Με μείωση του κόστους σε όλους τους τομείς, από τα εξαρτήματα ως τα logistics, και χαμηλότερες τιμές που θα διατηρήσουν την πίεση στους ανταγωνιστές, σκοπεύει ο Ίλον Μασκ να οδηγήσει την Tesla μέσα από την «τρικυμία» της επερχόμενης «βαθιάς ύφεσης».

Ηλεκτρικά οχήματα: Οι μειώσεις τιμών της Tesla δίνουν… πόνο στις start-up του κλάδου

Όπως μεταδίδει το Reuters, σε τηλεδιάσκεψη στην οποίαν συζήτησαν τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου της Tesla, ο Μασκ και άλλα στελέχη της εταιρείας παρουσίασαν τα σχέδια μείωση των τιμών έως και 20% μέσω της γενικευμένης μείωσης του κόστους, κίνηση που οδηγεί ορισμένους αναλυτές να κάνουν λόγο για «πόλεμο τιμών».

Το σχέδιο

Το σχέδιο περιλαμβάνει την επέκταση της παραγωγής στα νεότερα εργοστάσια της Tesla στο Βερολίνο και στο Όστιν του Τέξας και την αύξηση της εσωτερικής παραγωγής μπαταριών της εταιρείας, κάτι που θα αποφέρει εξοικονόμηση πόρων.

Ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών Ζάκαρι Κέρκχορν δήλωσε ότι η εταιρεία θα προσπαθήσει να μειώσει το κόστος σε κάθε τομέα και να εξαλείψει τις αυξήσεις που προκάλεσαν τα χρόνια αστάθειας λόγω του κορωνοϊου.

Αυτό σημαίνει ότι τα εργοστάσια της Tesla θα λειτουργούν πιο λιτά, με λιγότερα υλικά σε απόθεμα, θα μειώσουν τα έξοδα μεταφοράς πρώτων υλών, εξαρτημάτων και οχημάτων, ενώ η εταιρεία θα διαπραγματευτεί χαμηλότερες τιμές με τους προμηθευτές της.

Σημειώνεται ότι η Tesla αγοράζει μπαταρίες από την ιαπωνική Panasonic και την κινεζική CATL και προμηθεύεται ορισμένα κρίσιμης σημασίας εξαρτήματα που χρησιμοποιεί για να μειώσει το κόστος και την πολυπλοκότητα της παραγωγής από την ιταλική IDRA Group.

Η Tesla μειώνει επίσης το κόστος επανασχεδιάζοντας στοιχεία των συστημάτων μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων, αφαιρώντας χαρακτηριστικά που οι ιδιοκτήτες δεν χρησιμοποιούν, με βάση τα δεδομένα που συλλέγονται από το σεντάν Model 3 και το SUV Model Y που κυκλοφορούν στο δρόμο, δήλωσε η εταιρεία.

Ο Μπιλ Ρούσο, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων Automobility με έδρα την Κίνα, δήλωσε ότι η Tesla έχει ήδη καταγράψει επιτυχίες στον τομέα της ανταγωνιστικότητας με απλοποιημένα σχέδια για τα ηλεκτρικά της οχήματα, παίρνοντας παράδειγμα από τους κατασκευαστές καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών.

Μπαταρίες και ανταγωνισμός

Εν τω μεταξύ, το κόστος του λιθίου που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελεί και την πιο ακριβή πρώτη ύλη, θα είναι υψηλότερο το 2023 από ό,τι πέρυσι, δήλωσε ο Κέρκχορν, θεωρώντας ωστόσο ότι η εξέλιξη αυτή θα ασκήσει πίεση κυρίως στους ανταγωνιστές της Tesla.

«Η εκτίμησή μου είναι ότι αν η ύφεση είναι σοβαρή, και νομίζω ότι μάλλον θα είναι – αν και ελπίζω το αντίθετο, θα οδηγήσει σε ουσιαστική μείωση σχεδόν όλων των δαπανών μας», δήλωσε ο Μασκ. «Αναμένουμε λοιπόν να δούμε αποπληθωρισμό στο κόστος των εισροών μας, το οποίο πιθανότατα θα οδηγούσε στη συνέχεια, ναι, σε καλύτερο περιθώριο κέρδους».

Η Tesla ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα επενδύσει περισσότερα από 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστασιακό της συγκρότημα στη Νεβάδα και να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών, ώστε να μπορεί να παράγει εκεί αρκετές ποσότητες για την τροφοδοσία 2 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. Οι προβλέψεις της εταιρείας αναφέρουν ότι θα πουλήσει 1,8 εκατομμύρια EVs φέτος, καταγράφοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 37% περίπου. Αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να φθάσει τα 2 εκατομμύρια οχήματα, εκτός αν υπάρξει κάποιο εξωτερικό σοκ, δήλωσε ο Μασκ.

Το περιθώριο κέρδους

Η Tesla είχε μέσο κέρδος σχεδόν 9.100 δολάρια ανά πωληθέν όχημα το τέταρτο τρίμηνο, μειωμένο κατά 6% σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα, ωστόσο παραμένει σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τους ισχυρότερους ανταγωνιστές της. Σύμφωνα με το Reuters, το κέρδος της εταιρείας κατά το τρίτο τρίμηνο ανά πωληθέν αυτοκίνητο ήταν περισσότερο από επτά φορές υψηλότερο από την Toyota. Εξάλλου η Tesla μείωσε τις τιμές έως και 20% νωρίτερα αυτό το μήνα, μια κίνηση που διεύρυνε το φάσμα της γκάμας της που πληροί τις προϋποθέσεις για τα φορολογικά κίνητρα ύψους 7.500 δολαρίων ανά όχημα που δίνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Κέρκχορν δήλωσε ότι η Tesla αναμένει να δει το μικτό περιθώριο κέρδους της να καταγράφει αύξηση κατά τουλάχιστον 20% για το 2023, με τη μέση τιμή των οχημάτων της να διατηρείται πάνω από τα 47.000 δολάρια, παρά τη μείωση του κόστους. Συγκριτικά, η μέση τιμή ενός νέου οχήματος ήταν λίγο πάνω από 49.500 δολάρια στην αμερικανική αγορά τον Δεκέμβριο.

Η μείωση του κόστους είναι επίσης το κλειδί για την επόμενη φάση της επέκτασης της Tesla, την οποία ο Μασκ άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία θα περιγράψει λεπτομερώς τον Μάρτιο:.Πρόκειται για το σχέδιο για ένα προσιτό EV που οι αναλυτές αναμένουν ότι η τιμή του θα είναι κάτω από 35.000 δολάρια.

Η Tesla σχεδιάζει επίσης να παρουσιάσει μια ανανεωμένη έκδοση του Model 3 sedan αργότερα φέτος με την κωδική ονομασία «Highland», με έμφαση εν μέρει στο μειωμένο κόστος παραγωγής, σύμφωνα με το Reuters.

Το μέσο κόστος ανά όχημα για την εταιρεία ανήλθε κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 σε σχεδόν 44.000 δολάρια.

«Η τιμή έχει πραγματικά σημασία. Νομίζω ότι υπάρχει απλά ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων που θέλουν να αγοράσουν ένα Tesla αλλά δεν μπορούν να το αντέξουν οικονομικά», δήλωσε ο Μασκ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.