Πενήντα δύο (52) b2b συναντήσεις, καθώς και συζήτηση στρογγυλής τραπέζης (breakfast roundtable) με τη συμμετοχή 65 εκπροσώπων εταιρειών, διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) κατά τη διάρκεια του International Hotel Investment Forum, του κορυφαίου event για την τουριστική επενδυτική βιομηχανία, το οποίο διεξήχθη από 15 ως 17 Μαΐου στο Βερολίνο.
Το IHIF διοργανώθηκε για 25η συνεχή χρονιά, συγκεντρώνοντας πάνω από 2.500 υψηλόβαθμα στελέχη απ’ όλο τον κόσμο με το 30% εξ’ αυτών να συμμετέχουν για πρώτη φορά. Προσέλκυσε επίσης περισσότερους από 500 επενδυτές, που διαχειρίζονται περίπου 75 δις. δολάρια, μεταξύ των οποίων και οι ADIA, Axa IM, Bain Capital, Extendam, Hines, Pandox και Stonewge SA.
Η Ελλάδα συμμετείχε και φέτος με μια παρουσία που κέρδισε τις εντυπώσεις, αλλά και επιβεβαίωσε το διαρκώς εντεινόμενο ενδιαφέρον αφενός για είσοδο στη χώρα μας περισσότερων ομίλων του κλάδου και αφετέρου για επέκταση των ήδη εγκατεστημένων αλυσίδων ξενοδοχείων.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Enterprise Greece είχε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο προβολής (booth) στον οποίο είχε προγραμματίσει ένα πλήρες πρόγραμμα 52 κατ’ ιδίαν συναντήσεων, κάποιες εκ των οποίων, αφορούσαν follow up με ήδη ώριμες επαφές (leads), οι οποίες ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν επενδύσεις στη χώρα μας.
Αναφερόμενη στην επιτυχημένη εθνική παρουσία, η Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Πρόεδρος της Enterprise Greece, κα Βασιλική (Βίκυ) Λοΐζου, δήλωσε ότι: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το ότι σε ένα τέτοιο forum όλοι αναγνωρίζουν τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα. Ακόμη περισσότερο στον τουριστικό κλάδο, που όχι μόνο άντεξε μετά την πανδημία, αλλά βγήκε ενισχυμένος. Η Ελλάδα είναι πρωταγωνιστής, προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες και προσφέροντας επενδυτικές ευκαιρίες σε μια πορεία προς μία βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Η Enterprise Greece αξιοποιεί τις δυνατότητες της χώρας προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και δημιουργώντας τις συνθήκες για συνεργασία και επενδύσεις ανάμεσα σε ξένους κολοσσούς και ελληνικές επιχειρήσεις.»
Στρογγυλή τράπεζα αφιερωμένη στην Ελλάδα
Η εταιρεία διοργάνωσε επίσης συζήτηση στρογγυλής τραπέζης (Breakfast roundtable) αφιερωμένης στην Ελλάδα με τίτλο: «The Resort Market in Greece: Investment, Innovation, Opportunities», στην οποία συμμετείχαν 65 εκπρόσωποι του κλάδου, αριθμός που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Μιλώντας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, κ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις για την ελληνική οικονομία, τα στρατηγικά σχέδια στον τουριστικό κλάδο, αλλά και στις εξαιρετικές προοπτικές που προσφέρει η χώρα μας. «Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει εξελιχθεί, η Ελλάδα γίνεται προορισμός για όλο το χρόνο και προσφέρει νέες και καινοτόμες τουριστικές εμπειρίες προστιθέμενης αξίας. Με τους επισκέπτες να αγγίζουν αισίως τα 30 εκατομμύρια ετησίως, η χώρα μας αναδεικνύεται πλέον στους 10 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί success story για την προσέλκυση επενδύσεων στον κλάδο του real estate».
Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης με ομιλία εκπρόσωποι ελληνικών και διεθνών εταιρειών του κλάδου, όπως οι κ.κ. Gonzalo Garcia-Lago, Partner στην Azora, Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος HOTREC & ΞΕΕ, κα Ναταλία Στράφτη, Deputy CEO της Grivalia Hospitality καθώς και ο Alexander Robinson, Senior Manager Industry Partners της STR.
Όπως επισημάνθηκε, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι εταιρείες ανάπτυξης έργων, αλλά και τα επενδυτικά ταμεία, βλέπουν την Ελλάδα ως έναν προορισμό για επενδύσεις μακροπρόθεσμου ορίζοντα, ενώ εστιάζουν το ενδιαφέρον τους σε έργα με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και υψηλή αισθητική.
Ταυτόχρονα, αναδείχθηκε η τάση για ανάπτυξη ultra luxury μονάδων στη Μεσόγειο και φυσικά και στην Ελλάδα, για την οποία παραμένει ισχυρό το ενδιαφέρον για τη λειτουργία και budget hotels. Παράλληλα επισημάνθηκε πως η ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς, εξακολουθεί να παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ εξίσου έντονο είναι όμως και το ενδιαφέρον για branded residences, με γνωστές διεθνείς εταιρείες να διαπραγματεύονται ήδη την δραστηριοποίησή τους στη χώρα μας.
Κατά τη διάρκεια του IHIF, πραγματοποιήθηκε δείπνο εργασίας, στο οποίο συμμετείχαν η ΑΕ Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο, κα Μάρα Μαρινάκη, η Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Πρόεδρος της Enterprise Greece, κα Βασιλική (Βίκυ) Λοΐζου, στελέχη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Βερολίνο, καθώς και στελέχη διεθνών και ελληνικών επιχειρήσεων.
Latest News
«Όσα λένε οι ξενοδόχοι μεταξύ τους»: Ποια ταμεία θα γεμίσουν το καλοκαίρι
Για μια ακόμη δυνατή τουριστική σεζόν μιλάνε παράγοντες του κλάδου - Γεμάτα τα ξενοδοχεία και τα Airbnb
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Διόδια, ζώνες επισκεπτών και φόροι: Πώς «απαντά» η Ευρώπη στον υπερτουρισμό
Από τη Σεβίλλη και τη Βενετία μέχρι το Άμστερνταμ, η Ευρώπη μαθαίνει να βελτιώνει τη ζωή των ντόπιων περιορίζοντας τους τουρίστες
Αυτή είναι η παραλία με τα πιο γαλάζια νερά στον κόσμο
Κι όμως δεν είναι ελληνική!
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το «Τουρισμός για Όλους 2024» - Πώς θα ειδοποιηθούν
Η ενημέρωση των τυχερών δικαιούχων θα γίνει μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σύμφωνα με τα στοιχεία που δήλωσαν κατά την υποβολή της αίτησης
Παράσχης (ΔΑΑ): Ανεβάζουμε τον πήχη των εσόδων - Πάνω από 30 εκατ. επιβάτες το 2024
Η διοίκηση του ΔΑΑ είχε δεσμευθεί ότι θα επανεξέταζε τους στόχους για το 2024 με το τέλος του πρώτου τριμήνου
Το «Gig-Tripping» είναι η τελευταία ταξιδιωτική τάση που επιβάλλεται να δοκιμάσετε
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, αυτός ο δημοφιλής όρος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς - Ποιες πόλεις και χώρες είναι ιδανικές και οικονομικές για το συγκεκριμένο τύπου διακοπών
Ενα απο τα δέκα νέα resorts της Hilton στην Ευρώπη , ανοίγει στην Κρήτη
Το Numo Ierapetra Beach Resort Crete είναι αποτέλεσμα μιας ακόμα συμφωνίας της Hilton με τη NUMO Hospitality
Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών
Με τις ευρωπαϊκές εκλογές και την ουγγρική προεδρία της ΕΕ προ των πυλών, οι ηγέτες του κλάδου της φιλοξενίας είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συναποφασίσουν για τις πολιτικές προτεραιότητες