Ο στόλος δεξαμενόπλοιων που «φύτρωσαν» από το πουθενά για να διατηρήσουν το πετρέλαιο της Ρωσίας σε κίνηση, διαλύθηκε ακόμη πιο γρήγορα από ό,τι εμφανίστηκε, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που συνεπάγεται η παρακολούθηση του ποιος βοηθά τη Μόσχα να μεταφέρει καύσιμα σε αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Gatik Ship Management με έδρα τη Βομβάη, η οποία -σύμφωνα με το Bloomberg- ελέγχει τώρα έναν στόλο μόλις τεσσάρων τάνκερ, σύμφωνα με το Equasis, μια διεθνή ναυτιλιακή βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε για την προώθηση της ασφαλούς ναυτιλίας. Μόλις τον περασμένο Απρίλιο η συγκεκριμένη εταιρεία κατείχε 42 δεξαμενόπλοια, έχοντας συγκεντρώσει τα περισσότερα από αυτά σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Το φλεγόμενο «Pablo» στέλνει ένα δραματικό μήνυμα για τον «αόρατο στόλο»

Η Gatik τέθηκε υπό έλεγχο νωρίτερα φέτος, καθώς ο ταχέως αναπτυσσόμενος στόλος της, μεγάλο μέρος του οποίου κινούσε ρωσικά βαρέλια, δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να υποστηρίζει την εταιρεία.

Ορισμένα πλοία από τον στόλο της Gatik έχασαν στη συνέχεια την πρόσβαση σε ασφαλιστικές εταιρείες, αφού παρέκαμψαν το ανώτατο όριο τιμής των G7 που αφορούσε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Λίγο μετά από αυτό, ορισμένα από τα πλοία της εταιρείας έχασαν επίσης την ταξινόμησή τους στον Lloyd’s Register, μια άλλη βασική υπηρεσία που επικυρώνει βασικά τεχνικά πρότυπα για τα πλοία.

Είναι δύσκολο να γίνει ξεκάθαρο τι συμβαίνει πραγματικά με τον «αόρατο» στόλο. Τα πλοία που δεν βρίσκονται υπό την εμπορική διαχείριση της Gatik συνεχίζουν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο. Τώρα βρίσκονται υπό τον έλεγχο ενός ευρέος φάσματος εταιρειών των οποίων η ιδιοκτησιακή δομή είναι επίσης ασαφής.

Μείωση και στα γηρασμένα τάνκερ

Στο μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue Ltd, η πολύμηνη τάση χρήσης παλαιότερων και πιο επικίνδυνων δεξαμενόπλοιων παρουσιάζει μείωση, καθώς στον στόλο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο προστίθενται νεότερα πλοία.

Σημειώνεται ότι η ανησυχία για τα γηρασμένα πλοία εντάθηκαν, όταν ένα πλοίο ηλικίας 26 ετών πήρε φωτιά στα ανοικτά της Μαλαισίας τον Μάιο και ως εκ τούτου κάποιες χώρες τα αντιμετωπίζουν με αυστηρότητα. Η Κίνα αύξησε πρόσφατα τους ελέγχους σε παλαιότερα δεξαμενόπλοια στο λιμάνι του Qingdao, ενώ η Ινδία προχώρησε στην απαγόρευση εισόδου πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών στα λιμάνια της.

Η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια έχει επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής πολλών εξ αυτών, ενώ ούτε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου δεν έχει διαλυθεί για επτά μήνες, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία