Στους έξι μήνες που ο Μασκ βρίσκεται στο τιμόνι του Twitter προσπάθησε αρχικά να κερδίσει την εύνοια των διαφημιστών, της κύριας πηγής εσόδων της πλατφόρμας, υποσχόμενος ότι δεν θα γινόταν «δωρεάν για όλους».

Παρόλα αυτά, κορυφαία brands, όπως οι Mondelez, Carlsberg και United Airlines διέκοψαν τις διαφημιστικές δαπάνες στην πλατφόρμα.

Έρχονται φωνητικές και βίντεο κλήσεις μέσω Twitter

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο Μασκ επικοινώνησε προσωπικά με τους διευθύνοντες συμβούλους των διαφημιζόμενων ουσιαστικά για να τους επιπλήξει για τον περιορισμό της διαφημιστική δαπάνης, καθώς και για να εκφράσει την απειλή ότι θα υπάρξει «δημόσια διαπόμπευση» για αυτούς που ενεργούν με αυτόν τον τρόπο.

Πλέον, με τον διορισμό της Λίντα Γιακαρίνο, αρκετοί είναι οι αναλυτές του κλάδου που προβλέπουν ότι οι σχέσεις Twitter με τους διαφημιζόμενους θα διορθωθεί, στηριζόμενοι κυρίως στη φήμη της και στις στενές της σχέσεις με τον κόσμο της διαφήμισης.

Ο διορισμός της έρχεται αφού ο Μασκ επιδίωξε να ενισχύσει τα οικονομικά του Twitter, απολύοντας τουλάχιστον το 80% του εργατικού δυναμικού, υποβάλλοντας σημαντικές προσπάθειες μείωσης του κόστους και αναζητώντας τρόπους για τη δημιουργία νέων εσόδων.

Το Twitter δεν είναι πια επένδυση «υψηλού κινδύνου»

Αυτή η εικόνα ίσως αρχίσει να αλλάζει, όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα των Financial Times. Το GroupM, ιδιοκτησίας WPP και μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές στον χώρο των μέσων ενημέρωσης στον κόσμο, ανακοίνωσε στους πελάτες της ότι δεν χαρακτηρίζει πλέον το Twitter επένδυση «υψηλού κινδύνου», λίγες μέρες αφότου ο Ίλον Μασκ διόρισε τη Λίντα Γιακαρίνο ως νέα επικεφαλής της πλατφόρμας κοινωνικών μέσων.

Η Γιακαρίνο, πρώην επικεφαλής στο διαφημιστικό τμήμα της NBCUniversal θα αναλάβει τη γενική διεύθυνση της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης ενώ ο Μασκ θα διατηρήσει τις θέσεις του επικεφαλής τεχνολογίας και φυσικά του εκτελεστικού προέδρου.

Όπως αναφέρουν οι Financial Times, ήταν μια κίνηση που σηματοδότησε την ώθηση της εφαρμογής ώστε να κερδίσει πίσω δεκάδες σημαντικούς διαφημιζόμενους, οι οποίοι εγκατέλειψαν το Twitter λόγω του ανορθόδοξου τρόπου ηγεσίας του Μασκ αλλά και του χαλαρότερου ελέγχου στο περιεχόμενο μετά την εξαγορά των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η «έξοδος» των διαφημιζόμενων το τελευταίο διάστημα ουσιαστικά εξαφάνισε περίπου το 50% των εσόδων ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Twitter ετησίως.

Τον περασμένο Νοέμβριο, η GroupM είχε χαρακτηρίσει το Twitter ως «υψηλού κινδύνου» λόγω των φόβων που εκφράζονταν για την πορεία της πλατφόρμας. Ωστόσο, τη Δευτέρα, η υπηρεσία αφαίρεσε αυτή την ταξινόμηση, ανέφεραν στους Financial Times τρία άτομα με γνώση του θέματος, μια απόφαση που είναι πιθανό να ενθαρρύνει τους πελάτες της να αυξήσουν ξανά τις δαπάνες για διαφημίσεις.

Η GroupM κρατούσε μία στάση αναμονής μέχρι να υπάρξει μια «επιστροφή στην κανονικότητα» όσον αφορά την ποσότητα του επιβλαβούς περιεχομένου στην πλατφόρμα, η οποία είχε αυξηθεί μετά την εξαγορά του Μασκ, αναφέρει το δημοσίευμα.

Η πηγή του δημοσιεύματος ανέφερε ότι η GroupM ουσιαστικά περίμενε τον Μασκ να «αποκαταστήσει» την ηγετική ομάδα ενώ υπήρξε και συνεργασία με το Twitter για να βελτιωθεί η «ασφάλεια του brand» – ένας όρος που αναφέρεται στον κίνδυνο εμφάνισης διαφημίσεων μαζί με προβληματικό περιεχόμενο και παραπληροφόρηση.

«Αν και η δουλειά δεν έχει ολοκληρωθεί, υπήρξαν απτές βελτιώσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανώνυμη πηγή των Financial Times, προσθέτοντας ότι παραμένουν «επιφυλακτικά αισιόδοξοι» για τον διορισμό της Γιακαρίνο.

Η θέση του κλάδου

Άλλα διαφημιστικά γραφεία τόνιζαν στους Financial Times ότι αρκετοί είναι οι πελάτες τους που ενστερνίζονται την ιδέα να επιστρέψουν στο Twitter.

Ο επικεφαλής της S4 Capital, σερ Μάρτιν Σορέλ, δηλώνει ότι «είναι πρόωρο, αλλά ο διορισμός (της Γιακαρίνο) θα ενθαρρύνει πελάτες μας να επανεξετάσουν το θέμα της επιστροφής». «Η Λίντα θα μπορέσει να κάνει τη διαφορά αν της δοθεί ο χώρος», συμπληρώνει.

Από την πλευρά του ο Μπεν Φόστερ, διευθύνων συνεργάτης για τα ψηφιακά μέσα στην The Kite Factory, αναφέρει ότι η «σκληρή προσέγγιση» που ακολουθείται από ορισμένα brands που αποκλείουν το Twitter αρχίζει να μαλακώνει.

Ωστόσο, προσθέτει: «Θα έλεγα ότι ο Ίλον και η Λίντα έχουν ακόμη δουλειά να κάνουν ώστε να πείσουν πλήρως τους πάντες να διαφημιστούν στην πλατφόρμα σε ευρεία κλίμακα».

Από την πλευρά της η Omnicom Media Group ανακοίνωσε ότι «συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε εργαζόμαστε με την ηγεσία του Twitter – τρέχουσα και εισερχόμενη, όπως η έμπειρη επαγγελματίας των μέσων ενημέρωσης Λίντα Γιακαρίνο – διασφαλίζοντας ότι η πλατφόρμα ανταποκρίνεται στα υψηλά πρότυπα ασφάλειας της επωνυμίας πελατών που ζητάμε από κάθε εκδότη να έχει σε εφαρμογή. Η καθοδήγησή μας προς τους πελάτες δεν υπαγορεύεται από τίτλους ή εικασίες, αλλά επαληθεύσιμες ενέργειες».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή