Λιγότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής χρήσης αγοράζουν οι γάλλοι καταναλωτές, καθώς οι τιμές των προϊόντων μεγάλων εταιρειών όπως η P&G και η Unilever αυξάνονται, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το Reuters.
Η αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα νέο πεδίο αντιπαραθέσεων ανάμεσα στους λιανέμπορους, τους πολιτικούς και τους παραγωγούς καταναλωτικών αγαθών για τις «τσιμπημένες» τιμές.
Γαλλία: Σε Νestle και Danone το «μπαλάκι» κατά της ακρίβειας
«Κόβουν» από παντού
Τα στοιχεία, που συνέλεξε η NielsenIQ, έδειξαν ότι οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων για το αφρόλουτρο, τα ταμπόν, το υγρό πιάτων, το απορρυπαντικό ρούχων και το χαρτί υγείας μειώθηκαν το έτος που έληξε στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές των σούπερ μάρκετ για τα είδη σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες ήταν σημαντικά υψηλότερες αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
«Όταν υπάρχουν καλές εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας, βλέπετε μια μεγάλη στροφή προς τις ιδιωτικές ετικέτες», δήλωσε ο Άντον Ντελμπάρ, επικεφαλής οικονομολόγος της Eurocommerce.
«Και αυτό που βλέπετε επίσης, είναι ότι κάποιοι άνθρωποι πράγματι τρώνε λιγότερο, κάνουν λιγότερο ντους, καθαρίζουν λιγότερο το σπίτι ή χρησιμοποιούν λιγότερο προϊόν για το πλυντήριο πιάτων ή το πλυντήριο ρούχων τους», πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, ελπίζοντας ότι οι μειώσεις των τιμών θα μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ από τις 15 Ιανουαρίου αντί από την 1η Μαρτίου, επισπεύδοντας τις διαπραγματεύσεις με παραγωγούς και σούπερ μάρκετ.
Shrinkflation και ιδιωτικές ετικέτες
Οι παραγωγοί τροφίμων, όπως η Nestle και η Pepsico, έχουν επικριθεί από τα σούπερ μάρκετ και τους πολιτικούς γιατί δεν «συνεργάζονται« στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές και γιατί μειώνουν το μέγεθος των συσκευασιών των προϊόντων.
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, τοποθέτησε την προηγούμενη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μειώσεις τιμών.
Οι μεγάλες μάρκες, όπως το απορρυπαντικό ρούχων Ariel και τα σαπούνια Dove, κυριαρχούν εδώ και χρόνια στην αγορά έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι οι όγκοι των προϊόντων προσωπικής υγιεινής ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται, ενώ αυτοί των μεγάλων μαρκών μειώνονται. Για παράδειγμα, οι όγκοι πωλήσεων του αφρόλουτρου μειώθηκαν κατά 6% συνολικά και κατά 10% για τις μεγάλες μάρκες, αλλά αυξήθηκαν κατά 14% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Latest News
Πως η τρομερή Yakuza κατάντησε να κλέβει συλλεκτικές κάρτες
Η Yakuza είχε κάποτε μια τρομακτική, βίαιη φήμη - Αυτό μέχρι πρόσφατα, όταν νονός της οργάνωσης συνελήφθη για κλοπή καρτών Pokémon !
Η φουτουριστική κατοικία που πωλείται με το δικό της άρωμα
Μια συλλογή από κεριά, αρωματικά χώρου και διαχυτές αξίας $25.000 σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το κτήμα στο 1859 Bel Air Road
Τα φαραωνικά έργα της Σαουδικής Αραβίας αντμέτωπα με την πραγματικότητα
Τα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας για δίδυμους ουρανοξύστες μήκους 105 μιλίων έχουν χάσει τη δυναμική τους
Πώς η ξηρασία έπληξε τα κινεζικά σχέδια για «πράσινο» αλουμίνιο
Η παραγωγή αλουμινίου αντιπροσωπεύει περίπου το 3% της παγκόσμιας άμεσης παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες
«Αστρονομικές» οι τιμές στο Ολυμπιακό Παρίσι
Μετακινήσεις, διαμονή, εισιτήρια, εκτινάσσουν στα 8.000 ευρώ το ελάχιστο κόστος παρακολούθησης των Αγώνων για μια τετραμελή οικογένεια
Ημέρες... δίαιτας για τον Γκόρντον Ράμσεϊ - Τριπλάσιες ζημιές στην αυτοκρατορία εστιατορίων
Οι επιχειρήσεις του διάσημου σεφ «παλεύουν να μείνουν στη ζωή» λόγω της αύξησης του κόστους ενοικίασης και τροφίμων
Ιταλία: «Καμπανάκι» για τη Μελόνι η πτώση της ζήτησης για ομόλογα λιανικής
Η πώληση που ολοκληρώθηκε σήμερα απέφερε περίπου 11,3 δισ. ευρώ πολύ κάτω από τον μ.ο. των 18 δισ. ευρώ σε προηγούμενες προσφορές
Ευρώ και ομόλογα στο ραντάρ των αγορών λόγω επιτοκίων ΕΚΤ και FED
Η Λαγκάρντ ετοιμάζεται να πάρει από τον Πάουελ την πρωτοβουλία στο χορό της μείωσης του κόστους δανεισμού
Ξεκλειδώνει επένδυση 2,5 δισ. δολαρίων στο σχηματισμό σχιστόλιθου Vaca Muerta της Αργεντινής
Η κρατική εταιρεία YPF έλαβε πρόσφατα περιβαλλοντική άδεια για τον αγωγό Vaca Muerta Sur και αναζητά προσφορές από εργολάβους
Τα McDonald's «ψήνουν» γεύμα 5 δολ. για να μη χάσουν κι άλλους πελάτες
Τα McDonald's ανέφεραν πρόσφατα ένα πρώτο τρίμηνο όπου οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα στις ΗΠΑ είχαν αποτελέσματα ελαφρώς κατώτερα από τις προσδοκίες.