Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών συνεχίζουν να μειώνουν τον αριθμό των προσεγγίσεων σε λιμάνια στο δίκτυο Ασίας – Βόρειας Ευρώπης από τον Ιανουάριο, ως «φάρμακο» κατά της συμφόρησης.
Όπως έγινε γνωστό από τη συμμαχία 2Μ (Maersk-MSC), δύο από τα έξι κυκλικά ταξίδια (loops) θα εξυπηρετούν μόνο δύο επιλεγμένα λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη.
Ειδικότερα, τα 11 πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 14.000 – 23.800 teu της γραμμής «AE55 / Griffin» θα φορτώσουν τον Ιανουάριο από Σαγκάη, Ningbo, Tanjung Pelepas για Felixstowe και Le Havre μόνο, ενώ τα 11 πλοία 13.100-23.800 teu του «AE1 / Shogun» θα φορτώσουν από Ningbo, Xiamen, Yantian και Tanjung Pelepas μόνο για το Ρότερνταμ και το Bremerhaven.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «AE1 / Shogun» παύει επίσης να εξυπηρετεί απευθείας τη Σαγκάη, ενώ το «AE55 / Griffin» δεν θα προσεγγίζει το Yantian.
Έρευνα της Alphaliner έδειξε ότι ο αριθμός των προσεγγίσεων ευρωπαϊκών λιμανιών μειώθηκε σταδιακά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Το βρετανικό λιμάνι του Felixstowe αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη απώλεια προσεγγίσεων στην Άπω Ανατολή: Από τις 10 εβδομαδιαίες προσεγγίσεις στις αρχές του 2016, μόνο τέσσερις θα μείνουν στις αρχές του 2022.
Επίσης μόνο τα μισά από τα έξι loops της 2M θα διατηρήσουν προσεγγίσεις στο Ρότερνταμ, στο Bremerhaven και στο Felixstowe. Βασικός λόγος για τη μείωση των προσεγγίσεων των λιμανιών θεωρείται από τους Liners η εξαιρετική συμφόρηση που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης. «Εάν κάποιο από τα πλοία μας καθυστερήσει έστω και λίγες μέρες ξεκινά το φαινόμενο του κυματισμού», λέει η Maersk. «Πιστεύουμε ότι η μείωση των προσεγγίσεων είναι ο καλύτερος τρόπος δράσης για να αποφευχθεί μια κατάρρευση του δικτύου».
Το παράδειγμα που έθεσε η 2M είναι πιθανό να ακολουθήσει η THE Alliance, εκτιμά η Alphaliner.
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα