Διπλασίασε σχεδόν τα κέρδη μετά φόρων ο όμιλος ΑΒΑΞ στο πρώτο εξάμηνο του 2022, καθώς διαμορφώθηκαν στα 12.7 εκατ. ευρώ, έναντι 5,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο 2021. Ο δανεισμός του ομίλου μειώθηκε κατά 42,6 εκατ. ευρώ και συνολικά 120 εκατ. ευρώ τη διετία 2020-2022, ενώ ολοκληρώθηκαν τρία σημαντικά κατασκευαστικά και ενεργειακά έργα (Μετρό Γραμμή 3, ΙGB, Σταθμός Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο Ιράκ) σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Όσον αφορά στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Μετρό: Εφτασε Πειραιά, «θέμα ημερών να δοθεί σε λειτουργία»

Πιο αναλυτικά, λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες του Ομίλου – δεδομένης της πώλησης του βραχίονα ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra – ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 194 εκατ. Ευρώ, έναντι 261,7 εκατ. Ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Στη μείωση του τζίρου συνετέλεσε η καθυστέρηση στην έναρξη νέων συμβάσεων, ως απόρροια της αβεβαιότητας που προκάλεσε η διεθνής συγκυρία (πόλεμος, ενεργειακό κόστος, εφοδιαστική αλυσίδα υλικών). Επιπλέον, αρνητικά λειτούργησε στα μικτά αποτελέσματα του Oμίλου και τα κέρδη από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες η επίδραση που επέφερε στο κατασκευαστικό κόστος των υπό ολοκλήρωση έργων η διεθνής ανατίμηση των δομικών υλικών, του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, των καυσίμων και των μεταφορικών εξόδων, εξελίξεις που είχαν ήδη επισημανθεί από τους τελευταίους μήνες του 2020 μέχρι και σήμερα. Παράλληλα, τα συνολικά κέρδη μετά φόρων άγγιξαν τα 12,7 εκατ. Ευρώ έναντι 5,9 εκατ. Ευρώ το α’ εξάμηνο 2021.

Διαβάστε επίσης: ΑΒΑΞ: Προμήθεια στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τα έργα υποδομής στο Ελληνικό

Στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2022, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων έργων του Ομίλου ανήλθε σε 2,0 δισ. Ευρώ. Μετά την 30.06.2022, ο Όμιλος υπέγραψε νέες συμβάσεις, ενώ σε συνδυασμό και με τις προς υπογραφή συμβάσεις, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του Ομίλου υπερβαίνει τα 2,5 δισ. Ευρώ (χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη η εκτέλεση έργων εντός του γ’ τριμήνου του 2022).

Προοπτικές

Η ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής και ενέργειας το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα νέα έργα που έχουν αναληφθεί την τελευταία χρονική περίοδο, καθώς και το ύψος του ανεκτέλεστου υπόλοιπου διαμορφώνουν ένα πιο θετικό πλαίσιο συνθηκών για τη μελλοντική κερδοφορία, ενισχύοντας σταθερά τις προοπτικές περαιτέρω μεγέθυνσης και ισχυροποίησης του Ομίλου.

Κατά την τελευταία περίοδο, άρχισε, επίσης, να υλοποιείται η στρατηγική του Ομίλου για την ανάδειξη της αξίας του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, η πιο πρόσφατη αποτίμηση του οποίου ανέρχεται στα 515 εκατ. Ευρώ. Στo πλαίσιο αυτό, η συμμετοχή της ΑΒΑΞ στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου έχει μεταβιβαστεί στην 100% θυγατρική ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις.

Σημαντική μείωση δανεισμού

Το α ’εξάμηνο του 2022 ο δανεισμός του Ομίλου συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων leasing μειώθηκε κατά 42,6 εκατ. Ευρώ και πλέον την 30.06.2022 ανέρχεται στα 452,9 εκατ. Ευρώ έναντι 495,5 εκατ. Ευρώ στο τέλος του 2021. Ο καθαρός δανεισμός & leasing του Ομίλου έχει μειωθεί παραπάνω από 120 εκατ. Ευρώ από τα τέλη του 2020 έως τα μέσα του 2022. Το συνολικό καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες μειώθηκε σημαντικά στα 9,1 εκατ. Ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έναντι 11,8 εκατ. Ευρώ στο α’ εξάμηνο του προηγούμενου έτους, λόγω μείωσης του συνολικού δανεισμού και του επιτοκιακού περιθωρίου των ομολογιακών δανείων.

Ολοκλήρωση έργων

Το α’ εξάμηνο του 2022 χαρακτηρίστηκε από τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα κρίσιμων υλικών, τις μεγάλες αυξήσεις στις εν γένει τιμές των κατασκευαστικών υλικών και την εκτίναξη στις τιμές των καυσίμων που οδήγησαν αντίστοιχα σε αύξηση στο σύνολο του μεταφορικού κόστους. Παρόλα αυτά, ο Όμιλος ολοκλήρωσε με επιτυχία κατά τη συγκεκριμένη περίοδο:

1. την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά, θέτοντας στη διάθεση του επιβατικού κοινού τρεις νέους σταθμούς που θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γειτονιές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, συνδέοντάς τις με το κέντρο της Αθήνας.

2. το έργο της μελέτης και κατασκευής του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Bismayah 3, στην περιοχή Bismayah του Ιράκ ισχύος 1.650MW, που αποτελεί το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανέλαβε ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος στο εξωτερικό

3. τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας- Βουλγαρίας IGB ο οποίος αναδεικνύει τον στρατηγικό γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας, αναβαθμίζει την ενεργειακή ασφάλεια της ευρύτερης Νοτιοανατολικής Ευρώπης και καθιστά τη χώρα μας έναν νέο και ισχυρό ενεργειακό κόμβο.

Παράλληλα, έχει ξεκινήσει και συνεχίζει βάσει χρονοδιαγράμματος την κατασκευή των έργων υποδομής Α’ φάσης στο The Ellinikon και τις εργασίες για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ, αντίστοιχα έντονη δραστηριότητα προβλέπεται να έχει ο Όμιλος και το β’ εξάμηνο του 2022, καθώς μεταξύ άλλων προχωρούν τα έργα ή οι διαδικασίες για την υπογραφή νέων συμβάσεων σε διαγωνισμούς που έχει μειοδοτήσει ο Όμιλος, όπως ενδεικτικά:

• το οδικό τμήμα «Μπράλος-Άμφισσα» (προς υπογραφή)
• τη Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης (FlyOver) (προς υπογραφή)
• ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, (υπό εκτέλεση)
• η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα (προς υπογραφή)
• η κατασκευή ΦΒ πάρκου ισχύος 65 MW για τη ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία (υπό εκτέλεση)

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Επιχειρήσεις |

DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα

Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ. 

Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου
Academia |

Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas

Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων