Το νέο μοντέλο X9 που κυκλοφόρησε η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε εκπρόσωπός της στο CNBC.
Η Xpeng λάνσαρε το μεγάλο 7-θέσιο ηλεκτροκίνητο όχημά της, X9, την 1η Ιανουαρίου, ένα αυτοκίνητο που βασίζεται στην αρχιτεκτονική του SEPA2.0 για την κινεζική αγορά. Η τιμή της σειράς X9 κυμαίνεται από 359.800 γουάν έως 419.800 γουάν (περίπου 50.360 έως 58.760 δολάρια) και τα οχήματα είναι ετοιμοπαράδοτα.
Xpeng: Ανοδος 13% της μετοχής – Το νέο SUV… στριμώχνει το Model Y της Tesla
«Για το X9, αναμένουμε ότι είναι ένα όχημα που θα αλλάξει το παιχνίδι στην κατηγορία των πολυμορφικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία», υποστήριξε ο Brian Gu, αντιπρόεδρος και συμπρόεδρος της Xpeng, σε συνέντευξή του στο CNBC.
«Πιστεύουμε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις στην κατηγορία του… γιατί νομίζω ότι έχει πολύ καινοτόμο τεχνολογία και σχεδιασμό καθώς και ανώτερη οδική συμπεριφορά, κορυφαία τεχνολογία έξυπνης οδήγησης – και είναι ένα πολύ όμορφα σχεδιασμένο προϊόν», τόνισε ο Gu.
Το νέο λανσάρισμα της Xpeng έρχεται καθώς αρκετοί εγχώριοι παίκτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως οι Nio, Huawei και Zeekr αποκάλυψαν πρόσφατα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Ακόμη και η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικών ευρείας κατανάλωσης Xiaomi λανσάρει το πρώτο της EV για να ανταγωνιστεί την αγορά.
Η Xpeng έχει εκπονήσει φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξη τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού στην Κίνα έως τα τέλη του περασμένου έτους και στην Ευρώπη έως τα τέλη του 2024.
Xpeng X9 $XPEV pic.twitter.com/Z0NPQtdokJ
— Jason (@Jas0nYu) January 5, 2024
Xpeng、7人乗り高級ミニバン『X9』を中国で発売https://t.co/66mtnsx47c#新型車 #中国 #ミニバン #電気自動車 pic.twitter.com/8lQkTBB3ur
— レスポンス (@responsejp) January 5, 2024
Συνεργασία για ιπτάμενα οχήματα
Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων σύναψε επίσης συμφωνία συνεργασίας με την Guangdong Huitian στις 2 Ιανουαρίου για την κατασκευή, ανάπτυξη και πώληση ιπτάμενων οχημάτων, όπου η Xpeng θα παρέχει έρευνα και ανάπτυξη, συμβουλευτικές υπηρεσίες τεχνολογίας και υπηρεσίες αντιπροσώπου πωλήσεων στην Guangdong Huitian.
«Προβλέπουμε ότι το 2024 θα αναπτυσσόμαστε πολύ πιο γρήγορα από την ανάπτυξη του κλάδου, που σημαίνει ότι μπορούμε να επεκτείνουμε το μερίδιο αγοράς μας», είπε ο Gu, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα επιδιώξει να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους με μεγαλύτερη κλίμακα και καλύτερο μείγμα προϊόντων.
«Το X9 θα είναι ένα προϊόν με πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους για εμάς», είπε ο Gu.
Έντονος ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός εντείνεται στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με τις BYD, Li Auto και Geely να συγκαταλέγονται μεταξύ του μικρού αριθμού παικτών που έχουν πετύχει τους ετήσιους στόχους πωλήσεών τους.
Οι Xpeng και Nio ήταν μεταξύ εκείνων που έχασαν τους στόχους τους.
Η Xpeng παρέδωσε συνολικά 141.601 οχήματα το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 17% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Αυτό υπολείπεται του στόχου της εταιρείας για παράδοση 200.000 οχημάτων στο έτος, όπως αναφέρουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
«Το ενδιαφέρον των επενδυτών [για το 2024] είναι αν η εταιρεία μπορεί να διατηρήσει αξιοπρεπή δυναμική παράδοσης με νέες εκδόσεις και να βελτιώσει την κερδοφορία σε ένα απαιτητικό περιβάλλον τιμών, κατά την άποψή μας», δήλωσε πρόσφατα ο αναλυτής της Morningstar, Vincent Sun, αναφερόμενος στην Xpeng.
Η Nio παρέδωσε 160.038 οχήματα το 2023, καταγράφοντας αύξηση 30,7% σε σύγκριση σε ετήσια βάση — αλλά παρέμεινε πολύ κάτω από τον στόχο της για περίπου 245.000 αυτοκίνητα με βάση τον στόχο της διεύθυνσης να «διπλασιάσει τον όγκο» του 2022 κατά τη διάρκεια της παρουσίας των εταιρικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου.
Η Li Auto παρέδωσε 376.030 οχήματα το 2023 – επιτυγχάνοντας το ετήσιο ορόσημο παράδοσης των 300.000 οχημάτων.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, η BYD πέτυχε τον στόχο των 3 εκατομμυρίων το 2023 και ξεπέρασε την Tesla ως η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα EV στον κόσμο το τέταρτο τρίμηνο, πουλώντας περισσότερα οχήματα με μπαταρία από τον αντίπαλό της στις ΗΠΑ.
Η BYD παρήγαγε 3,05 εκατομμύρια οχήματα το 2023, ενώ η Tesla είπε ότι κατασκεύασε 1,84 εκατομμύρια οχήματα το ίδιο έτος.
Latest News
Lightsource bp: Με 315,34 εκατ. από Eurobank και ΤΑΑ το φωτοβολταϊκό των 560 MW
Για την Lightsource bp το έργο είναι κομβικής σημασίας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός