![Game changer οι στρατηγικές επιλογές της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε μια αγορά με πολλές προκλήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ΟΤ_1.jpg)
Κόντρα στα σκαμπανεβάσματα και τις προκλήσεις του «δύσκολου» 2023, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατορθώνει όχι απλά να μείνει στον «αφρό» με αιχμή τον κλάδο του Ho.Re.Ca., αλλά και να ισχυροποιήσει το αποτύπωμά της στις κατηγορίες που σημείωσαν καλές επιδόσεις, όπως οι premium και alcohol-free μπύρες.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/OT_2-1024x681.jpg)
Πτωτικά η αγορά
Η ανθεκτικότητα που επιδεικνύει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εφέτος αποκτά μεγαλύτερη σημασία, καθώς η χρονιά δεν είναι αυτό που λέμε «υγιεινός περίπατος».
Ενώ η αγορά του ζύθου ξεκίνησε με καλές προοπτικές, τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης όσο και ως προς τις πολύ θετικές ενδείξεις του τουρισμού, με τους πρώτους 5 μήνες να «δείχνουν» πως το 2023 θα επαναλαμβανόταν το πετυχημένο μοτίβο του 2022, ο καιρός, αλλά και ο πληθωρισμός είχαν άλλα σχέδια.
Το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου οι εντελώς αναπάντεχες καιρικές συνθήκες σε όλη τη χώρα, σε συνδυασμό και με την «αναστάτωση» των εκλογών, είχαν σοβαρή επίπτωση στην κατανάλωση, ενώ στο διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου, εν μέσω δηλαδή του παραδοσιακά δυνατότερου τριμήνου για τον κλάδο, καταγράφηκε στασιμότητα παρά τον συνδυασμό των επιδόσεων του τουρισμού και του καλού καιρού.
Οι καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου αν και δεν επηρέασαν το σύνολο της χώρας, επιβάρυναν το κλίμα, ενώ ο σχεδόν καλοκαιρινός Οκτώβριος έκλεισε με θετικότερα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.
Συνολικά, λοιπόν, μέχρι στιγμής, ενώ η εγχώρια αγορά καταγράφει μια άκρως θετική πορεία όσον αφορά την τουριστική κίνηση συγκριτικά με πέρσι, η κατανάλωση μοιάζει να είναι πτωτική. Και αυτό, βεβαίως, υποδηλώνει και έναν συνδυασμό ανασφάλειας και απρόβλεπτης συμπεριφοράς εκ μέρους των καταναλωτών.
Οι στρατηγικές επιλογές της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας
Σε μια αγορά που εκτιμάται συνολικά αρνητική μέχρι στιγμής ως προς την κατανάλωση, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, καταφέρνει να κινείται θετικά, έστω και με μικρό μονοψήφιο ποσοστό, με την ανάπτυξή της να οδηγείται κυρίως από το κανάλι της «κρύας» αγοράς (Ho.Re.Ca.)
Και αυτό δεν συνέβη καθόλου τυχαία, καθώς είναι αποτέλεσμα μιας ενιαίας και πολυεπίπεδης στρατηγικής, που η εταιρεία ξεκίνησε να υλοποιεί συστηματικά, πριν ακόμη κι από το τέλος της πανδημίας, έχοντας μακροπρόθεσμο πλάνο.
Η εστίαση στα δυναμικά κανάλια με τις κατάλληλες μάρκες, η ανάπτυξη και προσφορά ποιοτικών προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες μέσα από συνεχείς επενδύσεις και η ενίσχυση του premium χαρτοφυλακίου της αποτελούν το τρίπτυχο της επιχειρησιακής της στρατηγικής.
Στόχευση στην «κρύα» αγορά
Συγκεκριμένα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εστίασε συνειδητά κατά την τελευταία τριετία στην «κρύα» αγορά με συγκεκριμένες μάρκες και ανάπτυξη της διανομής της, επενδύοντας και κερδίζοντας τελικά το στοίχημα ως προς τη στροφή της κατανάλωσης μετά την πανδημία.
Μάλιστα στην τουριστική αγορά, η εταιρεία διαθέτει και συνεχίζει στοχευμένα να προωθεί κορυφαίες μάρκες.
Premiumization
Η ζυθοποιία επένδυσε και ανέπτυξε περαιτέρω το κομμάτι των premium μαρκών του χαρτοφυλακίου της, γεγονός που ενισχύεται τόσο με την έναρξη της παραγωγής της Carlsberg στην Ελλάδα όσο και μέσα και από την πρόσφατη συμφωνία που ανακοίνωσε η εταιρεία για ανάληψη της αποκλειστικής διανομής του συνόλου των προϊόντων της Νήσος, από τη νέα χρονιά.
