Το Υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ εξέδωσε την Τρίτη έναν τελικό κανόνα με τον οποίο θα αναγκαστούν οι εταιρείες να αντιμετωπίζουν ορισμένους εργαζομένους ως υπαλλήλους και όχι ως φθηνότερους «ανεξάρτητους εργολάβους», σε μια κίνηση που έχει ενοχλήσει επιχειρηματικούς ομίλους και πιθανότατα θα προκαλέσει νομικές αντιδικίες μεταξύ των δύο πλευρών.
Ο κανόνας αναμένεται να αυξήσει το κόστος εργασίας για κλάδους και επιχειρήσεις που βασίζονται στην εργασία που παρέχουν οι «συνεργάτες-εργολάβοι», όπως οι μεταφορές με φορτηγά, οι κατασκευές, η υγειονομική περίθαλψη και οι υπηρεσίες που σχετίζονται με apps (εφαρμογές) όπως αυτές της Gig-economy.
Οι περισσότεροι ομοσπονδιακοί και πολιτειακοί εργατικοί νόμοι, όπως αυτοί που απαιτούν κατώτατο μισθό και υπερωρίες, ισχύουν μόνο για τους υπαλλήλους μιας εταιρείας. Μελέτες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι μπορεί να κοστίζουν στις εταιρείες έως και 30% περισσότερο από τους «ανεξάρτητους εργολάβους».
Gig Economy: Οι προβλέψεις των «γκουρού» για το 2024
Τι αλλάζει στο εργασιακό καθεστώς
Ο κανόνας θα απαιτεί οι εργαζόμενοι να θεωρούνται μισθωτοί και όχι εργολάβοι όταν «εξαρτώνται οικονομικά» από μια εταιρεία, αν και δε φτάνει μέχρι τους μισθολογικούς νόμους στην Καλιφόρνια και σε άλλες πολιτείες που θέτουν ακόμη μεγαλύτερους περιορισμούς στις ανεξάρτητες συμβάσεις.
Αντικαθιστά έναν κανονισμό της κυβέρνησης του Ρεπουμπλικανού πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ που είχε διευκολύνει την κατηγοριοποίηση των εργαζομένων ως ανεξάρτητων εργολάβων. Ο νέος κανόνας είναι πιθανό να αμφισβητηθεί δικαστικά από εμπορικούς ομίλους και επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τον κανόνα της εποχής Τραμπ, οι εργαζόμενοι που είχαν δικές τους επιχειρήσεις ή είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν σε ανταγωνιστικές εταιρείες, όπως ένας οδηγός που εργάζεται τόσο για την Uber Technologies όσο και για τη Lyft, θα μπορούσαν να αντιμετωπίζονται ως εργολάβοι.
Ο νέος κανόνας πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 11 Μαρτίου.
Η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας των ΗΠΑ Τζούλι Σου κατά τη διάρκεια συνομιλίας με δημοσιογράφους τη Δευτέρα είπε ότι η εσφαλμένη ταξινόμηση των εργαζομένων ως εργολάβων και όχι εργαζομένων βλάπτει ιδιαίτερα τους χαμηλού εισοδήματος εργαζόμενους που θα ωφεληθούν περισσότερο από τη νομική προστασία που παρέχεται στους εργαζόμενους, όπως ο κατώτατος μισθός και η ασφάλιση έναντι ανεργίας.
«Ένας αιώνας εργασιακής προστασίας για τους εργαζόμενους βασίζεται στη σχέση εργοδότη-εργαζομένου», είπε ο Σου.
Τι ανταπαντούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι που θίγονται
Ωστόσο, σύμφωνα με ορισμένους επιχειρηματικούς ομίλους, ο κανόνας στρέφει τη ζυγαριά υπερβολικά υπέρ της διαπίστωσης ότι οι εργαζόμενοι είναι μισθωτοί και όχι εργολάβοι, γεγονός που θα στερήσει από εκατομμύρια εργαζομένους την ευελιξία και τις ευκαιρίες.
«Καθώς τα πράγματα χειροτερεύουν, ο κανόνας είναι εντελώς περιττός, καθώς το Υπουργείο προωθεί την εσφαλμένη ταξινόμηση των εργαζόμενων», δήλωσε ο Marc Freedman, αντιπρόεδρος στο Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ. Πρόσθεσε ότι το Επιμελητήριο, ο μεγαλύτερος επιχειρηματικός όμιλος των ΗΠΑ, εξετάζει το ενδεχόμενο να αμφισβητήσει τον κανόνα στο δικαστήριο.
Το υπουργείο Εργασίας από τη μεριά του διαμήνυσε ότι ο κανόνας σχεδιάστηκε για να πατάξει τις βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων σε κατασκευές και κάδο υγείας όπου η εσφαλμένη ταξινόμηση των εργαζομένων είναι συνηθισμένη. Ωστόσο, ο πιθανός αντίκτυπός του στις υπηρεσίες παράδοσης και μετακίνησης που βασίζονται σε εφαρμογές, των οποίων τα επιχειρηματικά μοντέλα εξαρτώνται από τη σύμβαση εργασίας, έχει συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη προσοχή.
«Ανησυχίες» από Uber – Lyft
Εταιρείες, όπως η Uber και η Lyft, έχουν εκφράσει ανησυχίες για τον κανόνα, αλλά έχουν επίσης δηλώσει ότι δεν αναμένουν ότι θα οδηγήσει τους οδηγούς τους στο χαρακτηριστούν ως εργαζόμενοι. Ο CR Wooters, επικεφαλής ομοσπονδιακών υποθέσεων της Uber, δήλωσε ότι ο νέος κανόνας «δεν αλλάζει ουσιαστικά τη νομοθεσία βάσει της οποίας λειτουργούμε».
«Οι οδηγοί σε όλη τη χώρα έχουν καταστήσει σε μεγάλο βαθμό σαφές – στα σχόλιά τους για αυτόν τον κανόνα και σε σχετική έρευνα – ότι δεν θέλουν να χάσουν τη μοναδική ανεξαρτησία που απολαμβάνουν», δήλωσε ο Wooters.
Το υπουργείο Εργασίας είπε ότι θα εξετάσει παράγοντες όπως η ευκαιρία ενός εργαζομένου για κέρδος ή ζημιά, ο βαθμός ελέγχου που ασκεί μια εταιρεία σε έναν εργαζόμενο και εάν η εργασία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επιχείρησης για να καθορίσει εάν ένας εργαζόμενος πρέπει να ταξινομηθεί ως υπάλληλος ή εργολάβος.
Latest News
«Ξεσηκώνονται» οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία των ΗΠΑ - Συγκεντρώσεις την 1η Μάη σε 18 πόλεις
Οι διαπραγματεύσεις αφορούν περίπου 40.000 εργαζόμενους οι οποίοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν νέες συμβάσεις για πρώτη φορά μετά την πανδημία
Αύριο η ΓΣ της Anglo American - Εν αναμονή πιθανής νέας πρότασης της BHP
Μετά την αρχική πρόταση των 39 δισ. δολαρίων , αναμένεται βελτιωμένη προσφορά για την Anglo American, είχε μεταδώσει το Σάββατο το Reuters
Κόβουν τις παμπ οι Βρετανοί – Τέλος στις περιττές… πολυτέλειες
Η κρίση του κόστους διαβίωσης και το γεγονός ότι τα πράγματα παραμένουν πιο ακριβά από ό,τι ήταν πριν από ένα ή δύο χρόνια, επηρεάζουν τα καταναλωτικά ήθη
Τι κάνουν οι γίγαντες του fast food για την προσέλκυση πελατών
Με προσφορές οι αλυσίδες fast food προσπαθούν να τραβήξουν πελάτες - Οι επισκέψεις αυξήθηκαν το δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας