Λιγότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής χρήσης αγοράζουν οι γάλλοι καταναλωτές, καθώς οι τιμές των προϊόντων μεγάλων εταιρειών όπως η P&G και η Unilever αυξάνονται, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το Reuters.
Η αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα νέο πεδίο αντιπαραθέσεων ανάμεσα στους λιανέμπορους, τους πολιτικούς και τους παραγωγούς καταναλωτικών αγαθών για τις «τσιμπημένες» τιμές.
Γαλλία: Σε Νestle και Danone το «μπαλάκι» κατά της ακρίβειας
«Κόβουν» από παντού
Τα στοιχεία, που συνέλεξε η NielsenIQ, έδειξαν ότι οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων για το αφρόλουτρο, τα ταμπόν, το υγρό πιάτων, το απορρυπαντικό ρούχων και το χαρτί υγείας μειώθηκαν το έτος που έληξε στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές των σούπερ μάρκετ για τα είδη σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες ήταν σημαντικά υψηλότερες αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
«Όταν υπάρχουν καλές εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας, βλέπετε μια μεγάλη στροφή προς τις ιδιωτικές ετικέτες», δήλωσε ο Άντον Ντελμπάρ, επικεφαλής οικονομολόγος της Eurocommerce.
«Και αυτό που βλέπετε επίσης, είναι ότι κάποιοι άνθρωποι πράγματι τρώνε λιγότερο, κάνουν λιγότερο ντους, καθαρίζουν λιγότερο το σπίτι ή χρησιμοποιούν λιγότερο προϊόν για το πλυντήριο πιάτων ή το πλυντήριο ρούχων τους», πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, ελπίζοντας ότι οι μειώσεις των τιμών θα μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ από τις 15 Ιανουαρίου αντί από την 1η Μαρτίου, επισπεύδοντας τις διαπραγματεύσεις με παραγωγούς και σούπερ μάρκετ.
Shrinkflation και ιδιωτικές ετικέτες
Οι παραγωγοί τροφίμων, όπως η Nestle και η Pepsico, έχουν επικριθεί από τα σούπερ μάρκετ και τους πολιτικούς γιατί δεν «συνεργάζονται« στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές και γιατί μειώνουν το μέγεθος των συσκευασιών των προϊόντων.
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, τοποθέτησε την προηγούμενη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μειώσεις τιμών.
Οι μεγάλες μάρκες, όπως το απορρυπαντικό ρούχων Ariel και τα σαπούνια Dove, κυριαρχούν εδώ και χρόνια στην αγορά έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι οι όγκοι των προϊόντων προσωπικής υγιεινής ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται, ενώ αυτοί των μεγάλων μαρκών μειώνονται. Για παράδειγμα, οι όγκοι πωλήσεων του αφρόλουτρου μειώθηκαν κατά 6% συνολικά και κατά 10% για τις μεγάλες μάρκες, αλλά αυξήθηκαν κατά 14% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Latest News
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC