Εδώ και χρόνια ο CEO της Apple Τιμ Κουκ είναι αισιόδοξος για την Ινδία. Τώρα, ποντάρει πολλά στη χώρα της Νότιας Ασίας, καθώς η αμερικανική εταιρεία έχει ξεκινήσει να μεταφέρει μεγάλο όγκο των δραστηριοτήτων εκεί, θέλοντας να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα.

Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες που γίνονται, αναλυτές του CNBC πιστεύουν ότι η Apple θα παραμείνει εξαρτημένη από την Κίνα για πολλά χρόνια ακόμα.

Το «μεγάλο κόλπο» της Apple στην Ινδία – Πώς θα αναπτυχθεί στην αχανή χώρα

Apple: Αισιοδοξία για έως και τριπλασιασμό των επενδύσεων της Apple

Υπάρχει η δυνατότητα για την Ινδία να «γίνει η επόμενη Κίνα» για την παραγωγή της Apple, αλλά θα μπορούσε να χρειαστεί ακόμη και μια δεκαετία μέχρι να συμβεί αυτό, δήλωσε ο Μάρτιν Γιάνγκ, ανώτερος αναλυτής αναδυόμενων τεχνολογιών στην Oppenheimer & Co.

Υπενθυμίζεται πως πριν λίγες ημέρες η Apple άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής στην Ινδία, στην πόλη της Βομβάης, και πρόκειται να ακολουθήσει το δεύτερο στην πρωτεύουσα, το Νέο Δελχί.

Η κατασκευάστρια εταιρεία των iPhone εξακολουθεί να έχει ισχυρή παρουσία στην Κίνα λόγω των συνεργατών της στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι δυνατότητες υποδομής στην Κίνα εξακολουθούν να είναι καλύτερες από αυτές που προσφέρει η Ινδία, σύμφωνα με όσα υποστήριξε στο CNBC ο Νιτίν Σονί, ανώτερος διευθυντής της Flich Ratings.

«Θα χρειαστούν χρόνια για να διαφοροποιηθεί η Apple από την Κίνα», δήλωσε ο Σονί. «Η χώρα εξακολουθεί να αποτελεί έναν πολύ μεγάλο θύλακα για την Apple, όχι μόνο για την γραμμή συναρμολόγησης, αλλά και στο οικοσύστημα ημιαγωγών και στις δοκιμές».

Οι προσπάθειες της Apple να μετακινήσει τη συναρμολόγηση των προϊόντων της από την Κίνα έγιναν πιο επείγουσες τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας εντάθηκαν και παράλληλα επηρεάστηκε αρνητικά η αλυσίδα εφοδιασμού λόγω της πολιτικής μηδενικού covid. Η Apple αναγκάστηκε να μειώσει την παραγωγής της εξαιτίας των μέτρων, κάτι που φυσικά έβλαψε τα οικονομικά αποτελέσματά της.

Είναι επίσης εξαιρετικά απίθανο η Apple να μπορέσει να εξαλείψει πλήρως την εξάρτησή της από την Κίνα, δήλωσε ο Ναβκεντάρ Σινγκ, αναπληρωτής αντιπρόεδρος της International Data Corporation (IDC) στην Ινδία. Παρ’όλα αυτά η ανάπτυξη της Apple στην Ινδία έχει μόλις ξεκινήσει και αναμένονται πολλές ευκαιρίες τόσο στην παραγωγική παραγωγή όσο και στις λιανικές πωλήσεις στη χώρα.

Οι φιλοδοξίες της Apple

Η Ινδία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά smartphones παγκοσμίως όσον αφορά τις ετήσιες αποστολές και πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 12% της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC.

Ο τεχνολογικός γίγαντας κατασκευάζει σήμερα το 5 % έως 7% των iPhone στην Ινδία, πρόκειται για σημαντική αύξηση από το μόλις 1% του 2021. Με τις κινήσεις που γίνονται όλο αυτό το διάστημα, η εταιρεία πιστεύει ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί περισσότερο στο μέλλον.

«Η Κίνα και οι ΗΠΑ μαζί με την Ευρώπη παραμένουν οι καρδιές και οι πνεύμονες της ιστορίας της Apple, ενώ η Ινδία πρόκειται να γίνει μια από τις πέντε πρώτες αγορές που θα επικεντρωθεί η Apple. Υπάρχουν μεγάλες ελπίδες ότι η Ινδία μπορεί να αποτελέσει σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την Apple τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Νταν Ιβές, αναλυτής της Wedbush Securities στο CNBC.

Παρά το γεγονός ότι η Ινδική κυβέρνηση δήλωσε τον Ιανουάριο ότι η Apple στοχεύει να κατασκευάζει το 25% όλων των iPhone στην Ινδία, ο Ιβές δήλωσε ότι αυτός είναι ένας «υψηλός» στόχος και η επίτευξη του 10% έως 15% της παραγωγής φαίνεται πιο ρεαλιστική μακροπρόθεσμα.

Η Ινδία θα συνεχίσει να παίζει δευτερεύοντα ρόλο έναντι του Βιετνάμ στην παραγωγή πιο εξελιγμένων προϊόντων όπως τα MacBooks, αλλά τα μικρότερα προϊόντα όπως τα Apple Watch και τα Airpods θα κατασκευάζονται σύντομα στην Ινδία, πρόσθεσε ο Σινγκ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Sierra Nevada Corp: Της ανατέθηκε η σύμβαση για την ανάπτυξη του διαδόχου του αεροσκάφους E-4B
Διεθνή |

Ποια εταιρεία θα κατασκευάσει για 13 δισ. δολάρια το νέο αεροσκάφος της «Ημέρας της Κρίσεως»

Η ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμβαση αφορά στην ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους της «Ημέρας της Κρίσεως» λόγω της ικανότητάς του να επιβιώσει σε πυρηνικό πόλεμο.