Ας σημειωθεί, ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες, στις οποίες παράγει 13 σήματα – μεταξύ αυτών ΦΙΞ, Mythos και Kaiser – υλοποιεί επενδύσεις της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ για τη διετία 2023-2024, έχοντας ήδη δαπανήσει κεφάλαια άνω των 17 εκατ. ευρώ την περίοδο 2020-2022.
Απόλαυση «χωρίς ενοχές»
Το 2023, φαίνεται πως είναι η χρονιά της non-alcoholic μπύρας, με τις επιδόσεις της να αποτυπώνουν όχι απλά ένα πρόσκαιρο trend, αλλά μια κατηγορία που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, με μεγάλα ακόμη περιθώρια ανάπτυξης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχοντας ήδη «πατήσει» κορυφή με την ΦΙΞ Άνευ που αποτελεί leader στην κατηγορία, εμπλούτισε ακόμη περισσότερο την γκάμα της, επενδύοντας συνεχώς στην ανάπτυξη νέων ποιοτικών προϊόντων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_attica_pangkrhtia4-600x352.png)
Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ. των δύο τραπεζών
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η συγχώνευση θα γίνει με λογιστική ενοποίηση των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού των υπό συγχώνευση εταιρειών
![Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hollc-600x327.jpg)
Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο
Αύξηση 12,7% στα λειτουργικά κέρδη κατέγραψε ο όμιλος της Holcim που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται με την τσιμεντοβιομηχανία Ηρακλής
![Τσάνταλης: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης η ιστορική οινοποιία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tsantali-600x230.jpg)
«Λύγισε» η Τσάνταλης από τα χρέη: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης - Τι λένε οι εργαζόμενοι στον ΟΤ
Η Τσάνταλης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας τα τελευταία χρόνια - Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
![Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_Epsilon-Pay-key-visual-600x400.jpg)
Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας
Η συνεργασία του Ομίλου EPSILON NET με την Εθνική Τράπεζα αλλάζει τα δεδομένα για τις πληρωμές της επιχείρησής σας
![Ελληνικό: Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων από τη Lamda Developement](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/PIRGOS-ELLHNIKO-600x582.jpg)
Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων στο Ελληνικό από τη Lamda
Η συνολική λογιστική αξία των οικοπέδων στο Ελληνικό ανέρχεται σε 27 εκατ. ευρώ ή 531 ευρώ/τ.μ. (συμπεριλαμβανομένου του κόστους υποδομής)
![Eldorado Gold: Αλμα στα καθαρά κέρδη το β΄τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Σκουριές-600x400.jpg)
Αλμα στα καθαρά κέρδη της Eldorado Gold το β΄τρίμηνο
Αναλυτικά τα στοιχεία για τις Σκουριές και την Ολυμπιάδα - Τα οικονομικά αποτελέσματα και η εξέλιξη των έργων
![Ελληνική οικονομία: Πώς «βλέπουν» οι τραπεζίτες τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/ot_bankers4-600x352.png)
Πώς «βαθμολογούν» την ελληνική οικονομία οι CEOs των τραπεζών
Η διανομή μερισμάτων σε Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank αποτελούν καλούς οιωνούς για τους τραπεζίτες και την ελληνική οικονομία
![Καζίνο Λουτρακίου: Τι σχεδιάζει o όμιλος Comer μετά το «πράσινο» στο σχέδιο εξυγίανσης – Ποιες επενδύσεις έρχονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-53-1-600x388.jpg)
Νέες εξαγορές καζίνο σχεδιάζει ο όμιλος Comer – Το πλάνο για το Λουτράκι
Πώς θα αναβαθμίσει το καζίνο Λουτρακίου ο ιρλανδικός όμιλος – Ποιες εξαγορές μπαίνουν στο στόχαστρο
![Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 – Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Nestle1-600x400.jpg)
Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 - Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα
Τι έδειξαν τα στοιχεία της Nestle Ελλάς, θυγατρικής του ελβετικού πολυεθνικού κολοσσού για την οικονομική χρήση του 2023
![Τράπεζες: Εμφανή σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης για δάνεια το β΄ τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/daneia5-7-600x402.jpg)
Ανακάμπτουν τα δάνεια – Το στοίχημα για τις τράπεζες
Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις τράπεζες για τα δάνεια σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα