Έλλειψη ενημέρωσης φαίνεται να έχει η κοινή γνώμη και ειδικότερα οι καπνιστές για τους λόγους που το τσιγάρο είναι επιβλαβές για την υγεία, καθώς και για τις διαφορές που έχει από τα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τη νέα διεθνή έρευνα της ανεξάρτητης εταιρείας Povaddo που έγινε για λογαριασμό της Philip Morris International με τη συμμετοχή 29.484 ενηλίκων από 26 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η έρευνα με τίτλο «Ελλιπής πληροφόρηση: μια μεγάλη απειλή στην πρόοδο για ένα μέλλον απαλλαγμένο από το τσιγάρο» (Misinformation: A major threat to smoke-free progress) δείχνει συγκεκριμένα πως όταν το κοινό στην Ελλάδα κλήθηκε να προσδιορίσει την κύρια αιτία ασθενειών που σχετίζονται με το κάπνισμα, μόλις το 18% αναγνώρισε σωστά το υψηλό επίπεδο τοξικών ουσιών και το 33% την πίσσα που προκαλούνται από την καύση του καπνού. Ακόμη μικρότερο είναι το ποσοστό (41%) στο παγκόσμιο δείγμα όσων απάντησαν σωστά (δηλαδή, τοξικές ουσίες και πίσσα από την καύση του καπνού) σε αυτή την ερώτηση.

Επιπλέον στην Ελλάδα, το 27% των ενηλίκων γενικού πληθυσμού πιστεύει ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι περισσότερο ή εξίσου επιβλαβή σε σχέση με τα τσιγάρα, ενώ το 29% ισχυρίζεται το ίδιο για τα προϊόντα θέρμανσης καπνού. Πολύ μεγαλύτερα είναι τα ποσοστά της λανθασμένης εντύπωσης που υπάρχει στο παγκόσμιο δείγμα της έρευνας, όπου εκεί περίπου το 45% του γενικού πληθυσμού εξισώνει ή θεωρεί αυξημένο τον κίνδυνο που προκαλούν τα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα σε σχέση με το τσιγάρο.

«Η ακριβής και επιστημονικά τεκμηριωμένη ενημέρωση προς τους ενήλικους καπνιστές για τα αίτια που προκαλούν την βλάβη μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην προσπάθεια να αφήσουμε πίσω μας οριστικά το τσιγάρο. Η πολυετής έρευνα που υπάρχει πια για τα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα δείχνει πως η καύση του καπνού στο τσιγάρο είναι η κύρια αιτία για τη δημιουργία των τοξικών ουσιών που επηρεάζουν σοβαρά την υγεία. Η αντικατάσταση της καύσης με τη θέρμανση, είτε  του υγρού στην περίπτωση των ηλεκτρονικών τσιγάρων είτε του καπνού στα προϊόντα θέρμανσης, είναι αυτό που διαφοροποιεί ουσιαστικά τα εναλλακτικά προϊόντα έναντι του τσιγάρου και αυτό που τα καθιστά μια καλύτερη εναλλακτική για τους καπνιστές που δεν επιθυμούν να διακόψουν συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της Δημόσιας Υγείας στο σύνολό της» τονίζει η κυρία Σταυρούλα Νταηλάκη, Επικεφαλής του Επιστημονικού Τμήματος της Παπαστράτος (θυγατρικής εταιρείας της Philip Morris International στην Ελλάδα). 

Άλλα σημαντικά ευρήματα της έρευνας για την Ελλάδα είναι τα εξής:

  • Το 64% των καπνιστών που συμμετείχαν στην έρευνα λέει πως θα ήταν πιο πιθανό να στραφούν σε μια καλύτερη εναλλακτική λύση εάν υπήρχε σαφήνεια σχετικά με το πώς αυτά τα προϊόντα διαφέρουν από τα τσιγάρα και ποια είναι η επιστήμη πίσω από αυτά.
  • Το 32% των ενηλίκων του γενικού πληθυσμού που είδαν, διάβασαν ή άκουσαν κάτι για προϊόντα χωρίς καύση τους τελευταίους έξι μήνες δηλώνει ότι έλαβαν ασαφείς ή αντικρουόμενες πληροφορίες.
  • Η έλλειψη πληροφόρησης (29%) και η αβεβαιότητα για τα επιστημονικά δεδομένα (34%) είναι παράγοντες για τους οποίους οι καπνιστές δεν έχουν σκεφτεί να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις χωρίς καύση.

 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Πόσα χρήματα έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ από την ευρωπαϊκή τους πορεία
Business of Sport |

Πόσα χρήματα έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ από την ευρωπαϊκή τους πορεία

Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ προκρίθηκαν στους «8» του Conference League και με βάση την φετινή τους πορεία από το καλοκαίρι και τα προκριματικά, αυτά είναι τα χρήματα που έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής.

Γιάννης Καλαϊτζάκης (Μασούτης): «Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, εστιάζουμε στις μειωμένες τιμές»
Επιχειρήσεις |

Καλαϊτζάκης (Μασούτης): «Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, εστιάζουμε στις μειωμένες τιμές»

Στη σημασία που αποδίδει η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. στις τοπικές κοινωνίες αλλά και τη προσπάθεια για καλύτερες τιμές αναφέρεται μιλώντας στον «ΟΤ», ο Marketing Director της εταιρίας