Τη συνεργασία τους ανακοίνωσαν η βιομηχανία αυτοκινήτου Stellantis (Fiat Chrysler και PSA Group) και η Amazon, με την πρώτη να αποκτά πρόσβαση σε λογισμικά του τεχνολογικού κολοσσού που μπορεί να ενσωματώσει στα οχήματα της καθιστώντας τα πιο… έξυπνα και την δεύτερη να επεκτείνει τη δραστηριότητα της στον κλάδο αυτοκινήτου με σημείο αιχμής την ηλεκτροκίνηση.
Είναι γνωστό, εξάλλου, το ενδιαφέρον της Amazon για τον κλάδο αυτοκινήτου. Όμως, μέσα από τη συνεργασία τους θα δημιουργήσουν από κοινού ηλεκτρικά φορτηγά, με τα οποία η Amazon θα εξοπλίσει τον στόλο της και το τεράστιο δίκτυο παράδοσης προϊόντων που έχει δημιουργήσει.
Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε, η Amazon θα είναι ο πρώτος πελάτης της νέας γραμμής φορτηγών-ντελίβερι που θα αρχίσει να κατασκευάζεται από την Stellantis, από το 2023. Ο συνολικός αριθμός των φορτηγών που θα παραδοθούν δεν διευκρινίστηκε, ωστόσο είναι γνωστό πως η εταιρεία θα χρειαστεί αρκετές χιλιάδες.
Στο πλαίσιο, εξάλλου, της κάλυψης των αναγκών της είχε ήδη συμφωνήσει να αγοράσει 100.000 ηλεκτρικά φορτηγάκια από την startup Rivian Automotive.
Από την άλλη πλευρά η Stellantis στο δρόμο για τη μετάβαση της προς τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και το κυνήγι των εξειδικευμένων ομίλων του κλάδου, όπως η Tesla, θα χρειαστεί για τα οχήματα της νέα λογισμικά και εξοπλισμό κυρίως στο μέτωπο του infotainment για να προσελκύσει τους καταναλωτές, κάτι που θα της διασφαλίσει η Amazon.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι οι δυο τους να συνεργαστούν για την ανάπτυξη νέου λογισμικού για τα λεγόμενα «smart cockpit» του συνόλου των μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία ορίζεται πως θα είναι έτοιμα από το 2024. Μάλιστα, η φωνή και η τεχνολογία της Alexa θα «ντύνει» τα νέα συστήματα πλοήγησης κλπ, με το «smart cockpit» των οχημάτων να περιλαμβάνει σειρά υπηρεσιών, όπως πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες πληρωμών και ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η σύμπραξη Stellantis και Amazon, που ανακοινώθηκε στο περιθώριο της μεγάλης έκθεσης ηλεκτρονικών προϊόντων που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας, είναι μόλις η τελευταία μιας σειράς ανάλογων συνεργασιών ανάμεσα στους δύο κλάδους.
Στις αρχές της περσινής χρονιάς, η αμερικανική Ford είχε ανακοινώσει ανάλογη συνεργασία της με την Google, που θα της παρέχει αποκλειστικές υπηρεσίες cloud στα οχήματα της, ενώ με την Google έχει ανακοινώσει πως θα συνεργαστεί και η γαλλική Renault. Αντιστοίχως, General Motors και Volkswagen έχουν καταλήξει σε συμφωνίες συνεργασίας με την Microsoft κυρίως στο μέτωπο της αυτόνομης οδήγησης.
Latest News
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί