Από τον καταστροφικό τυφώνα Άιντα στις ΗΠΑ μέχρι τις πλημμύρες στην Κίνα και στην Ευρώπη, η κλιματική αλλαγή προκάλεσε καταστροφές με οικονομικό κόστος δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων σε παγκόσμιο επίπεδο το 2021, πλήττοντας σκληρά τόσο τους φτωχούς όσο και τους πλούσιους, όπως ανακοίνωσαν σήμερα ερευνητές.
Οι πλημμύρες, οι καταιγίδες και η ξηρασία στοίχισαν τη ζωή και απομάκρυναν από τις εστίες τους εκατομμύρια ανθρώπους σε μερικές από τις πιο φτωχές περιοχές του πλανήτη, γεγονός που δίνει έμφαση στην κλιμακούμενη αδικία των συνεπειών καθώς η γη υπερθερμαίνεται, σύμφωνα με έκθεση της φιλανθρωπικής οργάνωσης Christian Aid.
«Το κόστος της κλιματικής αλλαγής ήταν βαρύ αυτή τη χρονιά», δήλωσε η Κατ Κρέιμερ που ηγείται της πολιτικής για το κλίμα στην Christian Aid και είναι συντάκτρια της έκθεσης «Υπολογίζοντας το κόστος για το 2021: ένα έτος κλιματικής κατάρρευσης».
«Παρά το γεγονός ότι ήταν καλό που είδαμε κάποια πρόοδο στη διάσκεψη COP26 του ΟΗΕ, είναι ξεκάθαρο ότι δεν βρισκόμαστε σε μία πορεία που να διασφαλίζει έναν ασφαλή κόσμο που ευημερεί», πρόσθεσε η ίδια.
Η ίδια έκθεση προσδιόρισε 15 από τις πιο μεγάλες κλιματικές καταστροφές που έγιναν μέσα στο 2021, συμπεριλαμβανομένων 10 από τις οποίες η καθεμία προκάλεσε ζημιές μεγαλύτερες του 1,5 δισεκατ. δολαρίων, με τις καταστροφές από τις ακραίες καιρικές συνθήκες να γίνονται αισθητές παντού, από την Αυστραλία μέχρι την Ινδία και από το Νότιο Σουδάν μέχρι τον Καναδά.
Το κόστος της κλιματικής αλλαγής σε οικονομικό και ανθρωπιστικό επίπεδο αναμένεται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται, εκτός και αν οι κυβερνήσεις επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για τη μείωση των εκπομπών βλαβερών αερίων, συγκρατώντας την αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη.
Οι αυξανόμενες εκκλήσεις από τις πιο ευάλωτες χώρες που βρίσκονται σε κίνδυνο για τη συγκρότηση ενός νέου ταμείου που θα βοηθάει στην κάλυψη του κόστους «των απωλειών και της καταστροφής» σε έναν πιο θερμό κόσμο πρέπει να γίνουν μία «παγκόσμια προτεραιότητα» για το 2022, δήλωσε η Νουσράτ Τσοουντχαρί, σύμβουλος για την κλιματική δικαιοσύνη στο Μπαγκλαντές.
Ο Μοχάμεντ Αντοού, διευθυντής του ινστιτούτου Power Shift Africa, που έχει την έδρα του στο Ναϊρόμπι, επεσήμανε ότι στην Αφρική καταγράφηκαν μερικές από τις πιο καταστροφικές συνέπειες -και ίσως από αυτές με το μεγαλύτερο οικονομικό κόστος- μέσα στο 2021, από τις καταρρακτώδεις βροχές μέχρι την ξηρασία.
«Το 2022 είναι αναγκαίο να γίνει το έτος της πραγματικής οικονομικής υποστήριξης για αυτούς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της κρίσης» πρόσθεσε ο ίδιος.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Τα «ομόλογα καταστροφής» και οι ασφαλιστικές στο έλεος του... καιρού
Η επικεφαλής της Eiopa λέει ότι η αύξηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις εταιρείες και τα κράτη μέλη
Πού θα βρεθούν τα 780 εκατ. για την προστασία των ελληνικών θαλασσών – Η κατανομή
Το roadmap των δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία των ωκεανών
Πλώρη… για τα εναλλακτικά καύσιμα από τους πλοιοκτήτες – Οι βιώσιμες λύσεις
Η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά εναλλακτικές επιλογές για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων
Δοκιμάζονται τα «πράσινα λεωφορεία» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών και φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες