Μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas.

Αυτό αναφέρουν πηγές, σύμφωνα με τις οποίες η ΡΑΕ αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία των πιστοποιήσεων και πλέον οι Ιταλοί να αναλάβουν και κανονικά την ελληνική εταιρεία.

Σε αυτή υπενθυμίζεται ότι υπάγονται τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου και συγκεκριμένα η ΕΔΑ Αττικής, η ΔΕΔΑ και η ΕΔΑ ΘΕΣΣ.

Η Italgas, ο μεγάλος Ιταλός διαχειριστής διανομής αερίου αναμένεται καταβάλει το ποσο των 733 εκατ. ευρώ, ενώ υπολογίζεται ότι και με την απόκτηση του 49% της ΕΔΑ ΘΕΣΣ (ανήκει στην Eni Gas e Luce) θα έχει πληρώσει περί τα 940 εκ ευρώ.

Στο ευρωδικαστήριο και πάλι για τη ΛΑΡΚΟ

Στο εδώλιο του ευρωδικαστηρίου θα βρεθεί την ερχόμενη Τετάρτη και πάλι η Ελλάδα για την υπόθεση της ΛΑΡΚΟ και των παράνομων κρατικών ενισχύσεων προς τη νικελοβιομηχανία. Μια υπόθεση που θα έμπαινε στο…συρτάρι εάν είχε ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση της ΛΑΡΚΟ, η οποία παίρνει διαρκώς παρατάσεις. Η υπόθεση είχε ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2013, όταν η Επιτροπή κίνησε έρευνα για ορισμένα μέτρα στήριξης προς τη ΛΑΡΚΟ από το Ελληνικό Δημόσιο, κατά την περίοδο 2008-2011, με τη μορφή κρατικών εγγυήσεων και συμμετοχής του Δημοσίου στην αύξηση του κεφαλαίου της εταιρίας, συνολικού ύψους περίπου 136 εκατ. ευρώ. Τον Μάρτιο του 2014 εκδόθηκε απόφαση με την οποία η Επιτροπή έκρινε ότι οι ενισχύσεις αυτές ήταν παράνομες και μη συμβατές με την εσωτερική αγορά και έπρεπε να ανακτηθούν.

Η ΛΑΡΚΟ άσκησε προσφυγή ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ (ΓΔΕΕ) ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής. Η προσφυγή απορρίφθηκε τον Φεβρουάριο 2018. Δύο χρόνια αργότερα το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) αναίρεσε το μέρος της απόφασης του 2018 που αφορούσε την «εγγύηση 2008» εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου για δάνειο ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χορήγησε η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος στη ΛΑΡΚΟ αλλά απέρριψε την αναίρεση της ΛΑΡΚΟ και ανέπεμψε την υπόθεση ενώπιον του ΓΔΕΕ η οποία θα εκδικαστεί την Τετάρτη.

Ωστόσο, από το 2017 τρέχει κι άλλη μια υπόθεση για τη ΛΑΡΚΟ. Τότε το ΔΕΕ διαπίστωσε πρώτη φορά ότι η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ανάκτηση των παράνομων και μη συμβατών με την εσωτερική αγορά ενισχύσεων και κατόπιν νέας προσφυγής της Επιτροπής, τον Ιανουάριο του 2022, το ΔΕΕ υποχρέωσε την Ελλάδα να καταβάλει κατ’ αποκοπήν ποσό ύψους 5,5 εκατ. ευρώ και χρηματική ποινή ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης, διότι δεν ανέκτησε τις κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στη ΛΑΡΚΟ.

Ψηφιακός μετασχηματισμός και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Νέα ψήφο εμπιστοσύνης προς τις ελληνικές startups αποτελεί η χρηματοδότηση ύψους 100 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε πρόσφατα η ψηφιακή πλατφόρμα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, Spotawheel, η οποία κατατάσσεται μεταξύ των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών στην Ευρώπη. Η VentureFriends ηγήθηκε της χρηματοδότησης, με τη συμμετοχή των Adevinta Ventures, UNIQA Ventures, Rockaway Ventures Fund, Velocity Partners, Endeavor Catalyst, FJ Labs, Collective Spark καθώς και άλλων θεσμικών επενδυτών.

Τι το ξεχωριστό κάνει η Spotawheel; Oπως διαβάζουμε σε σχετική ανακοίνωση, η Spotawheel παρέχει έναν απλό, εύκολο και γρήγορο τρόπο αγοράς ενός αξιόπιστου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μέσα από τη μεγάλη της ποικιλία επανασχεδιάζοντας ολόκληρη τη διαδικασία πώλησης και αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Όπως επισημαίνεται, με τη χρήση εξειδικευμένου αλγόριθμου αξιολόγησης που έχει αναπτύξει, συνδυάζοντας αρμονικά τεχνολογίες αιχμής όπως Big Data και Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ), είναι σε θέση να προβλέπει με ακρίβεια τις τάσεις προσφοράς και ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στην πανευρωπαϊκή αγορά.

«Η εταιρεία έχει επιτύχει κορυφαίες θέσεις στην Πολωνία και την Ελλάδα και τώρα ξεκινά τη δραστηριότητά της στη Ρουμανία. Παράλληλα, μέσα στους επόμενους μήνες θα εισάγει και νέες online υπηρεσίες για τους καταναλωτές. Η εταιρεία είναι σε πορεία να φτάσει έσοδα 200 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους, στοχεύοντας παράλληλα σε επέκταση επιπλέον 6 αγορών από το 2023 και μετά».

Αναμένει πενταπλασιασμό του στόλου της, ενώ επεκτείνει σημαντικά τη δυνατότητά της να ελέγξει και να προετοιμάσει έως και 50.000 αυτοκίνητα ετησίως. Η εταιρεία αριθμεί αυτή τη στιγμή πάνω από 300 ανθρώπους δυναμικό και αναμένεται να πραγματοποιήσει πάνω από 700 νέες προσλήψεις μέσα στους επόμενους 12 μήνες, επεκτείνοντας έτσι τις δραστηριότητές της στη Γερμανία και σε όλη τη Δυτική Ευρώπη.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories