carriers (18,13 δις. δολ.)
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση