Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας θα κληθεί να δώσει απαντήσεις για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, που παραιτήθηκε μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων.
Οι πρώτες κόντρες ξεκίνησαν χθες, Δευτέρα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή για το ποιοι θα πρέπει να έρθουν και να καταθέσουν σε αυτή τη διαδικασία. Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη τέτοια συνεδρίαση της Βουλής στην οποία θα κληθούν να προσέλθουν όλοι οι αρμόδιοι και να δώσουν τις εξηγήσεις τους για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Οι παθογένειες στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν γεννήθηκαν χθες
Χθες δεν ήταν δυνατό να ληφθεί κάποια απόφαση, καθώς ήταν πολλά τα πρόσωπα που πρότειναν οι εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων για να καταθέσουν στην Επιτροπή. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, υπήρξε άνθρωπος που ζήτησε να καταθέσουν και όλοι οι πρώην πρωθυπουργοί.
Σήμερα, Τρίτη, η ΝΔ κατέθεσε αίτημα για συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας την ερχόμενη Δευτέρα. Σε αυτήν καλούνται ο παραιτηθείς υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο Χρήστος Σπίρτζης και ο Γιώργος Γεραπετρίτης, όσοι δηλαδή συνήψαν και διαχειρίστηκαν την περίφημη σύμβαση 717.
Επιστολή Καραμανλή στον Τασούλα
Ο Κώστας Καραμανλής έθεσε εαυτόν στη διάθεση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας ενημερώνοντας σχετικά τον πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα.
Ο παραιτηθείς υπουργός σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο της Βουλής τονίζει ότι είναι στη διάθεση της επιτροπής που αναμένεται να συνεδριάσει την επόμενη εβδομάδα.
«Καρφιά» Οικονόμου σε Καραμανλή για ελλιπή ενημέρωση του Πρωθυπουργού
Το πρωί της Τρίτης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ είπε ότι ο πρωθυπουργός δεν είχε ενημερωθεί για την εικόνα στον ΟΣΕ, κάτι που ερμηνεύεται ως αιχμή για τον Κώστα Καραμανλή, ο οποίος ήταν ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός για να ενημερώσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την κατάσταση που επικρατούσε στους σιδηροδρόμους πριν από την τραγωδία τα Τέμπη.
Μάλιστα, ερωτηθείς εάν η κατάσταση στον ΟΣΕ ήταν γνωστή στην κυβέρνηση ή και στον πρωθυπουργό, ο Γιάννης Οικονόμου απάντησε χωρίς περιστροφές ότι ο πρωθυπουργός δεν είχε ενημέρωση, ενώ επεσήμανε με νόημα ότι οι αρμόδιοι έπρεπε να ξέρουν.
Γιατί η ΝΔ καλεί 3 πρώην υπουργούς + 1 μεταβατικό στην Επιτροπή
Η ΝΔ θέλει στο προσκήνιο τον υπουργό Υποδομών επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Σπίρτζη καθώς και τον Χρυσοχοΐδη που ήταν υπουργός την περίοδο 2013-2015. Ο τελευταίος άλλωστε είναι το πρόσωπο που επί κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου προκήρυξε τον διαγωνισμό για την περιβόητη σύμβαση «717» που αφορά το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου. Το 2013 είναι η χρονιά – αφετηρία για την… άτυχη πορεία αυτής της σύμβασης, που συνοδεύτηκε από διαδοχικές καθυστερήσεις, παρατάσεις και κενά.
«Διαχρονική απαξίωση»
«Να το πιάσουμε λοιπόν από τότε. Όλα στο φως από το 2013…» λένε γαλάζια στελέχη στο in. Στόχος της κυβέρνησης είναι να αναδειχθούν στα μάτια των πολιτών «διαχρονικές ευθύνες» για την κρατική απαξίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Εξάλλου για το θέμα η πολιτική κόντρα αγριεύει, με την κυβέρνηση να αναλαμβάνει «το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί» και με τον ΣΥΡΙΖΑ να χρεώνει στο Μαξίμου προσπάθειες αποποίησης και διάχυσης ευθυνών.
Το ζητούμενο για το γαλάζιο στρατόπεδο είναι να πείσει τους πολίτες ότι εννοεί τις δεσμεύσεις της, όχι μόνο για «πλήρη διαλεύκανση» της υπόθεσης των Τεμπών αλλά επιπλέον για τη βούλησή της να φέρει ανατροπές στα προβληματικά σημεία της λειτουργίας τους κράτους.
Η πρώτη εικόνα για τη «γραμμή» της κυβέρνησης θα φανεί εξάλλου πριν από τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών, καθώς αύριο (Τετάρτη) ο Γεραπετρίτης ετοιμάζεται για ενημέρωση – αντεπιθέσεις προς την πλευρά της αντιπολίτευσης στην ειδική συνεδρίαση της αρμόδιας για τον σιδηρόδρομο Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, όπως ζήτησε η κυβερνητική πλευρά, προκαλώντας αρχικά την «έκρηξη» της αντιπολίτευσης ότι «κρύβουν τον Καραμανλή».
Πηγή: In.gr
Latest News
Μάχη αλά ελληνικά για τη δεύτερη θέση στη Γαλλία
Αδιαμφισβήτητη η επικράτηση των ακροδεξιών επιγόνων της Λεπέν - Δημοσκοπικές αναλογίες της γαλλικής πολιτικής σκηνής με την ελληνική
Η μεγάλη έξοδος του Πάσχα ξεκίνησε – Πού σημειώνονται καθυστερήσεις
Σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής εντοπίζονται ήδη καθυστερήσεις
AEGEAN και Olympic Air θα μεταφέρουν το Άγιο Φως σε όλη τη χώρα
Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες ειδικές πτήσεις
Fruits and Vegetables: Imports to Greece Surge by 50.2% in April 2024
According to INCOFRUIT-HELLAS, the Association of Greek Fruit, Vegetable, and Juice Exporting Companies, the most notable increase was in potato imports, soaring to 44,590 tons (+102.5%) from 22,018 tons in April 2023.
Αποφυλακίζεται ο Μιχαλολιάκος – Αντίθετος ο εισαγγελέας, τον κρίνει αμετανόητο
Το Δικαστικό Συμβούλιο με βούλευμά του αποφάσισε την αποφυλάκιση του Νίκου Μιχαλολιάκου
Έκτακτος φόρος 90% σε διυλιστήρια και τράπεζες - Πρόταση νόμου από ΣΥΡΙΖΑ με 11 μέτρα για την ακρίβεια
Πρόταση για μείωση του υψηλού ΦΠΑ από το 24% σήμερα στο 21% με έναρξη εφαρμογής από 1/1/2025
Σε πασχαλινούς ρυθμούς η αγορά - Ποιες ώρες είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Οι καταναλωτές έχοντας λάβει και το Δώρο Πάσχα στους λογαριασμούς τους, σπεύδουν για τις πασχαλινές αγορές της τελευταίας στιγμής
FT: Οι «γκρινιάρηδες» Έλληνες ταξιτζήδες, τα POS και η μάχη κατά της φοροδιαφυγής
Εκτενές δημοσίευμα για τα νέα μέτρα και τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές
Ψηφίστηκε ο νέος δικαστικός χάρτης της χώρας
Ψηφίστηκε με 158 «ναι» και 141 «όχι»
Οι σημαντικότεροι σταθμοί στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - Πότε καθιερώθηκε το 8ωρο
Η πρώτη Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1893, ενώ το 8ωρο καθιερώθηκε πολλές δεκαετίες μετά