Οι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν τα ταξιδιωτικά τους έξοδα λόγω ανησυχιών για το κόστος ενώ μειώνεται και η πρόθεση για ταξίδια.
Πάντως η Ελλάδα παραμένει τέταρτος προορισμός σε προτίμηση, ενώ για πρώτη φορά η προτίμηση για διαμονή σε ξενοδοχείο πέφτει κάτω από το όριο του 50% (σήμερα 49%) και το ενδιαφέρον για βραχυχρόνιες μισθώσεις ανέβηκε στο 17%.
Kίνα: Το Dragon Boat Festival… βούλιαξε πιο κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της κυλιόμενης έρευνας της European Travel Commision (ETC) που υλοποιεί για λογαριασμό της η Mindhaus του V+O Group.
Η πρόθεση για ταξίδια
Η πρόθεση για ταξίδια στην Ευρώπη σημείωσε πτώση 4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παραμένει ισχυρή. Επίσης περισσότεροι ευρωπαίοι επιλέγουν ταξίδια εκτός εποχής και πιο προσιτούς προορισμούς. Περισσότεροι τουρίστες (+5% σε σχέση με το 2022) επιλέγουν να ταξιδέψουν κατά τους μήνες “εκτός αιχμής” Οκτώβριο και Νοέμβριο.
Ψαλίδι στις δαπάνες
Οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους όσο θα παραμένουν στο προορισμό για να ανταποκριθούν στον προϋπολογισμό τους: 17% θα μειώσουν τα έξοδα για ψώνια, 15% θα αναζητήσουν φθηνότερα εστιατόρια και 15% θα επιλέξουν λιγότερο ακριβά καταλύματα. Σκοπεύουν όμως να απολαύσουν διακοπές παρόμοιας διάρκειας με πέρυσι, ενώ το ποσοστό των ταξιδιωτών που θα δαπανήσουν πάνω από 1.500 ευρώ αυξάνεται κατά 8%, ίσως λόγω της ραγδαίας αύξησης του κόστους ταξιδιού.
Το 39% των Ευρωπαίων με προγραμματισμένο προϋπολογισμό έως 1.000 ευρώ ανησυχούν για την οικονομική κατάσταση, σε σύγκριση με το 22% των Ευρωπαίων με προϋπολογισμό άνω των 2.000 ευρώ (high spenders).
Οι Ευρωπαίοι με δαπάνες κάτω των 1.000 ευρώ
Οι Ευρωπαίοι που σχεδιάζουν να δαπανήσουν έως 1.000 ευρώ έναντι όσων σχεδιάζουν διακοπές με προϋπολογισμό 2000 και πάνω (high spending), είναι πιο πιθανό να:
-Ταξιδεύουν εκτός εποχής (31% έναντι 24% των “high spenders“).
-Να επισκεφθούν προορισμούς που θεωρούνται φθηνότεροι (29% έναντι 21% των “high spenders“).
-Να ταξιδεύουν µε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους(23% έναντι 16% των “high spenders“).
Πολλαπλά ταξίδια
Πάντως παρά την αύξηση του κόστους ζωής, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες προγραμματίζουν πολλαπλά ταξίδια, με το 33% να σκοπεύει να ταξιδέψει δύο φορές και το 26% τουλάχιστον τρεις φορές αυτό το καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Ένα άλλο 30% των ερωτηθέντων σκέφτεται να κάνει μόνο ένα ταξίδι (4% λιγότερο από πέρυσι). Όσον αφορά τη διάρκεια, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μία εβδομάδα (τέσσερις-έξι διανυκτερεύσεις) στον προορισμό τους, ενώ το 27% στοχεύει να μείνει επτά-εννέα διανυκτερεύσεις.
Οι πιο διστακτικοί
Να σημειωθεί ότι α αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν ταξίδια από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2023 μειώθηκε κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να παραμένει υψηλός στο 69%. Οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Γερμανοί ξεχωρίζουν ως οι πιο διστακτικοί παραθεριστές, με το 45%, το 56% και το 62% των ερωτηθέντων αντίστοιχα να έχουν ταξιδιωτικά σχέδια για τους επόμενους μήνες. Αντίθετα, οι Γάλλοι (80%), οι Βέλγοι (79%) και οι Βρετανοί (75%) είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν την ίδια περίοδο.
Η Ευρώπη παραμένει η πρώτη επιλογή των ερωτηθέντων, με το 59% να σχεδιάζει να ξεκινήσει διακοπές εντός της περιοχής, ενώ το 12% σκοπεύει να κάνει ένα ταξίδι εκτός Ευρώπης (αύξηση κατά 3% από το 2022).
Η Ελλάδα
Η Ισπανία είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες, με το 7,6% να σχεδιάζει διακοπές εκεί, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (7,2%) η οποία όμως στην προηγούμενη μέτρηση του Απριλίου ήταν στην πρώτη θέση με 8,2%. Η Ιταλία (7%) παραμένει τρίτη, και η Ελλάδα (5,4%) εξακολουθεί να είναι σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση στην τέταρτη θέση και την Κροατία (4,6%) να ανεβαίνει στην Πέμπτη θέση υπερκεράζοντας τη Γερμανία. Παρόλα αυτά, οι μεσογειακοί προορισμοί σημείωσαν πτώση 10% στους επισκέπτες που σκοπεύουν να ταξιδέψουν εκεί σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, προορισμοί όπως η Τσεχική Δημοκρατία, η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Δανία παρουσιάζουν αύξηση της δημοτικότητάς τους. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στο ότι οι κάποιοι ταξιδιώτες αναζητούν λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς και ηπιότερες θερμοκρασίες.
Latest News
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»
Χειμερινή εξοχική κατοικία: Οι Ελληνες γυρνούν την πλάτη παρά την πτώση των τιμών [γραφήματα]
Ούτε η πώληση κάτω από το κόστος δείχνει να «συγκινεί» τους αγοραστές
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
Κλιματική κρίση και πράσινη μετάβαση στην ατζέντα συνάντησης στις Βρυξέλλες για τον ευρωπαϊκό τουρισμό
Η εκδήλωση που έγινε στο ευρωκοινοβούλιο για τον ευρωπαϊκό τουρισμό αποτελεί συνέχεια του «Φόρουμ της Ρόδου»
Πληρώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις
Το μεταφορικό ισοδύναμο ανέρχεται στα 25,9 εκατ. ευρώ και αφορά στις μετακινήσεις επιβατών από τον Ιούνιο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους
Νέα all-inclusive θέρετρα στην Ισπανία από την Wynham και την Palladium Hotel Group
Πέντε θέρετρα της Palladium Hotel Group εντάσσονται στις επωνυμίες Registry Collection Hotels και Trademark Collection της Wyndham