Τουλάχιστον 15% ήταν αυξημένη η επιβατική κίνηση το τριήμερο 12-14 Αυγούστου φέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας για τους απόπλους από Πειραιά τις συγκεκριμένες ημέρες. Ειδικότερα από την Παρασκευή 12 Αυγούστου μέχρι και την Κυριακή αναχώρησαν από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου (εκτός Αργοσαρωνικού), συνολικά 85.396 επιβάτες, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (Δευτέρα 12 – Τετάρτη 14 Αυγούστου) οι επιβάτες που αναχώρησαν από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου (εκτός Αργοσαρωνικού) ανήλθαν στους 74.986 επιβάτες.
Η υψηλότερη κίνηση καταγράφηκε το Σάββατο 13 Αυγούστου, με 24 απόπλους, ενώ την Κυριακή 14 Αυγούστου καταγράφηκαν 22 απόπλοι πλοίων με 23.789 επιβάτες και 4.585 ΙΧ. Ρόλο για τη φετινή αύξηση εκτιμάται ότι έπαιξε το γεγονός ότι φέτος η 15η Αυγούστου έπεσε Δευτέρα. Σε κάθε περίπτωση, η εικόνα της επιβατικής κίνησης είναι θετική, αν ληφθεί υπόψη ότι και τα εισιτήρια φέτος ήταν πολύ πιο ακριβά από το 2019 λόγω του πολύ αυξημένου κόστους καυσίμων.
Διαβάστε επίσης: Μεγαλύτερη πρόκληση, ο γερασμένος στόλος
Καύσιμα
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 12 Αυγούστου του 2019 η τιμή του καυσίμου IFO 380, του πιο συνηθισμένου την εποχή εκείνη καυσίμου των συμβατικών πλοίων, ήταν περί τα 315 δολ. ο τόνος και φέτος την ίδια ημερομηνία ήταν 538 δολ. ο τόνος, με την ισοτιμία βέβαια του ευρώ προς το δολάριο να είναι σχεδόν ένα προς ένα (1/1,02 δολ.), ενώ πριν από τρία χρόνια την ίδια περίοδο ήταν 1,0 προς 1,12 δολ. Φέτος τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοΐας καίνε καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, η τιμή του οποίου είναι πολύ υψηλότερη από την τιμή του IFO 380, καθώς φτάνει τους 860 δολ. ο τόνος, ενώ στο τέλος του προηγούμενου Ιουνίου είχε ξεπεράσει και τα 1.320 δολ τον τόνο.
Υπενθυμίζεται ότι τον τελευταίο χρόνο σύμφωνα και με τους δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά περίπου 25%.
Το τρέχον καλοκαίρι, σύμφωνα με μελέτη της XRTC για την ελληνική ακτοπλοΐα, περί τα 100 ακτοπλοϊκά πλοία εξυπηρετούν καθημερινά 115 νησιά της χώρας μας είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους. Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες ελέγχουν 43 πλοία (Attica 30, ANEK 9 και Μινωικές Γραμμές 4 πλοία), ενώ άλλες τρεις μεσαίες εταιρείες ελέγχουν έναν στόλο από 34 πλοία (SeaJets 24, Fast Ferries 4 και Levante Ferries 6 πλοία) και άλλες 22 ακτοπλοϊκές εταιρείες ελέγχουν έναν στόλο με 37 πλοία.
Ενδομεταφορές
Η ανάπτυξη των νησιών μας στηρίζεται αποκλειστικά στην ακτοπλοΐα. H ακτοπλοΐα συνδέει 115 κατοικήσιμα νησιά, στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού της χώρας. Από αυτά τα νησιά μόνο τα 25 διαθέτουν αεροδρόμιο, οι ενδομεταφορές εξυπηρετούνται μόνο διά θαλάσσης, ενώ το 85% των εμπορευματικών αναγκών των νησιών και το σύνολο της τροφοδοσίας τους καλύπτονται από την ακτοπλοΐα.
Μία από τις βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι η γήρανση του στόλου καθώς γύρω στο 70% των πλοίων είναι άνω των 20 ετών, γεγονός που σύμφωνα με την XRTC καθιστά επιτακτική την ανάγκη ανανέωσης του στόλου για όλα τα μεγέθη των πλοίων.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες