
Επενδύσεις ύψους 13 δισ. ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει η ΕΕ μέχρι το 2030 για να καταφέρει το 5% των ναυτιλιακών καυσίμων σε ευρωπαϊκό επίπεδο να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση χρειάζεται χρηματοδότηση ύψους 13 δισ. ευρώ για να ξεκινήσει την παραγωγή καυσίμων από υδρογόνο μέχρι το 2030, ώστε αυτά να αντιπροσωπεύουν το 5% των συνολικών ναυτιλιακών μέχρι την ημερομηνία αυτή, σύμφωνα με την Transport & Environment, μια μη κυβερνητική οργάνωση που ανήκει στο περιβαλλοντικό λόμπι.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντα προωθούσαμε την υιοθέτηση του 5% ή 6% των ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα είναι σε μια πορεία εφικτή με τη Συμφωνία του Παρισιού, αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση με δηλώσεις στελεχών της στη Lloyd’s List.
Την ανάγκη αυτή αναγνώρισε η ΕΕ η οποία προέβλεψε κονδύλια ύψους έως και 1,8 δισ. ευρώ για τον ναυτιλιακό τομέα από τα έσοδα του συστήματος εμπορίας εκπομπών (EU ETS), όταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την ένταξη της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα νωρίτερα φέτος. Η ΕΕ θα δεσμεύει 20 εκατ. δικαιώματα του ETS, η αξία των οποίων ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ με τις σημερινές τιμές, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ice Exchange, η τιμή των δικαιωμάτων της ΕΕ έφτασε τα 90 ευρώ ανά τόνο στις 14 Ιουνίου, γράφει η Loyd’s List. H EE θα παράσχει τα κεφάλαια αυτά στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω του Ταμείου Καινοτομίας, με σκοπό την εκκίνηση της οικονομίας του υδρογόνου στα κράτη – μέλη.
Το Ταμείο Καινοτομίας είχε ζητήσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς όπως υποστήριξε χωρίς επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα δύσκολα μπορεί να ελπίζει ο κλάδος στην πράσινη μετάβαση.
Η διάθεση μέρους των εσόδων από το ΣΕΔΕ για τη ναυτιλία αποτελεί νίκη για την ενεργειακή μετάβαση του τομέα. Η ειδική στήριξη μέσω του Ταμείου Καινοτομίας είναι πράγματι το κλειδί για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα είχε τονίσει ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ενωσης Πλοιοκτητών ECSA, όταν ανακοινώθηκε η ίδρυση του Ταμείου και η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS.
Ισοι όροι
H Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστήριξε ότι το Ταμείο Καινοτομίας πρέπει κατά προτεραιότητα να στηρίξει την ανάπτυξη και διάθεση εναλλακτικών και ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων σε προσιτές τιμές. Την ίδια στιγμή, είναι ανάγκη να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού και ισότιμη πρόσβαση στο Ταμείο για τις πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είχε δηλώσει η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες στη ετήσια γενική συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ο πρόεδρος της Χαράλαμπος Φαφαλιός τόνισε ότι η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος του κλάδου και πρόσθεσε ότι μπορεί ο ναυτιλιακός κλάδος να έχει μεγάλη πρόοδο μέσω επενδύσεων για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος όμως η πρόοδος πρέπει να συνεχιστεί με τη συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων. Τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον. Δυστυχώς, όμως, συμπλήρωσε, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.
Τα πιθανά μέτρα της ΕΕ για τη στήριξη της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα με την υιοθέτηση καυσίμων που προέρχονται από το υδρογόνο περιλαμβάνουν σταθερό τίμημα που θα καταβάλλεται για τις ποσότητες υδρογόνου που παράγονται, καθώς και συμβόλαια που θα στοχεύουν στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των εναλλακτικών καυσίμων που θα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναφέρει η Lloyd’s List. Ορισμένα από τα πρώτα έργα για την παραγωγή καυσίμων που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές υδρογόνου, όπως η ηλεκτρονική αμμωνία και η ηλεκτρονική μεθανόλη, στοχεύουν να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στους επόμενους έξι μήνες περίπου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα