Σε λειτουργία τέθηκε η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.
Μέσα από την ιστοσελίδα 1555.gov.gr ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετείται για τα ζητήματα που τον απασχολούν, χωρίς να απαιτείται η κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο του 1555.
Το κύριο χαρακτηριστικό της ιστοσελίδας είναι ο ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν:
• Να συνδέονται και να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
• Να υποβάλουν προσωποποιημένα αιτήματα ή ερωτήματα (tickets) και να παρακολουθούν την πορεία τους, μέσω προσωπικής θυρίδας/αποθετηρίου απαντήσεων.
Πώς λειτουργεί η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων/ερωτημάτων
Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης εξυπηρέτησης μέσω του Οδηγού του Πολίτη, είναι ιδιαίτερα απλή, ασφαλής και γρήγορη, επισημαίνεται από το υπουργείο.
Συγκεκριμένα, ο πολίτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα 1555.gov.gr, επιλέγει την υπηρεσία για την οποία θέλει να υποβάλει ερώτημα και στη συνέχεια την ενότητα «Ηλεκτρονικό Ερώτημα». Αφού ταυτοποιηθεί με τους προσωπικούς του κωδικούς Taxisnet, καλείται να δηλώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του και να πληκτρολογήσει το ερώτημα ή αίτημά του στο σχετικό πεδίο.
Ανάλογα με το θέμα που τον απασχολεί, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει νέο αίτημα ή να ζητήσει διευκρινίσεις και ενημέρωση για την πορεία αιτήματος που έχει ήδη καταθέσει. Μπορεί, επίσης, να επισυνάψει οποιοδήποτε αρχείο κρίνει ότι θα βοηθήσει στη διαχείριση του αιτήματός του.
Κάθε αίτημα που υποβάλλεται με αυτή τη διαδικασία, δρομολογείται αυτόματα στην αρμόδια ομάδα εργασίας του Φορέα (ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και λοιπές υπηρεσίες του Υπουργείου), για να το επεξεργαστεί και να το επιλύσει. Ο πολίτης λαμβάνει στο e-mail που έχει δηλώσει το μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης για το ερώτημά του, καθώς και σύνδεσμο που οδηγεί στο προσωπικό του αποθετήριο απαντήσεων. Όταν η επεξεργασία του αιτήματος ολοκληρωθεί, ειδοποιείται μέσω e-mail και λαμβάνει σύνδεσμο μετάβασης στο αποθετήριο, ώστε να ενημερωθεί για την απάντηση του φορέα.
Ο Οδηγός του Πολίτη εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, με σκοπό να καλύψει το σύνολο των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά: «Από την αρχή της λειτουργίας του, είχαμε τονίσει πως το 1555 δεν είναι απλά ένα τηλεφωνικό κέντρο, αλλά ένα ολοκληρωμένο ενιαίο κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών που περιλαμβάνει πολλαπλά κανάλια υποδοχής, διαχείρισης και παρακολούθησης των αιτημάτων τους. Η λειτουργία της ιστοσελίδας 1555.gov.gr και η δυνατότητα που παρέχει για υποβολή προσωποποιημένων αιτημάτων ή ερωτημάτων και παρακολούθησης της πορείας τους, εξυπηρετεί ακριβώς αυτή τη λογική. Ο πολίτης, χωρίς να καλεί στο 1555, μπορεί μέσα από την ιστοσελίδα του να βρίσκει άκρη στο εργασιακό, ασφαλιστικό ή συνταξιοδοτικό ζήτημα που τον απασχολεί.
»Οφείλω να υπενθυμίσω πού βρισκόμασταν λίγους μήνες πριν. Από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων μεταφερθήκαμε σε ένα περιβάλλον άμεσης εξυπηρέτησης, χωρίς ταλαιπωρία και πολύωρες αναμονές. Οκτώ στους δέκα πολίτες που χρησιμοποίησαν το 1555 δηλώνουν ότι βρήκαν λύση στο πρόβλημά τους, ενώ οι συνολικές κλήσεις που διεκπεραιώθηκαν ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο».
Latest News
Οι τελευταίες πληρωμές και φοροεκκρεμότητες της χρονιάς
Ποιες δηλώσεις θα πρέπει να υποβληθούν έως 31 Δεκεμβρίου ? Πώς δηλώνονται αναδρομικά ποσά από μισθούς και συντάξεις
Πότε πληρώνονται οι συντάξεις με την αύξηση – Σε ποιους δικαιούχους και πότε θα δοθεί έκτακτη ενίσχυση
Η υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι οι συντάξεις αυτές θα περιλαμβάνουν την αύξηση του 2,4% που έχει επιβληθεί οριζοντίως
Ποιοι συνταξιούχοι θα πάρουν αύξηση στο τέλος Δεκεμβρίου
Οι συνταξιούχοι που θα λάβουν για πρώτη φορά σύνταξη εντός του 2025 δε θα δουν την αύξηση του 2,4%
Αναδρομικά: Πότε θα τα λάβουν 400.000 συνταξιούχοι - Οι δικαιούχοι
Παρατείνεται η αγωνία των συνταξιούχων για τα αναδρομικά – Καμία κυβερνητική δέσμευση για επέκταση της απόφασης σε όσους δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη
Με αλλαγές οι φορολογικές δηλώσεις του 2025 - Ποιοι θα «κερδίσουν» έκπτωση φόρου
Ανατροπές στις φορολογικές δηλώσεις - Τι αλλάζει στο χρονοδιάγραμμα, τις εκπτώσεις φόρου, τις δηλώσεις συζύγων
ΑΑΔΕ: Παρατείνεται ο χρόνος υποβολής συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων
Οι φορολογούμενοι έχουν περιθώριο ως 28/2/2024
Και η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της ΑΑΔΕ - Πώς θα περιοριστεί κι άλλο η φοροδιαφυγή
Στο Invest in Greece Forum ο Πιτσιλής αναφέρθηκε στις υπηρεσίες που παρέχει η ΑΑΔΕ στους πολίτες
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.
ΕΦΚΑ: Με κατασχέσεις απειλούνται 2,4 εκατ. οφειλέτες
Στα ύψη έχουν εκτοξευτεί τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία - Τι αποκαλύπτουν τα επίσημα στοιχεία
Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα
Σταθερά σε διψήφιο ποσοστό παραμένει η προσδοκία για απασχόληση στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2025, παρά την υποχώρηση των προθέσεων προσλήψεων. Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος.