Το «πράσινο φως» για τη συγχώνευση δι’ απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica Group ανάβει -σύμφωνα με πληροφορίες- η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αναγνωρίζοντας ότι η ΑΝΕΚ είναι προβληματική επιχείρηση και συντρέχουν οι προϋποθέσεις προστασίας της για λόγους δημοσίου συμφέροντος

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η εν λόγω συγκέντρωση δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.

Υπενθυμίζεται πως στην εισήγησή της η ΕπΑντ ανέφερε πως η ΑΝΕΚ «ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση», ενώ «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση». Επιπλέον, «αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά».

Αλλάζει ο χάρτης της ακτοπλοΐας – Τι φέρνει το deal Attica – ANEK

Το χρονικό

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέταζε τη συγχώνευση Attica-ANEK με την εισήγηση να είναι θετική με τον όρο περί διάσωσης (failling firm). Ουσιαστικά, για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις:

  • Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.
  • Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.
  • Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.
    Σύμφωνα με την Εισήγηση, που ανακοινώθηκε πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης.

Στην πορεία είχε εμφανίσθηκε πρόταση από τη SeaJets η οποία στόχευε προφανώς στη δεύτερη από τις τρεις προϋποθέσεις του failing firm, έτσι ώστε αυτό να μην ισχύει πλέον.

Η SeaJets στο διάστημα αυτό κατέθεσε δυο φορές πρόταση εξαγοράς της ΑΝΕΚ ωστόσο και τις δυο φορές η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ως εκπρόσωπος των Ομολογιούχων Δανειστών του Κοινοπρακτικού Δανείου της Εταιρείας, απέστειλε επιστολή στις εταιρείες «ΣΙ ΤΖΕΤΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», «ΚΙΑΡΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «GOLDENSTEP SHIPPING LIMITED» (μέλη της SeaJets) στην οποία σημείωνε ότι: «η όψιμη πρότασή σας, για την υλοποίηση της οποίας — από τα στοιχεία που θέσατε υπόψιν μας — δεν έχετε εξασφαλίσει επάρκεια κεφαλαίων ενώ από την άλλη δεν διασφαλίζει την επιβίωση της ΑΝΕΚ, δεν δύναται να γίνει αποδεκτή».

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε καταθέσει υπόμνημα και ο όμιλος Grimaldi μητρική εταιρεία των Μινωικών Γραμμών, με το οποίο έκανε γνωστό ότι δεσμεύεται ανεπιφύλακτα ότι, σε περίπτωση εξόδου πλοίων της ΑNΕΚ από τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής λόγω μη πραγματοποίησης της συγκέντρωσης δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την ATTICA, θα δρομολογήσει πλοία κατάλληλης δυναμικότητας σε κάθε μια από τις γραμμές στην Κρήτη (πλοία της Minoan Lines) και στην Αδριατική (πλοία της Grimaldi Euromed).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News