
Περισσότεροι από 90.000 πιστοποιημένοι αξιωματικοί με βάση τη διεθνή σύμβαση STCW (Διεθνής Σύμβαση για τα πρότυπα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και τήρησης φυλακών για τους ναυτικούς) απαιτούνται μέχρι το 2026 για να λειτουργήσει ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος. Για τον λόγο αυτό το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) εγκαινιάζει μια παγκόσμια εκστρατεία προσέλκυσης ναυτικών δημοσιοποιώντας παράλληλα ένα video με τίτλο «Ένα περιπετειώδες πνεύμα».
Ναυτιλία: Άραβες, Κινέζοι, Τούρκοι και Ινδοί αγοράζουν δεξαμενόπλοια
Το “An Adventurous Spirit” είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ του ICS και του δικτύου των μελών του για την παραγωγή ενός υλικού που μπορεί να χρησιμοποιήσει ολόκληρος ο ναυτιλιακός κλάδος στις προσπάθειες πρόσληψης ναυτικών. Το 10λεπτο βίντεο δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας μαρτυρίες που συγκεντρώθηκαν από πρώτο χέρι από εν ενεργεία ναυτικούς, οι οποίοι μοιράστηκαν πληροφορίες για το τι περιλαμβάνει ο ρόλος τους, μιλώντας ανοιχτά για τα οφέλη και τις προκλήσεις της εργασίας στη θάλασσα.
Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2026 απαιτούνται 90.000 πιστοποιημένοι αξιωματικοί STCW (Διεθνής Σύμβαση για τα πρότυπα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και τήρησης φυλακών για τους ναυτικούς) για να λειτουργήσει ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος. Το “An Adventurous Spirit” όπως και ειδικές εκδόσεις για τα με΄σα κοινωνικής δικύωσης, δημιουργήθηκαν ως απάντηση σ την πρόκληση για την επείγουσα πρόσληψη περισσότερων ανθρώπων στον ναυτιλιακό κλάδο απαραίτητη προϋπόθεση διατήρησης της κίνησης του παγκόσμιου εμπορίου.
Οι συντελεστές του βίντεο
Ο Nirmalesh Chandra Nirmal, 2ος αξιωματικός, Fleet Management Ltd, Χονγκ Κονγκ ο οποίος εμφανίζεται στην ταινία, δήλωσε: “Ήταν τιμή μου που συμμετείχα στα γυρίσματα της ταινίας “An Adventurous Spirit”. Ως ναυτικός ο ίδιος γνωρίζω πόσο φανταστική μπορεί να είναι η καριέρα αυτή, και είμαι παθιασμένος να βοηθήσω και άλλους ανθρώπους να το δουν αυτό. Η ναυτιλία είναι μια καριέρα γεμάτη προκλήσεις, αλλά οι ανταμοιβές είναι μεγάλες».
Η Kathryn Neilson, Διευθύντρια του Συμβουλίου Εκπαίδευσης του Εμπορικού Ναυτικού, το οποίο είναι επιφορτισμένο με την προώθηση της ναυτικής καριέρας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι η ανάδειξη των πολυάριθμων συναρπαστικών ευκαιριών που είναι ανοικτές σε όλους όσοι σκέφτονται να ακολουθήσουν μια νέα επαγγελματική σταδιοδρομία είναι το κλειδί αν θέλουμε να προσελκύσουμε περισσότερους ανθρώπους στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η κυκλοφορία του βίντεο συμπίπτει με τη σύνοδο κορυφής Shaping the Future of Shipping – Seafarer 2050 που πραγματοποιήθηκε στη Μανίλα. Η σημαντική αυτή σύνοδος κορυφής, στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος των Φιλιππίνων Ferdinand Marcos Jr, ο Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) Gilbert H. Houngbo και ηγέτες του κλάδου, ήταν αφιερωμένη στην εξέταση των στοιχείων που απαιτούνται για την επιτυχή μεταμόρφωση του ρόλου των ναυτικών ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες της ναυτιλίας στο μέλλον.
Η Natalie Shaw, Διευθύντρια Υποθέσεων Απασχόλησης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, δήλωσε: “Η ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως και πολλές άλλες βιομηχανίες, αντιμετωπίζει κρίση προσλήψεων. Θέλαμε να ξεχωρίσουμε τη ναυτιλία από αυτές τις άλλες βιομηχανίες δείχνοντας πόσο ελκυστική είναι η καριέρα στη ναυτιλία»


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών